וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת אייפון 4S: תנו לאפל לנצח

5.10.2011 / 12:01

לא חושבים ששווה לשדרג את האייפון 4 ל-4S? אתם צודקים, אבל זה לא הופך את האירוע של אפל, ואת ההכרזות בו, לכשלון

בעוד כשבוע, תחשוף גוגל יחד עם סמסונג את מכשיר הדגל הבא של מערכת ההפעלה אנדרואיד: נקסוס פריים. הוא צפוי להיות מרשים, מרשים מאוד אפילו. מערכת הפעלה חדשה ומפרט שכמותו לא נראה במכשיר טלפון ילהיבו את הקוראים של אתרי טכנולוגיה ברחבי העולם. כותב שורות אלה ירוץ לרכוש אותו, ככל הנראה. במקביל, מחוץ לבועה הטכנולוגית, יעמדו המונים בטור כדי לקנות את iPhone 4S, עליו הכריזה אפל אתמול (ג') באירוע שתהיה זו טעות לקרוא לו מאכזב.

אז נכון, לא זכיתם לראות את אייפון 5. אפל אפילו לא ניסתה להשתיק את גל השמועות שהתעורר ברשת בחודשים האחרונים, גל שגרם לרבים להכריז כאילו הייתה זו עובדה מוגמרת שאפל תשיק את אייפון 5 באירוע הזה. אך בסופו של יום, רק אייפון אחד הוכרז במהלך מסיבת העיתונאים - דגם 4S שנראה בדיוק כמו אייפון 4 בן חמישה עשר החודשים.

אבל באפל לא יושבים אנשים טיפשים. הם יודעים טוב מאוד מה הם עושים, ומה שהם עשו הערב היה לקחת צעד אבולוציוני הגיוני ומחושב - צעד שייראה למאוכזבים כבשורה טובה מאוד כשרוח הרפאים של אייפון 5 תפסיק לרצד בשדה הראייה שלהם.

מה דעתכם על האייפון 4S? כישלון או להיט? בואו להצביע בפייסבוק

עוד בנושא:

אלו הן ההשקות של אפל
ההשקות - דקה אחר דקה, בוואלה! TECH

זה לא באמת אותו האייפון 4

נתחיל מכך שאייפון 4S החדש אמנם נראה זהה לקודמו, אך בפנים מסתתרים לא מעט שיפורים. למעשה, הם הרבה יותר משמעותיים מקפיצת הדור שבין אייפון 3G לבין אייפון 3GS לפני שנתיים. וזה מתחיל בשיפורי ביצועים, עם מעבד שמהיר עד פי שניים מקודמו - A5 כפול-הליבה שהוצג לראשונה באייפד 2.

אנחנו ממשיכים למצלמה חדשה, ואם השתמשתם במצלמת אייפון 4 תסכימו כנראה שהיא הייתה אחת ממצלמות הסלולר הטובות ביותר בדור שלה. אז עכשיו היא משתדרגת, עם עליה מ-5 ל-8 מגהפיקסל ואפשרות להקליט וידאו בהפרדה גבוהה מלאה (Full HD), אך חשוב מכך עם חיישן שפועל הרבה יותר טוב בתנאי תאורה חלשים ותוכנה שמאפשרת עיבוד תמונה טוב יותר.

עדיין מאוכזבים? נזכיר לכם שבאפל מבטיחים גם קליטה טובה בזכות שיפורים שמהנדסי החברה עשו, וזמן סוללה גבוה יותר מבעבר - 8 שעות.

עושקים? גנבים?

אם כבר קניתם אייפון 4, אלה כנראה אינם שינויים מהותיים מספיק כדי לגרום לכם לשדרג את המכשיר כבר עכשיו. וזה מה שיצר חלק ניכר מהתגובות הנזעמות בעקבות האירוע - המחשבה שאפל רוצה לגרום לרוכשי אייפון 4 להוציא סכום ניכר נוסף על שדרוג מינורי.

אבל באפל לא באמת חושבים על בעלי אייפון 4 כעל קהל יעד. הם יודעים שזמן תחלופת המכשירים הסלולריים בארה"ב ואירופה קרוב יותר לשנתיים מאשר לשנה, כשבארה"ב שנתיים היא תקופת ההתחייבות הסטנדרטית. אז לבעלי אייפון 3GS שלא רצו לבזבז עוד כסף בהשקת אייפון 4 הם נותנים את כל הסיבות הנכונות ללכת על 4S, ואילו בעלי אייפון 4 ממילא היו ממתינים, ברובם, עוד דור לפני השדרוג, משיקולים כספיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מגדילים את השוק

ובכל זאת, שני חידושים משמעותיים הוצגו בהשקה של היום. על הראשון שבהם - מערכת זיהוי קול בשם Siri, כתבנו טור נפרד בו אתם מוזמנים לבקר. החידוש השני, שאמנם פחות רלוונטי לישראל אך שווה להתעכב עליו, הוא הפיכת האייפון 4S ל"טלפון עולמי".

בזמן שרוב חברות הסלולר בעולם מפעילות כיום רשתות בתקן ששמו GSM, שתי חברות גדולות בארצות הברית עדיין פועלות בתקן אחר, CDMA. אמריקאים המנויים לרשתות האלה, צריכים כיום להחליף מכשיר כשהם עוברים רשת או יוצאים מארה"ב, ואייפון 4S שם לזה סוף. עבורנו זה יהיה רלוונטי כשנגיע לארצות הברית עם המכשירים - אם עד עכשיו הם יכלו להתחבר רק לרשתות AT&T ו-T-Mobile, כעת יוכלו הטלפונים להיות מחוברים גם ל-Verizon ו-Sprint. ספרינט אף תוכל החל מעכשיו למכור את המכשיר, בעסקה שהוערכה אתמול ב-20 מיליארד דולרים.

ואם זה לא מרחיב את השוק של אפל מספיק, הודיעה החברה כי לראשונה היא תשאיר שלושה דגמים בשוק במקביל, כש-3GS הותיק יינתן בחינם בהתחייבות לרשת AT&T. אייפון מעולם לא חולק בחינם עד כה, הוא תמיד היה טלפון המוני-אך-לא-זול. ועכשיו, עכשיו הוא משתלט על כל ספקטרום המחירים בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully