וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת איטליה מנסה להשתיק בלוגרים

5.10.2011 / 15:07

הצעת חוק באיטליה: בלוגרים יסירו פוסטים תוך 48 שעות במקרה של התנגדות. ויקיפדיה האיטלקית נסגרה במחאה

הצעת חוק חדשה באיטליה מאיימת לשים חסמים מהותיים על חופש הביטוי ברשת, וגוררת סגירה של אתר וויקיפדיה האיטלקי, עד להודעה חדשה. לפי החוק המוצע על ידי ממשלת ברלוסקוני, בלוגרים יצטרכו להסיר פרסומים שהעלו תוך 48 לכל היותר מהרגע בו נשוא הפוסט בא בטענות כנגדו. במידה ולא יעשו זאת – יצטרכו לשלם קנס בסך 12,000 יורו. מבקריו של ברלוסקוני טוענים שהחוק נועד כדי לצנזר בלוגרים ושהוא פוגע בחופש הביטוי, המוזכר במפורש בחוקה האיטלקית.

כמחאה על החוק המתגבש החליט ארגון ויקיפדיה האיטלקי לסגור את האתר עד להודעה חדשה, וכעת מפנה העמוד הראשי שלו להצהרה בנושא. לדבריהם, החוק יסתור את משימתה של ויקיפדיה. "תחת מגבלות כאלו, משתמשי רשת ייאלצו להפסיק לעסוק בנושאים ובאנשים מסוימים, רק כדי להימנע מצרות. אנחנו מעוניינים להמשיך לשמור על האינציקלופדיה כפתוחה לכל. ויקיפדיה היא כבר נייטרלית, אז למה לנטרל אותה?", נכתב בהצהרה.

גם ארגון ויקמדיה העולמי מצטרף למחאה ותומך בהחלטתו של הסניף האיטלקי. "ארגון ויקימדיה עומד לצד מתנדביו באיטליה. החוק הזה יסכן את העבודה על פרוייקטים דוגמת ויקיפדיה: פרויקטים פתוחים, מבוססי מתנדבים, המיועדים לחלוק ידע", כתב ג'יי וולש מוויקימדיה.


עוד בנושא:

- כנס ויקיפדיה: לבלות עם אנשים כמוך
- ג'ימי וויילס מייסד וויקיפדיה: מדיניותינו מרחיקה עורכים חדשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully