וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסננים את הרעש: סקירת אוזניות ANC-23 עם ביטול רעשים אקטיבי

האוזניות החדשות של חברת Audio-Technica באות עם מנגנון ביטול רעשים אקטיבי, ועולות כמה עשרות דולרים. גימיק, או עסקה טובה?

אחד הדברים הטובים ביותר בעולם הטכנולוגיה, כפי שאנחנו חווים אותו בשנים האחרונות, הוא מהירות ההנגשה של טכנולוגיות לצרכן. חידושים שמתחילים את דרכם כשמחירם גבוה להחריד, הופכים תוך כמה שנים לזולים מספיק כדי להיכלל גם במוצרים זולים יחסית. ומדובר לא רק בפיתוחים מהעשור האחרון, כי אם גם בטכנולוגיות שקיימות כבר עשרות שנים.

קחו, לדוגמה, את ביטול הרעשים האקטיבי - הניסיון לגרום לכם "לא לשמוע" צליל בצורה יזומה. זו טכנולוגיה שמתבססת על ייצור גל קול "הפוך" למה שאנחנו שומעים, כששני הגלים מבטלים אחד את השני. גם היום זה נשמע כמו משהו מתוך סרט מדע בדיוני, אך הפטנט הראשון על ביטול רעשים אקטיבי הוצא עוד ב-1934. בשנות ה-50, היו כבר מכשירים שאפשרו לייצר ביטול רעשים אקטיבי באוזניות.

נסייג ונאמר, היישומים הצרכניים של הטכנולוגיה הזו, אז והיום, לא כללו ביטול מוחלט של צלילים. כדי לעשות זאת, נדרש ציוד מתוחכם מאוד. אז למה ביטול הרעשים הזה טוב? בעיקר לרעשי רקע. המהום קבוע של מנועי מטוס, רעש סביבתי ממכוניות ברחוב, רעשי מחשב - אלו הם הדברים נגדם נלחמת הטכנולוגיה הזו.

בתחילת השנה, כבר פורסמה במדור זה סקירה של אוזניות עם ביטול רעשים אקטיבי - Beats Studio של חברת Monster. הבעיה? הן עולות 1,799 ש"ח. וכן, רוב האוזניות עם הטכנולוגיה הזו תעלנה לכם הרבה מאות שקלים. אבל לא כולן. לאחרונה, השיקה חברת Audio-Technica את מושא הביקורת הזו - ATH-ANC23, זוג אוזניות אותן תוכלו למצוא כיום באמזון ב-40 דולרים.

עוד בנושא:
סקירה של Beats Studio בוואלה! TECH

איך מבטלים את הרעש?

ה-ANC23 הן אוזניות שנכנסות לכם לתוך האוזן, אך העיצוב שלהן מונע מכם להכניס אותן עמוק. הסיבה לכך פשוטה: אם יש ביטול רעשים אקטיבי, אין שום סיבה לפגוע באוזניים על ידי דחיפת אוזניות עמוק לתוך התעלה, במיוחד כשלא מעט אנשים שונאים את החוויה. יחד עם שלושה זוגות אטמי גומי סטנדרטיים, תקבלו גם זוג אטמי ספוג - עניין של העדפה אישית, בעיקר, אך אם אתם רגילים לספוג, תקבלו אטימה טובה יותר.

האלמנט החשוב השני באוזניות האלה היא קופסה קטנה שנמצאת באמצע כבל האוזניות. אורכה כשל סוללת AAA קטנה, ורוחבה כשל שתיים כאלה. כאן מתאחסן מנגנון ביטול הרעש - שאכן כולל מקום לסוללה אחת, מיקרופון שקולט את רעשי הסביבה, מערכת עיבוד ששולחת את הצליל ההפוך ומתג ששולט על הכל. בצדה האחורי של הקופסה יש אטב, כדי שתוכלו לחבר אותה לתיק או בגד. בניגוד ל-Studio היקרות, האוזניות האלה כן יכולות לתפקד גם כשביטול הרעשים כבוי, וב-Audio Technica מבטיחים 60 שעות פעולה על סוללה אחת.

ומה עם המוזיקה עצמה?

אך איך כל זה נשמע? ועד כמה ביטול הרעשים באמת משמעותי? אם מעולם לא השתמשתם באוזניות כאלה - התשובה עשויה להפתיע: לא מדובר בגימיק, כי אם בטכנולוגיה אמיתית שעובדת היטב. קשה לדעת אם היא באמת מסננת 90 אחוזים מרעשי הרקע ברחוב, כפי שמבטיחים היצרנים, אבל הדלקת הסינון מורידה את רמת הרעש הסביבתי בצורה ניכרת. וכאמור, לא מדובר במשהו שיעזור לכם רק ברחוב - גם את רעש המאוורר של המחשב והפלייסטיישן מצליחות האוזניות האלה לבטל כמעט לחלוטין.נציין גם שאין לכם סיבה לפחד מכך שלא תשתמעו צופר של מכונית. לא מדובר, הרי, בביטול של כל הצלילים, כי אם של הרעש.


אבל כל זה לא שווה הרבה אם הצלילים הנוספים שהן שולחים אליכם לאוזניים - אלה שמגיעים מהנגן, לא טובים. וכאן, שוב בשורה טובה. יחסית לקטגוריית המחיר שלהן, האוזניות האלה עושות עבודה מצויינת. חשוב מכך, בניגוד למרבית האוזניות שנכנסות אל תוך האוזן, אלה לא מוטות לכיוון צלילי בס. שחזור הצלילים שלהן מנסה להיות נקי, ומצליח לעשות את זה בצורה סבירה מאוד. כמובן שמבחינת הצליל הן לא משתוות לאוזניות יקרות ויוקרתיות, אך זו בדיוק הכוונה כאן - טכנולוגיה שבעבר אפיינה רק אוזניות כאלה ירדה אל העם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לא גימיק - ביטול רעשים עובד

נכון לעכשיו, תתקשו למצוא את האוזניות האלה בחנויות בישראל, זאת כיוון שהן נמצאות רק עכשיו בשלבי השקה מחוץ לארצות הברית. אך בקרוב הן צפוית להתחיל להגיע לכאן. ואולי חשוב מכך, בהנחה והאוזניות האלה הן רמז לבאות, בקרוב נתחיל לראות יותר ויותר אוזניות עם ביטול רעשים אקטיבי בטווח מחירים סביר.

  • עוד באותו נושא:
  • audio technica

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully