וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הלקח שלמד מנכ"ל MySpace היוצא?

26.10.2011 / 13:45

מספר חודשים לאחר שעזב את תפקידו כמנכ"ל הרשת החברתית הכושלת MySpace חולק מייקל ג'ונס את הלקחים שלמד

מה למד מנכ"ל הרשת החברתית מייספייס בשנתיים בהן כיהן בתפקידו וניסה להציל את החברה המדשדשת? את חמשת עקרונות המפתח אליהם הגיע במהלך עבודתו פרסם מייקל ג'ונס במגזין Fortune. מייספייס נקנתה ביוני 2011 על ידי חברת Specific Media, צעד שהביא לסיום כהונתו, וכעת הוא מסתכל על תקופה זו ברטרוספקטיבה

"רציתי לדעת אם אוכל להחיות את המורשת של מותג אינטרנטי שעמד בפני אתגרים רבים, רציתי ללמוד איך עובד גוף תקשורת גדול מבפנים החוצה ורציתי לעבוד בעיר שלי – לוס אנג'לס", הוא מסביר מדוע לקח את התפקיד הבעייתי ומודה שההשקה המחודשת של הרשת החברתית – כמרכז לתוכן בידורי "לא משכה את מספר הלקוחות להם קיווינו".

מדוע נכשלה המשימה? "בסופו של דבר, הבסיס שלנו עצר אותנו. עסקי אינטרנט רבים אחרים מתמודדים עם אותן בעיות", הוא כותב ומונה את חמשת השיעורים שקיבל:

1. ללקוחות יש זכרון ארוך למותגים. זו הייתה טעות לשמור על מותג מייספייס, והיה עדיף להשיקה כמותג חדש לחלוטין. לא משנה כמה המוצר השתפר וכמה השתכלל המסר השיווקי – הזיכרון של צרכני המותג היה חזק מדי מכדי שיאפשר להם להסתכל על מייספייס בצורה חדשה ועם ראש פתוח. "קמפיינים פרסומיים גדולים לא הצליחו לשנות חברות אינטרנט", טוען ג'ונס, ומביא כדוגמה את יאהו. "בעולם הדיגיטלי קל יותר להקים מותגים חדשים מאשר לתקן בעיות מומנטום של מותגים היסטוריים", הוא קובע.

2. שימושיות חזקה יותר מבידור. "לא היה לנו מוצר שמשך את המשתמשים לחזור לאתר מדי יום, למרות הערך הבידורי החזק של מייספייס. השוק והצרכנים יעדיפו שימושיות על בידור מכיוון שהצרכן יוצר מערכת יחסית מתמשכת עם מוצרים שהופכים את חיי היום-יום שלו לקלים יותר".

3. תדמית המומנטום = תדמית הערך. השוק מכריע את ערך המוצר בהתבסס על איך נראה המומנטום שלו. עבור חברות סטארט-אפ, המומנטום הוא ממש הכל. למרות שלמייספייס היו באוגוסט 2010 עדיין 100 מיליון משתמשים בחודש ומיליארדי צפיות והזרמות שירים – ערך השוק שלה ירד, מכיוון שהתפיסה הייתה שהמומנטום שלה צונח.

4. שינוי בארגונים גדולים חייב להיות ממוקד בצעדים קיצוניים. קשה לשנות חברות גדולות עם פרקטיקות קבועות מבלי חילופים בכוח אדם. "מצאנו שכל שינוי בכוח האדם הביא ליעילות גדולה יותר בקבלת החלטות ופיתוח מוצר, אך זה לא היה קיצוני מספיק כדי להשיג את יעד המשימה העצום שהצבנו לעצמנו. רק דרך שינויים גדולים ו'הפרעה' מלאה למערכת הצלחנו לשנות את נתיב הארגון למטרות החדשות ולהתחיל לראות הגברת יעילות. היכולת להציג חיים חדשים בעסקים בוגרים הכרחית עבור הצלחה לטווח ארוך".

5. כניסה ראשית אחת – נקודת כישלון אחת. להרבה עסקי אינטרנט גדולים יש נקודת כניסה אחת, שמאחוריה מוצאים המשתמשים מוצרים שונים רבים. דבר זה מקשה על בידול המוצרים המצליחים מהכושלים ומקשה על ניטור הבדלי השימוש בין אלו לאלו.

בימים אלו עובדת חברת Specific Media על השקה מחודשת נוספת של מייספייס. לפי פרטים שדלפו, חזונה הוא להפוך לקהילה מספר 1 בתחום המוזיקה ולהזין את האנרגיה של תרבות הנוער בכל מקום. בחברה מעוניינים להציג תוכן מוזיקלי של לייבלים גדולים וקטנים ולממן הזרמת אודיו ווידאו בעזרת פרסומות.


עוד בנושא:

- מייספייס נמכרת במבצע
- מייספייס נכנעת לפייסבוק
- כתבה: למה עזבו האמנים את מייספייס?

  • עוד באותו נושא:
  • מייספייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully