וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה וישראל: לאן עכשיו?

הרלוונטיות של נוקיה לשוק הסמארטפונים הישראלי תלויה החל מהיום בשאלה אחת: מתי מכשירי הדגל שלה יתמכו בעברית?

ההכרזה על Lumia 800, מכשיר הדגל החדש של נוקיה, היא הכרזה מרגשת לחובבי טכנולוגיה. הכוונה אינה דווקא לאנשים שמבינים בתחום – שזוכרים איזה מעבד יש בטלפון שלהם ובאיזו טכנולוגיה יוצר המסך – אלא לאנשים שנהנים מחידושים טכנולוגיים שהופכים את חייהם לנוחים יותר. וזה הישג כביר עבור יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, שלא הצליחה לרגש את הקהל המדובר בערך מאז ההכרזה על הסמארטפון N95, שהושק ב-2007.

הסיבה לכך היא שמבין שלוש מערכות ההפעלה הסלולריות המתקדמות - iOS של אפל, אנדרואיד של גוגל ו-Windows Phone של מיקרוסופט – זו האחרונה, עליה מבוסס ה-Lumia 800, היא כנראה הנוחה ביותר לשימוש; מופת של ממשק טבעי ופשטות הפעלה יחד עם תחכום וכלים מתקדמים לאנשים שרוצים אותו. ועכשיו היא מגיעה בטלפון של נוקיה, חברה שתמיד הייתה טובה בייצור חומרה, אך בשנים האחרונות פישלה כששילבה בה את גרסאות המגע הכושלות של מערכת ההפעלה Symbian.

אז נכון שההדלפות של Lumia 800 החלו כבר לפני מספר חודשים, אבל הנה, עכשיו הוא רשמי. ויפהפה. ולא יקר: באירופה, מחירו של המכשיר יעמוד על כ-420 אירו (ללא מס וזיכויים) – נקודת תמחור תחרותית ביותר מול אייפון 4S וגלקסי S2 – שניהם יקרים יותר בכמה מאות אירו. הגרסה הזולה והפלסטיקית יותר של המכשיר תהיה זולה עוד יותר, Lumia 710 תומחר בכ-270 אירו.

חייבים לזכור גם שאם נוקיה תצליח איפה שמתחרותיה כשלו, ותהפוך את Windows Phone לשחקנית משמעותית בשוק מערכות ההפעלה, כל האקוסיסטמה שסובבת את מערכת ההפעלה תקבל חיזוק משמעותי, עם יותר מפתחים ויותר היצע ללקוחות.

אבל רגע, מה איתנו, כאן בישראל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפהפה. נוקיה Lumia 800/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוקיה וישראל: הדור הבא

ביורוקום-נוקיה, היבואנית הרשמית של נוקיה לישראל, לא מגיבים היום על תאריכי השקה אפשריים למכשירי Lumia, וכנראה שהסיבה העיקרית לכך היא היעדר תמיכה בעברית. האסטרטגיה של נוקיה תמיד הייתה לשים כמה שיותר שפות על הטלפונים הסלולריים שלה, וכבר המון שנים כוללים רוב הטלפונים – גם אם אינם נמכרים בארץ – תמיכה בעברית. אבל במקרה של מכשירי הדגל החדשים נוקיה היא בעיקר יצרנית חומרה, לא תוכנה.

מי שאחראית על צד התוכנה ב-Lumia היא בעיקר מיקרוסופט, שמפתחת את Windows Phone. והיא לא ממהרת להפוך את מערכת ההפעלה לכלל-עולמית. בגרסתה הראשונה, שהושקה בשנה שעברה, כללה WP 5 שפות בלבד. בגרסה השניה, שמושקת כעת ונכללת בטלפונים החדשים של נוקיה, יש רק 23 שפות.

החדשות הטובות הן שבחברה הודיעו כבר לפני מספר חודשים שהם עובדים על הוספת תמיכה בשפות מורכבות (עברית וערבית נחשבות לכאלה, בזכות כיוון הכתיבה והצורך בערבית לשנות את מבנה האות על פי אלה שבאות לפניה ואחריה). בגרסה השניה של WP כבר רואים את התקדמות בתחום, כשהודעות SMS בעברית מוצגות בצורה נכונה. אבל תמיכה רשמית מלאה – הצגת עברית באפליקציות, ממשק ומקלדת - עדיין אין.

אז האם נראה עברית רשמית בקרוב? מדובר כיום בקרב DNA בין מיקרוסופט שעובדת באיטיות מעוררת השתאות לבין נוקיה שרוצה – צריכה אפילו – להחזיר לעצמה נתח שוק סמארטפונים כמה שיותר מהר, כל עוד ערכו של המותג לא נשחק סופית בקטגוריה הזו. לא ברור עדיין מי תנצח בו, יש לקוות שנוקיה, ושבסניף הישראלי לוחצים על החברה העולמית לא לשכוח גם עברית.

לא על החלונות לבדם

הכרזה נוספת באירוע בו נחשפה סדרת Lumia היא על סדרה חדשה נוספת, Asha שמה. כאן מדובר בסדרת מכשירים שמבוססים על הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה הפשוטה ביותר מבית נוקיה – Series 40. הם מיועדים לשווקים מתפתחים, עולים 60-110 אירו, ומטרתם היא לחבר עוד מיליארד אנשים לשירותי סלולר ואינטרנט.

כי כמה שאוהבים לצחוק על ירידתה של נוקיה מכס המלכות של ממלכת הסמארטפונים, חייבים לזכור כי היא עדיין יצרנית הסלולר הגדולה בעולם. ורוב הטלפונים שלה הולכים לשווקים מתפתחים - דרום אמריקה, אפריקה, אסיה. באזורים האלה, אנשים משתמשים בטלפונים של נוקיה לא רק לשיחות, אלא גם כתחליפי מחשב, ולעיתים גם כתחליפי בנק. נזכיר כי בהודו, למשל, לנוקיה יש שירותים פיננסיים שמאפשרים העברות כספים מחשבון טלפון אחד לאחר, כדי שאנשים שגרים באזורים כפריים נידחים ללא גישה לבנק יוכלו לעשות עסקים.

מכשירי Asha מדגימים היטב את זליגת הטכנולוגיות המתקדמות מטלפונים יקרים לאלה הפשוטים יותר במהירות גבוהה. חלקם מצויידים במסך מגע, כוללים מקלדת מלאה וחיבור Wifi, ואפילו זוכים לגרסה משלהם של אנגרי בירדס.

יש להניח שהמכשירים האלה יגיעו לישראל, בזכות הפופולריות הרבה של טלפוני נוקיה זולים-יחסית בשוק החופשי כאן. והם אולי לא ירגשו אף אחד, אבל יעשו עבור החברה כסף וינפחו את השורה התחתונה בדוחות כספיים.


עוד בנושא:

- החלונות של נוקיה נחשפים
- נוקיה מציגה: סמארטפון ללא עתיד
- חלונות על נוקיה: כבר השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully