וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תמכור בישראל כרטיסי טיסה

ענבל אורפז

31.10.2011 / 11:11

גוגל תשיק בתחילת 2012 שירות המאפשר רכישת כרטיסי טיסה ברשת. ההערכה כי המחירים שתציע יהיו זולים ב-15%

גוגל תשיק בישראל בתחילת 2012 את שירות חיפוש והזמנת הטיסות שלה Google Flights. מאז ספטמבר, השירות מאפשר הזמנת טיסות בשטח ארה"ב בלבד, ובתחילת 2012 ייפתח להזמנת טיסות בינלאומיות. גוגל תתממשק ישירות לחברות התעופה הישראליות ותעקוף את הממשק שבאמצעותו מזמינים סוכני הנסיעות ואתרי הטיסות כרטיסי טיסה.

לפי הערכות, בצורה זו תוכל גוגל להוריד 15% ממחיר הכרטיסים, משום שלא ישולמו עמלות תיווך ועמלות סוכן. במקום תשלום לסוכני הנסיעות או לאתרים הקיימים - החיוב יבוצע דרך גוגל. כמו כן, מנוע החיפוש החדש יתממשק מול מנועי חיפוש הטיסות הקיימים, כמו אלה של חברות ישראליות, ויאפשר לבצע השוואות מחירים. עם האתרים הישראליים שצפויים להיות מושפעים מכניסת גוגל לשוק הטיסות המקומי, נמנים גוליבר, וואלה טורס, הדקה ה-90 וצבר.

לקראת השקת שירות Google Flights בספטמבר, שמרה החברה על פרופיל נמוך. ככל הנראה, העדיפה גוגל לא למשוך תשומת לב על רקע החששות בענף כי כניסתה של גוגל לשוק השוואת מחירי הטיסות - הנחשב לאחד הגדולים במסחר האלקטרוני באינטרנט - תפגע קשות במתחרות, בעיקר בשל שליטתה של גוגל במנוע החיפוש הפופולרי ברשת.

השירות החדש של גוגל מבוסס על רכישת אתר השוואת מחירי הטיסות הפופולרי ITA, לפני כשנה. גוגל רכשה את האתר תמורת 676 מיליון דולר. לאחר ביצוע העסקה, פנו חברות אינטרנט שפועלות בתחום התיירות למשרד המשפטים האמריקאי עקב חשש שגוגל תיהפך למונופול בתחום המידע על טיסות ותעריפי תיירות.

למרות ההתנגדות, העסקה אושרה. בפשרה שהושגה, נקבע כי גוגל תאפשר לחברות אחרות לעשות שימוש בטכנולוגיה של ITA עד 2016. עם החברות שהתאחדו לקואליציה שפועלת נגד התנהלותה של גוגל, בטענה שהיא אנטי-תחרותית, נמנות מיקרוסופט, TripAdvisor ,Kayak ו-Expedia. מגוגל לא נמסרה תגובה.


עוד בנושא:

- גוגל השיקה את כרום 15
- דיווח: גוגל מעוניינת לרכוש את יאהו

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully