וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NETFLIX דורשת מתפוז לוותר על המותג Flix

1.11.2011 / 13:39

שירות הווידאו האמריקאי NETFLIX דורש מתפוז לבטל את המותג המקומי "פליקס", בטוענת הפרת סימן מסחרי

בהודעה ששלחה היום לבורסה מבשרת חברת תפוז כי קיבלה מנטפליקס בקשה לביטול הסימן המסחרי שלה, Flix. "מהבקשה עולה שהרשם ציטט את הסימן הרשום כנגד בקשה שהגישה המבקשת לרשום סימן מסחרי על השם NETFLIX", נכתב בהודעה.

נטפליקס מבססת את טענתה על כך ששמה מוכר ברחבי העולם עוד משנת 1997 ושכאשר רשמה תפוז את השם "פליקס", היה כבר נטפליקס מותג ידוע בעולם, כולל בישראל, בתחום אספקת תכנים במדיה דיגיטלית. "על כן לא היה מקום לרשום את הסימן הרשום מלכתחילה", טוענת נטפליקס.

לטענת נטפליקס, הסיבה שרשמה תפוז את השם פליקס היא "להטעות את ציבור הגולשים וליהנות שלא כדין מהמוניטין שצבר הסימן NETFLIX בתחום אספקת מדיה דיגיטלית". תפוז, מצידה, טוענת שהיא "בנתה בישראל את המוניטין של הסימן הרשום באמצעות עבודה רבה ומאומצת לאורך זמן ובהשקעה של כספים רבים בהקמת, הפעלת ושיווק אתר פליקס באופן עצמאי וכי המוניטין של FLIX לא נבנה על מוניטין כלשהו של המבקשת, אשר קיומו בישראל מוטל כאמור בספק"

אתר פליקס פועל מ-2006 במתכונת דומה לזה של יוטיוב. הוא מאפשר לגולשים להעלות תכני וידאו, ובנוסף מעלה מערכת תפוז תכנים מקוריים בהפקתה. תפוז מסרה כי בשלב זה היא בוחנת את הבקשה והטענות עם יועציה המשפטיים וכי לטענתה המותג נטפליקס אינו מוכר לרובם המכריע של הגולשים בישראל וממילא השירות חסום לשימוש בישראל.

נטפליקס נוסדה ב-1997 כחברה המספקת שירות משלוח סרטים בדואר. מאוחר יותר התרחבה להזרמת סרטים למנויים דרך האינטרנט והחלה לשרת לקוחות גם בקנדה, מקסיקו ודרום אמריקה. השנה הודיעה החברה שתתרחב גם לאירופה, כאשר המדינה הראשונה ביבשת שתזכה ליהנות משירותיה תהיה ספרד.


עוד בנושא:

- נטפליקס מתמתגת מחדש ומפרידה שירותים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully