וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית ג'ימייל הרשמית: מי צריך אותה בכלל?

20.11.2011 / 12:43

כשלוש שנים לאחר תחילתן של אפליקציות האייפון ושנה וחצי אחרי האייפד נזכרה גוגל להוציא אפליקציית ג'ימייל רשמית. האם היא נותנת למשתמש משהו שלא היה קודם?

לא רק לפייסבוק זה לקח זמן. הרשת החברתית אמנם חיכתה שנה וחצי בין השקת האייפד הראשון (באפריל 2010) עד שהואילה להוציא עבורו אפליקציה ייעודית באוקטובר 2011 (ובדרך השאירה את השוק למפתחי אפליקציות תואמות) – אבל גוגל עברה אותה. למרות שאפליקציית חיפוש רשמית קיימת עבור מחשב הלוח של אפל מזה זמן, אפליקציית ג'ימייל – אין. רק עכשיו, שנה ושבעה חודשים אחרי השקת האייפד וחודש לאחר שפייסבוק נזכרה – יצאה אפליקציית ג'ימייל רשמית לאייפד/אייפון/אייפוד.

בניגוד לפייסבוק, לגוגל יש נסיבות מקלות: מערכת ההפעלה iOS מגיעה עם תוכנת דואר מובנית אותה ניתן לקנפג גם כדי לשלוח ולקבל הודעות מג'ימייל. בדומה לפייסבוק – גם כאן עלו על המגרש מפתחי אפליקציות תואמות ובנו אפליקציות ייעודיות שעשו את העבודה וייתרו את התואר באפליקציה רשמית.

ובשונה מפייסבוק – כאשר מדובר על תוכנת דואר ולא בתוכנה שמתרגמת רשת חברתית מורכבת לממשק אותו ניתן להציג בצורות שונות – בתוכנת דואר יש הרבה פחות מקום להבדלים ולשינויים. דואר, נו – שלח, קבל, כתוב... ממשק שלא השתנה מהותית כבר 15 שנה (למעט החידוש שהנהיגה ג'ימייל בו ההודעות מופיעות בשרשורים במקום בנפרד). כך שלא יהיה מוגזם להגיד שאף אחד לא ממש חיכה בקוצר רוח לרגע ההשקה של אפליקציית ג'ימייל הרשמית. גם כשזו הפציעה בסופו של דבר בחנות האפליקציות של אפל, ונמשכה ממנה תוך מספר שעות עקב באג שהתגלה – האכזבה לא הדהדה ברחבי ה-AppStore.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשק זהה למתחרות. ג'ימייל לאייפד/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל התעוררה באיחור

בדיקה של אפליקציית ג'ימייל על האייפד מראה שבאמת לא הייתה סיבה לחכות בקוצר רוח. התחושה העיקרית, הכמעט יחידה, שזו מספקת היא שכפול. נאמר זאת כך: כמעט שאין הבדל בין אפליקציית ג'ימייל הרשמית לאפליקציות התואמות, הבולטת שבהן היא G-Whizz – אפליקציה טובה מאוד המרכזת שורה של שירותי גוגל, ביניהם גם שירות הדואר. אפליקציית ג'ימייל הרשמית נראית, מתנהגת ומרגישה בדיוק כמוה. מדובר כמעט בתאומים זהים. הממשק אותו ממשק, הפיצ'רים אותם פיצ'רים, העבודה אותה עבודה והתחושה אותה תחושה. אחרי כל-כך הרבה "אותה" – אי אפשר שלא לשאול למה בכלל היינו צריכים את האפליקציה הרשמית הזאת?

אז יש הבדל אחד: בג'ימייל המקורית אפשר להוסיף אטצ'מנט של קובץ תמונה מאלו שצולמו במכשיר. ב-G-Whizz. לפחות עדיין לא. סביר להניח שלאור התחרות הפיצ'ר הזה יתווסף בעדכון הבא.

גם כשמתייחסים לעובדה ש-G-Whizz עולה שלושה דולר בעוד שאפליקציית ג'ימייל הרשמית היא חינמית – הרי לאייפון ולאייפד יש, כאמור, את תוכנת הדואר הפנימית, שעושה את מה שצריך. גוגל ככל הנראה התעוררה בסופו של דבר פשוט מכיוון שרצתה ששירות הדואר שלה יהיה בתוך האייפון/אייפוד/אייפד בכבודו ובעצמה, ולא להסתפק במתווכים. מדובר גם בפלטפורמה בה היא יכולה להשתמש כדי להציג פרסומות (לפחות כרגע זה לא קורה). הרציונל של החברה ברור והגיוני. את הרציונל של מי שיתקין את האפליקציה – עדיין לא מצאנו.


עוד בנושא:

- אפליקציית ג'ימייל הושקה - והוסרה
- ממשק חדש הושק לג'ימייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully