וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HTC Incredible S: טלפון ראוי, למרות גילו המתקדם

29.11.2011 / 14:11

הסמארטפון Incredible S של HTC אמנם מושק בישראל באיחור משמעותי, אך אינו מרגיש כפג תוקף

חברת HTC הטייוואנית היא אחד השחקנים הבולטים בשוק מכשירי האנדרואיד. היא אימצה את מערכת ההפעלה של גוגל כבר לפני שנים ומשיקה דגמים רבים העובדים עליה. אחד מהם הוא ה-Incredible S, שיצא לשוק העולמי כבר בתחילת 2011. כעת הוא גם בישראל - פרי ראשון של חזרת המותג לארץ, לאחר חילופי יבואנים ותחילת הפעילות של טאץ' גרופ.

למרות העיכוב המשמעותי בהשקה, ה"אינקרדיבל S" לא מרגיש כמו מכשיר מיושן. הוא אומנם לא מייצר קריאות התפעלות תכופות, אך גם לא את התחושה שהוא לא יכול לעמוד בציפיות העדכניות של המשתמש. האינקרדיבל מייצר את התחושה שהופכת יותר ויותר חזקה לאחרונה, שמכשירי האנדרואיד של החברות הבולטות בתחום יישרו קו ומספקות מכשירים שגם אם רמת החומרה שלהם אינה זהה – המשתמש הרגיל, זה "מן השורה" שאינו 'חונק' את המכשיר שלו, לא ירגיש בחוסר כלשהו.

עיצוב סולידי, ממשק יעיל

חיצונית, ה-Incredible S נראה סולידי. 'לבנה' אלגנטית (גם אם לא ממש מסעירה עיצובית) שהזכירה לנו קצת את מכשיר האייפון 3GS (בין השאר בשל הפינות המעוגלות). המכשיר שוקל כ-140 גרם – יש קלים מכך, ועוביו 11.7 מילימטר – יש דקים מכך, אך ברמות האלו לא מדובר בהבדל משמעותי למשתמש. כל כפתוריו הם וירטואליים, למעט כפתור ההדלקה שבראש המכשיר (שהרגיש לנו דק מדי והלחיצה עליו מצריכה יותר מדי מאמץ) וכפתור הווליום שמצד שמאל. דבר נחמד בכפתורי הבית/תפריט/אחורה/חיפוש הווירטואליים הוא שהם משנים את האוריינטציה שלהם יחד עם המכשיר – כלומר שכאשר אתם מסובבים אותו ממצב מאונך לאופקי (רק לכיוון שמאל), גם אייקון הכפתור מסתובב, כדי להתאים עצמו לכיוון התצוגה.

ה'אינקרדיבל' מגיע עם גרסה 2.3.3 של אנדרואיד, בה משולב ממשק ה-Sense של HTC. מדובר בממשק-על נוח, שכולל טריקים קטנים ונחמדים המגיעים בצורת ווידג'טים או סתם רעיונות יעילים (כמו, למשל, צלצול רינגטון חזק יותר כאשר המכשיר מזהה שהוא נמצא בכיס). התפריט הנשלף מחלקו העליון של המכשיר (זה שבמכשירי אנדרואיד מציג את העדכונים האחרונים שהתקבלו), כולל גם גישה מהירה ליישומים האחרונים בהם נעשה שימוש, וכך מספק "קיצורי דרך" שימושיים. כמו מכשירי אנדרואיד רבים, גם ה'אינקרידבל' מגיע עם אפליקציות פייסבוק וטוויטר מובנות, שלא רק מתפקדות כאפליקציות מן המניין, אלא מציגות עדכונים משתי הרשתות החברתיות הללו על גבי המסך באופן שוטף ("Push"). לנו, אישית, זה קצת יותר מדי, ולכן לאחר שימוש קצר ויתרנו על הפיצ'ר הזה והסתפקנו בהפעלה יזומה של האפליקציות.

המסך - טוב, המצלמה - פחות

המכשיר שקיבלנו כלל עברית, אך נראה כי זו עדיין לא מגוירת כהלכה. הדבר ניכר בהודעות SMS שמגיעות כאשר מספר הטלפון של השולח מופיע בהן באמצע הטקסט במקום בתחילתו או בסופו – דבר שמבלגן את ההודעה. באנגלית אין את הבעיה הזאת, אך גילינו בעיה אחרת: כאשר מקלידים באנגלית המכשיר נוטה לעתים להישאר ב"אותיות גדולות" גם לאחר הקלדת האות הראשונה במשפט, ויש להעבירו ידנית לאותיות קטנות.

הקלדת ההודעות סובלת מבעיה שממש לא ייחודית ל'אינקרדיבל' או ל-HTC, אלא אופיינית למקלדות וירטואליות – הקושי להקליד ללא לחיצות אקראיות על כפתורים אליהם לא התכוון המשתמש. מן הסתם הבעיה שכיחה פחות במסכים גדולים, אך האינקרדיבל מגיע עם מסך בגודל של 4 אינץ' - קטן יותר מ-Galaxy SII ומה-Droid Razr שמושק בימים אלה.

הטאץ' של מסך זה עובד היטב וניחן ברגישות מרשימה – נתון חשוב, כך יודע כל מי שהתנסה בסמארטפון עם מסך מגע שדורש לחיצות חוזרות על אייקונים ואינו יודע להגיב כראוי לנגיעה קלה. ל'אינקרדיבל' אין את הבעיות האלה, והטאץ' שלו 'זורם' היטב.

המסך פועל בטכנולוגיית Super LCD ומגיע עם ציפוי חזק למניעת שריטות ושברים ("גורילה גלאס"). הרזולוציה שלו היא 480x800 והיא עושה את עבודתה נאמנה: התצוגה חדה וברורה ואינה מציגה "נקודות" על המסך. תמונות וקבצי וידאו הוצגו עליו גם כן בצורה טובה מאוד, לעתים טוב מהמקור: בשימוש במצלמת הסטילס של המכשיר גילינו שלאחר שמעבירים למחשב את התמונות – מתגלה שהן מאכזבות. ל'אינקרדיבל' אמנם יש מצלמת 8 מגה-פיקסל, אך זו אינה עושה עבודה טובה מספיק. תמונות שצולמו בתאורה רגילה של בית יצאו לא מספיק חדות ומעט דהויות – בפירוש לא רמה לה היינו מצפים ממצלמה סלולרית עכשווית, ועוד כזו עם רזולוציה גבוהה מספיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקלדת קצת 'באגית'/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסך הכל: עובד חלק

מבחינת פעולה, ניתן לומר כי ה'אינקרדיבל' עובד חלק. מעבד ה'סנאפדראגון' חד הליבה שלו, במהירות של 1 ג'יגה-הרץ, מספיק כדי לעשות את העבודה גם בעידן בו הסטנדרט הוא מעבד כפול ליבה. המעבר בין התפריטים זריז ונטול השתהות, האפליקציות עולות במהירות ופועלות היטב, המייל מתקבל ונשלח ללא כל קושי והמכשיר נותן את התחושה שאפשר לסמוך עליו גם בשימוש אינטנסיבי יחסית (אם כי נודה שלא ניסינו להריץ עליו משחקים כבדים, למשל).

נקודת ציון חיובית במיוחד היא אורך חיי הסוללה. כאשר המכשיר נמצא במצב "סטנד ביי" הסוללה יכולה לעבוד יותר מיומיים, ובמצב של שימוש רגיל – יותר מיום. בשימוש אינטנסיבי יחסית – תשרוד הסוללה מבוקר עד ליל. עבדנו עם המכשיר במהלך נסיעה לחו"ל, שם השתמשנו בו כדי לדבר, לגלוש באינטרנט (בעזרת וויי-פיי, שידוע כגוזל חיי סוללה), לעשות שימוש קל בתוכנת ניווט (ה-GPS המובנה במכשיר קלט בזריזות) ולהפעיל אפליקציות – ועדיין כשחזרנו בלילה למלון נשארה לסוללה עוד מעט אנרגיה. מדובר בנתון משמעותי במיוחד, שכן חיי סוללה הם עקב האכילס של סמארטפונים רבים – שלעתים ככל שהם משוכללים, כך הם גם מתרוקנים במהירות.

איכות השיחה היוותה עבורנו אכזבה מסוימת. היא הייתה סבירה, אך נלווה לה גם צליל מתכתי בחלק מהמקרים ואף צרימה קלה. סאונד טוב יותר קיבלנו בשימוש במכשיר כנגן מוזיקה. הצליל שהתקבל היה חזק ועשיר כאשר השתמשנו באוזניות. כאשר משתמשים ברמקול של המכשיר בלבד – הוא דק ומתכתי, פגם שכיח ברמקולים חיצוניים של מכשירים כאלו. ממשק הנגן מזכיר (וזו מילה עדינה) את זה של מערכת ההפעלה של אפל, iOS.

סיכום

גם אם ה-HTC Incredible S אינו מבריק בשום צורה (למעט חיי הסוללה המרשימים), הוא מכשיר טוב, איכותי וראוי. הבעיה העיקרית שלו היא תג המחיר: באורנג' הוא נמכר ב-99 ¤ לחודש לתקופה של שלוש שנים. בהתחשב בעובדה שזרם הסמארטפונים החדשים והמשוכללים יותר לא נפסק לרגע, מכשיר "זקן" כזה שמושק באיחור אמור להציג תג מחיר אטרקטיבי יותר. כאשר מסתכלים על ה'אינקרדיבל' ללא השיקול הזה – הוא בהחלט אופציה ראויה ולא מביישת לחובבי האנדרואידים.


עוד בנושא:

- חברת פורנו תובעת את HTC על הפרת זכויות יוצרים
- פרצה חמורה ב-HTC חושפת מידע אישי
- HTC מציגה סנסציה

  • עוד באותו נושא:
  • htc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully