וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק רוכשת את השירות מבוסס המיקום Gowalla

3.12.2011 / 12:32

פייסבוק מתכננת לחזק את פיצ'ר ה-Timeline שלה על ידי רכישת השירות מבוסס המיקום המתחרה בפורסקוור

רשת CNN מדווחת כי פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, עומדת לרכוש את השירות מבוסס המיקום Gowalla. על פי הדיווח – רוב 32 עובדי החברה הנרכשת, כולל המנכ"ל, יעברו לעבוד במשרדי פייסבוק בקליפורניה. מטרת הרכישה היא לחזק את פיצ'ר ה"טיימליין" של פייסבוק (הצגת האירועים בדף המשתמש בצורה כרונולוגית)

Gowalla הוא שירות שהושק ב-2009 ומאפשר למשתמשיו לעשות פעולות "צ'ק-אין" במקומות בהם הם נמצאים. זאת בדומה למספר שירותים אחרים – שבראשם Foursquare. פייסבוק כבר מתחרה בפורסקוור ובפופולריות שלו בכך שהיא מאפשרת למשתמשיה לעשות פעולות צ'ק-אין ישירות דרך האפליקציה שלה, וכך למעשה מייתרת את הצורך לעשותן דרך אפליקציית פורסקוור, שמפרסמת אותם גם ברשת החברתית. Gowalla – לה כשני מיליון משתמשים - לא הצליחה לנצח את פורסקוור (עם 10 מיליון משתמשים) בקרב הפופולריות. בחודשים האחרונים העבירה את מיקודה העסקי לכיוון של פיתוח מדריכים חברתיים, שיתוף רשמים של משתמשים מטיולים ושותפויות תוכן עם חברות דוגמת דיסני, המספקת ל-Gowalla שירותי מיקום בפארקים שלה. כך ניסתה החברה להבדיל עצמה ממתחריה ולמתג עצמה מחדש ככלי גילוי יותר מאשר כלי מיקום.

מחיר הקניה (לכאורה) לא פורסם ושתי החברות עדיין לא מתייחסות רשמית לנושא. "איננו מגיבים על שמועות וספקולציות", אמרה דוברת Gowalla. גורם בחברה אמרה ל-CNN כי "זהו שידוך מושלם. החזון של Gowalla הוא לגבי אנשים שמספרים את הסיפורים שלהם, והחזון של פייסבוק לטיימליין הוא לגבי סיפורים על רגעים חשובים בחיים".

עדכון, 4.12.11, 11:30: הדיווח אושר רשמית, אך לא ידוע מה סכום הקניה.


עוד בנושא:

- ברק אובמה נרשם לפורסקוור
- עושים צ'ק-אין בבסיס
- "צ'ק אין" זה לא רק פורסקוור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully