וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות המוזיקה דיזר מתרחב לעולם

8.12.2011 / 15:36

האם יהיה שירות מוזיקה שיאפשר הזרמת שירים לכמעט כל המדינות בעולם? זו השאיפה של Deezer הצרפתי

שירות המוזיקה הצרפתי Deezer שואף להגיע לכל העולם – כמעט. בוועידת האינטרנט "לה ווב" הנערכת בימים אלו בפריז, הכריז רשמית מנכ"ל החברה אקסל דושה כי השירות יהיה זמין כמעט בכל העולם – למעט בארצות הברית וביפן.

משימתה של דיזר קשה במיוחד, שכן זכויות יוצרים נמצאות בידיים שונות בכל מדינה ומדינה, ולכן שירות מוזיקה המעוניין להיות זמין ברחבי העולם צריך להגיע לשורה ארוכה של הסכמים נפרדים עם חברות תקליטים ומפיצים. דושה סיפר כי החברה ניהלה משא ומתן עם 80 גופים שונים ברחבי העולם ויצרה הסכמים עם ארבע חברות המוזיקה הגדולות. "זה היה נורא", אמר, וסיפר כי הכוונה היא להציע שירות האזנה בתשלום. בצרפת שירות כזה עולה בין 5 ל-10 יורו לחודש.

דיזר נוסדה ב-2007 ויש לה כיום כ-4 מיליון משתמשים רשומים. היא מתחרה בשירותים דוגמת ספוטיפיי (לה 12.5 מיליון משתמשים) ולדברי דושה הוא רואה באייטונס של אפל ובשוק הפיראטי את מתחריו הגדולים.

דיזר זמין מעתה גם באירלנד והולנד, ועד סוף השנה ייכנס לרוסיה ולרחבי אירופה – בין השאר לספרד, איטליה, גרמניה. בתחילת השנה הבאה החברה מתכננת להגיע גם לקנדה, אמריקה הלטינית, אוסטרליה ואפריקה. לא ידוע אם בכוונת החברה לנסות ולהיכנס גם לישראל. לארצות הברית ויפן דיזר אינה שואפת להיכנס עקב "שוק רווי ותחזיות צמיחה נמוכות".


עוד בנושא:

- חדש בשירות המוזיקה Spotify: פלטפורמה לאפליקציות

  • עוד באותו נושא:
  • דיזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully