וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחנות טלוויזיה רבות בעולם יפשטו רגל בשנים הבאות"

13.12.2011 / 12:25

הדוברים בפאנל הניו-מדיה של ועידת העסקים לישראל ניסו למצוא מודלים חדשים שיאפשרו את השרדותם של גופי התקשורת

החדשות שהגיעו אתמול בבוקר (ב') על סגירתו האפשרית של ערוץ 10 השאירו את חותמם על ועידת ישראל לעסקים, שערך העיתון גלובס אתמול ושלשום. לאחר ראיון לא מתוכנן שנתן מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי לעורך המגזין "פירמה" לי-אור אברבך, התפנו משתתפי פאנל "ניו- מדיה - New World" להסתכל קצת לעתיד ולחשוב כיצד יכולים בכלל גופי תוכן לשרוד בתקופה המודרנית.

"אם ערוץ 10 היה יוצר תוכן רק באינטרנט, בפס רחב – שם גם אין לו רגולציה, זה היה יכול להפוך לדבר מרכזי", אמר היזם ג'ף פולבר, שעוסק רבות במדיה חברתית ומארגן כנסים העוסקים בה ובתרבות רשת בגיחותיו הרבות לישראל. "כששדרן הרדיו הווארד סטרן עבר בארצות-הברית לשדר ברדיו לווייני זה היה דבר רציני לצורת השידור הזאת, כי זה נתן לה אישור. חבל שהיום אנחנו פחדנים ולא מוכנים לקחת סיכונים גדולים כדי לשנות את העולם. אם היה היום מישהו כמו טד טרנר, מייסד CNN, שהייתה לו את ה'חוצפה' להביא לשוק קונספט חדשני – זה היה יכול לעבוד. כשיבוא מישהו כזה – לא תהיה ברירה, אנחנו נמצמץ, והעולם ישתנה".

"הטלוויזיה בכבלים היום זה סוג של יאהו ולא גוגל"

יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן והרגולציה של חברת הכבלים הוט, לא הסכים עם פולבר. "אני לא יודע אם מדובר בחוסר של 'ביצי טיטניום' או בחוסרה של גישה התאבדותית. אם יש לך עסק שעובד במקום אחד, פחות או יותר - לעבור למקום בו הוא לא כל-כך עובד זה התאבדותי". מוקדי אמר שהתחרות הגדולה ביותר של הוט היא תכנים חינמיים אותם ניתן להשיג ברשת, ושלדעתו הדרך הטובה להתמודד עם העתיד היא להסתכל על כוחות הרסניים כביכול כעל כוחות שבונים. "השקנו VOD לפני 7 שנים והבנו שאם ניתן לאנשים את מה שהם רוצים – זה יעבוד טוב. כך גם באפליקציית האייפד שלנו".

שלי תשובה, שותף ומנהל בחברת הייעוץ Trigger Foresightאמר כי "הטלוויזיה בכבלים היום זה סוג של יאהו, ומה שהלקוחות מחפשים זה סוג של גוגל. הם רוצים לשנות את הדרך בה מחפשים תוכן טלוויזיוני".

ג'ים שכטר, המשנה לעורך הניו-יורק טיימס, אמר שגישת עיתונו – הנחשב לחשוב ביותר בעולם – היא להיות חדשניים ביותר. "אנחנו צריכים להיות ב'קאטינג אדג' איפה שאפשר. היינו חכמים מספיק לבנות טכנולוגיה שתאפשר לנו לשכפל את עצמנו גם לפלטפורמות אחרות. הניו-יורק טיימס הכריז שלעיתונות שלנו יש מחיר, לא משנה היכן צורכים אותה. יצרנו מנוי ויש מאות אלפי אנשים שמשלמים עבור חדשות באיכות גבוהה. זה דרש תעוזה, אבל אפשר לעשות את זה כי המשכנו להשקיע בתוכן".

מירקו וויטפילד, מנהל שיווק ופיתוח עסקי של סדרת הפסטיבלים SXSW אמר כי יש להכיר בתופעה שהמחיר של התוכן – בין אם מדובר בעיתונות, טלוויזיה או מוזיקה, ירד פלאים – ויש להתאים את גופי התוכן למציאות החדשה הזאת. "התחנות מתחרות על הכנסות פרסום שהולכות ויורדות. יש הרבה תחנות טלוויזיה בעולם שיפשטו רגל בשנים הבאות", איבחן. "מי שישרוד הם אלו עם הכיסים העמוקים ביותר". וויטפילד הציע לגופי תקשורת לחשוב בצורה מקורית יותר ולקיים שיתופי פעולה מסוג שלא נהגו לעשות בעבר. "בניו-יורק טיימס יצרו יחסים עסקיים עם עיתונים מחו"ל, איתם הם מחליפים כתבות. זו קהילה של עיתונים. אם הייתי ערוץ 10 הייתי גם מחפש שותפי תוכן ברחבי העולם לחלוק איתם תכנים. באסיה, למשל, התחילו לעשות החלפות בשטחי פרסום. 'ניתן לך מאה מרצדסים שתוכל למכור ונמכור לך זמן פרסום זול יותר'. אלו מודלים חדשים שיש לשקול. צריך גם לשנות את חוקי זכויות היוצרים כדי שאנשים יחזרו לעשות יותר כסף".

"מי שלא מקשיב - אידיוט"

כאשר הגיע הדיון לנושא המדיה החברתית הפתיע ג'ף פולבר והכריז כי אינו רואה חשיבות בפייסבוק וטוויטר ככלים ספציפיים, ושהחשיבות היא של האינטרנט כמכלול. "אם תסתכל בספרי ההיסטוריה של עוד 100 שנה, התקופה הנוכחית תוגדר כ'אינטרנטיזם', ולא כ'טוויטריזם'. אם לא היה אינטרנט – לא היה טוויטר. המהפכות במזרח התיכון היו האינטרנט, לא הפייסבוק. הטכנולוגיות הללו מסוגלות להפריע למשטרים מסוימים ולתת קול לאנשים. אבל זה לא רק בגלל טוויטר – שהיא פלטפורמה שאנו במקרה משתמשים בה היום. אפשר לתת להם קרדיט אם רוצים, אבל בסוף היום זה אנחנו. יש היום יותר משמעות בלהיות בן אדם מאשר העובדה שיש לך 5 מיליון 'חברים' שהם לא באמת חברים. אבל דרך השירותים הללו אפשר לשפר את העולם, לחבק ולהכיל. יש רמה של רוחניות שמתעוררת בעקבות זה שהפכנו לחברתיים – ואני כן בעד זה.

את דבריו סיים פולבר במסר נחרץ: "אם אתה לא מקשיב ומתקשר – אתה אידיוט, אני מצטער", אמר בהתייחסו לגופים מסחריים שלא משתמשים ברשת כדי לתקשר עם לקוחותיהם. ,ומי שקורא לעצמו "גורו מדיה חברתית" – תעשו לו UnFriend ואל תשלמו לו כסף", הוסיף.


עוד בנושא:

- הוכרז בוועידת ישראל לעסקים: יועץ לאומי ללוחמת סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully