וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה רייזר החדש: לא הטוב מכולם, אבל עדיין מצוין

גם מי שלא התגעגע למותג "רייזר" של מוטורולה ישמח לגלות מכשיר נוח שעובד היטב וכולל שיפורי ממשק משמעותיים

התגעגעתם לרייזר? יש להניח שלא. מותג הטלפונים הסלולריים הזוהר של מוטורולה הצליח להמאיס עצמו על מרבית חובביו לפני שנעלם אי אז ב-2008, אחרי עשרות דגמים כמעט-זהים וחוסר יכולת להתמודד עם השוק שראה אז כבר מה אייפון יכול לעשות. בו בזמן, אי אפשר שלא להכיר בכך שרייזר היה המותג שגישר בתחילת דרכו בין עולם הטלפונים המסובכים והמכוערים של סוף שנות ה-90 לבין החזון העיצובי שהתאים לצרכן הפשוט.

עכשיו הוא חוזר. בסוף נובמבר הושק בארצות הברית מכשיר רייזר חדש. שנתיים לאחר שמוטורולה החליטה להתחייב למערכת ההפעלה אנדרואיד ועשתה שינויים ארגוניים כבירים, היא מרגישה מספיק בטוחה בעצמה כדי להצהיר שהנה, היא שוב מגשרת בין טכנולוגיה לבין עיצוב. החלק המפתיע ביותר בסיפור הוא שרק כמה שבועות עברו מאז, והטלפון מושק גם בישראל. מדובר בהישג עבור מוטורולה ישראל, שהתקשתה בעבר להשיק מכשירים במקביל לשאר העולם.

נוח יותר מהגלקסי

להגיד שמוטורולה רייזר החדש (Droid RAZR בארה"ב, רק RAZR בשאר העולם) הוא טלפון האנדרואיד הטוב ביותר בשוק כיום תהיה טעות. אחרי הכל, גודלו הנכבד יהפוך אותו לבעייתי עבור אנשים שרוצים טלפון קטן. ההשוואה המתבקשת של הטלפון הזה היא למתחרה הישיר הפופולרי ביותר - גלקסי S2 של סמסונג, ולאייפון. כי בימינו, הכל צריך להיות מושווה לאייפון. כולל, כנראה, את מיץ תפוזים והחילזון שזוחל על החלון (האייפון מהיר יותר).

כמיטב המסורת של מכשירי רייזר, מוטורולה שמה דגש פרסומי רב על עובי הטלפון. 7.1 המילימטרים שלו הופכים את הרייזר לדק ביותר משני מילימטרים מאייפון 4S עם 9.3 מ"מ שלו ודק ביותר ממילימטר מגלקסי S2, לו עובי של 8.49 מ"מ. האם זה מורגש? כן. האם זה חשוב? רק כחלק ממכלול, עליו בהמשך.

אם נמשיך את ההשוואה, לשם ההוגנות, נבין כי הרייזר הוא אמנם הדק ביותר, אך גם הגדול ביותר. מסך 4.3 אינץ' שלו אמנם זהה בגודל לזה של גלקסי S2 (לאייפון מסך 3.5 אינץ'), אך הטלפון הן גבוה יותר והן רחב יותר מה-S2 בכמה מילימטרים.

אך את כל הנתונים האלה תוכלו למצוא גם במפרט, ואילו מטרת הביקורת היא לספר לכם מה עומד מאחוריהם. אם כבר יצא לכם להשתמש בגלקסי S2 ואתם חושבים שהוא נוח, לא תהיה לכם בעיה עם הרייזר. למעשה, הוא אפילו מעט יותר נוח. אם טרם השתמשתם במכשירי 4.3 אינץ', אנחנו ממליצים לכם בחום לעשות זאת לפני שאתם מחליטים האם לקנות את הטלפון. אפילו שימוש של 10 דקות יספיק לכם כדי להבין האם לא מדובר במסך גדול מדי עבורכם.

גם איכות הבניה של הרייזר מעולה. עם זכוכית מסוג Gorilla Glass שמטרתה למנוע שריטות מקדימה וציפוי נעים למגע של סיבי קבלר בצד האחורי, כיף להחזיק את הרייזר. הבליטה של עדשה ופלאש בצדו האחורי עליון של המכשיר הופכת אותו למאוזן יותר, ורק מוסיפה לנוחות

Motoblur השתפר פלאים

סקירת מפרט בביקורת צרכנית היא כמו עצם בגרון. לרבים מכם, יש להניח, לא אכפת שיש לטלפון הזה מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 גיגה-הרץ, או שיש לו גיגה-בייט של זכרון ו-16 גיגה-בייט שטח אחסון. אכפת לכם שיש לו מעבד מהיר יותר מזה של אייפון 4S ופי שתיים זכרון. אכפת לכם שיש לו מעבד כמעט זהה ואותה כמות זכרון כמו ל-Galaxy S2.

אבל כל אלה לא באמת רלוונטיים, כי אלה נתונים שבאים לענות על שאלה אחת: כמה מהיר הטלפון הזה? נכון לעכשיו - רייזר וגלקסי S2 שניהם מהירים מאוד. הרייזר כנראה מהיר מעט יותר, אבל לא מדובר בהבדל משמעותי. ושניהם יחד רק מתקרבים למהירות הפעולה של האייפון, שמערכת ההפעלה בו מותאמת הרבה יותר לעבודה עם כל רכיבי החומרה. מאידך, כפי שכבר הזכרנו לא פעם, אנדרואיד הרבה יותר פתוחה ממערכת ההפעלה של האייפון, ותיאורטית מאפשרת למשתמש הרבה יותר דברים.

למעשה, מי שמשתמשים הכי הרבה ביכולות ההתאמה והשינוי של אנדרואיד הן יצרניות הסלולר עצמן, שמפיצות מכשירים עם ממשקים משלהן, ממשקים כמו Sense של HTC או TouchWiz של סמסונג, שמטרתם להפוך את מערכת ההפעלה לידידותית יותר עבור המשתמשים. לפעמים זה מצליח, ולפעמים לא כל כך. למוטורולה עד כה זה לא מאוד הצליח. ה-Motoblur שלה נחשב לאחד הממשקים המותאמים הבעייתיים ביותר, שהציק למשתמש יותר משעזר. אחרי שימוש נרחב בגרסה החדשה של הממשק הזה, אפשר להגיד בביטחון מלא שהוא אחד הטובים ביותר בשוק כיום. ממסך הנעילה שכולל אפשרויות נוחות להשתקת הטלפון וגישה ישירה למצלמה, דרך הסידור הנוח של תפריט האפליקציות ועד Smart Actions - גולת הכותרת של הממשק החדש, ואחת התוכנות הנוחות ביותר לאנדרואיד שתפגשו.

מדובר בתוכנה שמטרתה לעשות אוטומציה לפעולות שאתם ממילא עושים, ולעזור לכם לנהל נכון את זמן הסוללה של הטלפון. התוכנה מורכבת משני חלקים: הטריגר והפעולה. הטריגר יכול להיות הרבה מאוד דברים - מיקום, סוללה חלשה, זמן מסוים, חיבור אוזניות, שיחה נכנסת ממספר ספציפי, ועוד. הפעולה יכולה להיות גם היא דברים רבים, משינוי רינגטון או השתקת טלפון ועד להפעלת אפליקציה מסויימת או כיבוי GPS. את אלה ניתן לשלב במגוון רחב של דרכים. כך, למשל, ניתן לקבוע שאם הגיעה השעה 11 בערב, סוללת הטלפון מלאה רק ב-50 אחוז והטלפון לא נמצא בהטענה, הטלפון יתריע על כך. ניתן גם לקבוע שכשאתם מגיעים לעבודה עוצמת הרינגטון נחלשת כי הטלפון לידכם, וכשאתם מגיעים הביתה העוצמה עולה כדי שתשמעו את הטלפון מכל מקום. זה מרשים, זה עובד בצורה פשוטה, וזה יעיל בצורה שלא תיאמן.

מתי יגיע אנדרואיד 4?

נקודות חיוביות נוספות בטלפון הן זמן הסוללה - יום שלם של עבודה מאומצת; ומצלמה סבירה לגמרי עם חיישן 8 מגה-פיקסל, שמצליח להגיע לתוצאות טובות גם בתאורה לא מושלמת. הפלאש של המצלמה מעט חלש, גם יחסית לטלפונים סלולריים, אך ברוב המקרים זה לא מורגש. גם איכות הקליטה של הרייזר טובה מאוד, והטלפון מצליח להחזיק אות גם במקומות בעייתיים מאוד.

אל החסרונות ניתן לשייך מסך מעט פחות טוב מהמתחרים, אפילו שהוא סביר; ותלות מעצבנת של מקשי המגע אשר נמצאים בתחתית הטלפון, בחיישן התאורה של המסך. כשהטלפון חושב שאתם נמצאים בסביבה מוארת, הוא מכבה את תאורת המקשים, מה שמקשה על העבודה איתם לפני שהתרגלתם למיקום של כל מקש. הבעיה הזו צפויה להיפתר בעדכון תוכנה קרוב. אי-היכולת להחליף סוללה תעצבן את אותה הקבוצה הקטנה שכן מבקשת לשמור לעצמה את האפשרות הזו.

ואם כבר בעדכוני תוכנה עסקינן, למרות שהטלפון הזה הושק כמעט במקביל לאנדרואיד 4 - הוא עדיין לא משתמש בה. עדיין, כי במוטורולה הבטיחו לשדרג את הטלפון לאנדרואיד 4 תוך חודש וחצי מרגע ההשקה. לא ברור האם מדובר בעדכון שיגיע בצורה מהירה גם לישראל, אך יש לקוות שכן. כמו כן, החלפה מסים למיקרו-סים עשויה להוות מטרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סיכום: לחובבי אנדרואידים ומסכים גדולים

בסופו של יום, הרייזר הוא טלפון מצויין. הוא נוח, הוא עובד טוב, והוא כולל מספר דברים שלא תפגשו אצל המתחרים. הבעיה הגדולה שלו היא התיישנות מהירה-יחסית - כבר בפברואר צפויים להיחשף בתערוכת הסלולר הגדולה בברצלונה דגמים חדשים של מתחרי רייזר. אך בינתיים, אם אתם מתלבטים בין מכשירי אנדרואיד עם מסך גדול, הרייזר הוא כנראה הטלפון עבורכם.


עוד בנושא:

- מוטורולה רייזר: רשמים ראשונים
- מוטורולה מחזירה את רייזר לחיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully