וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל מפתחת משקפיים מציגים מידע

20.12.2011 / 11:43

על פי דיווחים, גוגל מפתחת במעבדתה הסודית טכנולוגיה לבישה. המוצר המרכזי: משקפיים המציגות לעיני המשתמש מידע מקוון

פרטים נוספים נחשפים על הקורה ב"גוגל X" מעבדתה הסודית של גוגל בקליפורניה. הניו-יורק טיימס פרסם השבוע שחוקרים במעבדה עובדים על טכנולוגיה לבישה: מכשירים שיחוברו לגוף או לבגדים ויתקשרו ויעבירו מידע אל סמארטפון עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. לפי העיתון, החברה שכרה מהנדסים מנוקיה, אפל ואוניברסיטאות הנדסה המתמחים במחשבים זעירים אותם ניתן ללבוש/לענוד.

לאחר הפרסום בניו-יורק טיימס פרסם הבלוג הטכנולוגי 9to5google.com כי למיטב ידיעתו המחקר של גוגל מתמקד בתצוגה עלית (Heads Up Display) - תצוגה המקרינה מידע על צג שקוף ושאינה מסתירה את שדה הראייה. גוגל שכרה את שירותיו של פרופסור ריצ'רד דובאל, המתמחה בתחום ושעבד בעבר באפל (שמצידה מפתחת גם כן, כך נטען, טכנולוגיה לבישה משלה). דובאל עובד בשיתוף עם סרגיי ברין (ממייסדי החברה) על פיתוח "משקפי זיכרון" – משקפיים שיכללו חומרה ותוכנה וישדרו מידע בצורה גלויה ובתת-מודע למשתמש בהם. המשתמש יוכל, למשל, ללכת ברחוב ולקבל תצוגה של מידע על המקום בו הוא נמצא ועל השירותים והעסקים הנמצאים בקרבתו. לפי המידע שהגיע לבלוג, הפיתוח נמצא בשלב של אב-טיפוס מתקדם והתוצאה נראית דומה ויזואלית למשקפיים רגילים (למעט תוספת של מספר כפתורים על הידיות). ב-9to5google.com טוענים שבניגוד לפרסום בניו-יורק טיימס, לא מדובר במוצר שיתקשר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, אלא בכזה שיתקשר עם ענן מחשוב בעזרת שימוש באינטרנט – אליה יתחבר בעזרת וויי-פיי או בלוטות'.

מייקל ליבהולד, חוקר בכיר המתמחה במחשוב לביש במכון לחקר העתיד בפאלו אלטו, נתן לניו-יורק טיימס הערכות שבאות בקנה אחד עם הדיווח ב-9to5google.com: הוא מעריך שהשלב הבא בטכנולוגיה יהיה טשטוש הגבולות בין עולמות אמיתיים לווירטואליים, ושבעשור הקרוב אנשים ירכיבו משקפיים עם מסכים הבנויים בתוכם – ולאחר מכן עדשות מגע עם צגים. "ילדים ישחקו משחקים וירטואלים, וירדפו אחרי יצורים דמיוניים כאשר הם נפגשים בפארק", העריך החוקר.


עוד בנושא:

- גוגל X: המעבדה הסודית של גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully