וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל X: המעבדה הסודית של גוגל

14.11.2011 / 15:54

מקרר שמתקשר עם האינטרנט ורובוטים שעושים משימות של אנשים הם חלק מהפיתוחים המתקדמים עליהם עובדת גוגל בחשאי

גוגל מפעילה מעבדה סודית בקליפורניה בה היא מנסה מיני פטנטים וחידושים, כך מגלה הניו-יורק טיימס. השאיפה: "להיות מקום פורץ דרך מבחינת מחקר ופיתוח". "זה מקום בו המקרר יכול להתחבר לאינטרנט ולהזמין מוצרים שנגמרו. צלחת ארוחת הערב יכולה לעדכן את הרשת החברתית במה שאכלת, הרובוט יכול ללכת למשרד בזמן שאתה נשאר בבית", מתארת הכתבת קלייר קיין-מילר את המקום המכונה "גוגל X", שלפחות עד עכשיו היה כה סודי עד שרוב עובדי החברה כלל לא היו מודעים לקיומו. למעשה, אחד ממהנדסי גוגל אמר שהמקום מסתורי כמו ה-CIA.

במעבדה ניתן למצוא מהנדסי תוכנה שעבדו בעבר לא רק בגוגל אלא גם במיקרוסופט, נוקיה ובאוניברסיטאות סטנפורד ו-MIT. סרגיי ברין, ממייסדי גוגל, מעורב בעצמו עמוקות בפיקוח על המעבדה וגיבש רשימת רעיונות מובילים עם מנכ"ל החברה לארי פייג' ויושב הראש אריק שמידט, לצד בכירים נוספים. רוב הרעיונות בהם מתעסקים במעבדה נמצאים עדיין רק בשלב הקונספטואלי ורחוקים מאוד מהשלב בו יושקו כמוצרים מסחריים, אך רעיון אחד שמלהיב את החברה במיוחד הוא ה"מכונית ללא נהג" - קונספט שגוגל כבר חשפה ושוקלת לנסות ולהביאו למצב של ייצור ושיווק בארצות הברית.

רובוטיקה מלהיבה גם היא את בכירי החברה ובמעבדה עורכים ניסויים בהם מנסים רובוטים להחליף בני אדם בשורה של משימות בבית ובמשרד. וכמובן שגם האינטרנט משחק כאן תפקיד משמעותי ובמעבדה מנסים לראות למה עוד אפשר לחבר אותו: מאביזרים ביתיים – דוגמת קנקן קפה שאפשר לכוון לרתיחה דרך הרשת ונורה שניתן להדליק משליטה מרוחקת, ועד לפריטי לבוש.

"הם הולכים רחוק עם הרעיונות הללו, אבל גוגל אינה חברה רגילה כך שהכללים הרגילים לא תקפים לגביה", אמר לניו-יורק טיימס רודני ברוקס, פרופסור למדעי המחשב ב-MIT ומייסד מעבדת רובוטיקה. אך לארי פייג' מרגיע את האנליסטים ובעלי המניות שאין להם מה לדאוג: "יש לנו כמה פרויקטים קטנים וספקולטיביים בכל עת, ואנו לא מהמרים עם מיטב כספינו עליהם", הוא מבטיח.


עוד בנושא:

- הערכות: גוגל תשיק שירות מוזיקה חדש השבוע
- סגן נשיא בכיר בגוגל, מספר על הכיוון החברתי שלוקחת החברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully