וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים לחלוק מידע כדי לקבל שירותים"

8.11.2011 / 18:43

ניקש ארורה, סגן נשיא בכיר בגוגל, מספר על הכיוון החברתי שלוקחת החברה ומכחיש שיש לה קושי בבניית פלטפורמות

"תמיד חייבים לחלוק מידע מסוים כדי לקבל שירותים. זה לא הוגן לצפות לרמת שירות מסוימת אבל לסרב לספק מידע עבורה", מצהיר יקש ארורה, סגן נשיא בכיר ומנהל עסקים ראשי בגוגל העולמית. "הבחירה מה לחלוק תלויה במשתמשים, והם יכולים לבחור גם לגלוש באנונימיות – כולל במוצרים שלנו. רק שאז זה הופך לפחות יעיל. אם אני, למשל, עושה חיפוש על מסעדות מבלי לאפשר לאתר את מיקומי כרגע בתל-אביב, אקבל תוצאות לא רלוונטיות – על מסעדות בקליפורניה".

ארורה, בן 43, נולד וגדל בהודו. בעברו עבד בתפקידים בכירים בחברות תקשורת כדויטשה טלקום וטי-מובייל. בגוגל החל לעבוד ב-2004 והחזיק במספר משרות בחברה. בתפקידו הנוכחי (הוא סגן נשיא גוגל הראשון שלא נולד בארצות הברית) הוא אחראי על שיווק, שותפויות עסקיות וניהול לקוחות. לישראל הוא הגיע לביקור קצר בו התארח בשלוחת גוגל הישראלית (שהיה ממונה על הקמתה) ולאחר מכם נפגש עם עיתונאים. ייצוגי, ועם גבולות ברורים ניסה לענות על שאלותיהם.

האינטרנט יחקה את החיים

"גוגל פלוס בן ארבעה חודשים, ואנחנו מרוצים מההתקדמות וההצלחה שלו", סיפר ארורה, ציין את 40 מיליון המשתמשים הרשומים בשירות והזכיר את עמודי המותגים שהושקו אתמול (ב'). "אנחנו הופכים את כל מוצרינו לחברתיים יותר. הרשת הופכת להיות יותר ויותר על אנשים, ולכן אנחנו לא מעוניינים רק לבנות רשת חברתית – אלא שכל אספקט של גוגל יהיה חברתי. כמובן שצריך לדעת להשתמש באלמנט החברתי בזהירות. זה בסדר שאדע איזה מסעדה חבר מעדיף – אבל לא בטוח שבסדר שאדע על איזה מנתח לב הוא ממליץ. אבל אנחנו מצפים שהאינטרנט יחקה את החיים: לכרטיס האשראי שלי, למשל, יש יותר מידע עלי מאשר לכל אדם – אפילו אשתי. הוא יודע איפה אכלתי, מתי קניתי תרופות – ומכאן מתי הייתי חולה - וכדומה. אבל אף אחד מעולם לא ניצל את כל המידע הזה לרעה – כך שאין לי בעיה עם זה".

להתייחס למוצריה החברתיים הפחות מצליחים של גוגל לארורה דווקא יש בעיה. הוא מסרב להסביר מה היו הטעויות שנעשו במוצרים "גוגל ווייב" ו"גוגל באזז" שנסגרו בקול ענות חלושה. כאשר מעמתים אותו עם אותו פוסט מפורסם בו כתב מהנדס של גוגל שלחברה אין מושג בבניית פלטפורמות – הוא אומר ששמע על כך משהו, אך לא קרא את הפוסט ולכן אינו יכול להגיב עליו עניינית. את טענת חוסר הידע בפלטפורמות לכשלעצמה הוא שולל: "אנדרואיד, למשל, היא פלטפורמה פנומנלית. גם הדפדפן כרום. לגוגל יש את מספר ה-API (ממשקי תכנות יישומים המאפשרים לתוכנות צד שלישי להתממשק אליהן - א.ל.) הגדול ביותר - וזה משהו שקשה לעשות כשלא מבינים בפלטפורמות".

"גוגל התחילה כחברת חיפוש ששאיפתה לספק מידע שמזיז אותך הלאה, החוצה, כמה שיותר מהר. בשנים האחרונות הוצאנו מוצרים עם מוטיבציות אחרות. האסטרטגיה בגוגל פלוס, למשל, מנסה ליצור חוויה יותר אינטגרטיבית".

"נתפקס, בלי לנהל יותר מדי את הבלאגן"

כאשר ארורה נשאל על הביקורת של סטיב ג'ובס המנוח, שנחשפה בביוגרפיה החדשה אודותיו, הוא מגיב בדיפלומטיות: "סטיב ג'ובס היה אדם מדהים שנתן השראה להמון אנשים, גם כאן בישראל. צריך להוריד בפניו את הכובע. אבל אי אפשר להגיד שגוגל לא יצרה חדשנות. החברה יצרה חדשנות מדהימה בכרום, באנדרואיד, וכמובן שבתחום החיפוש. מערכת הפעלה עם קוד פתוח לסלולר זה בהחלט חדשני. כעת, תחת הנהגתו של לארי פייג', גוגל מתמקדת במספר תחומים ומתכננת להמשיך להתפקס".

"מצד שני – זו חברה עם אנשים חכמים רבים, כך שלא ננהל יותר מדי את הבלאגן ונמשיך לאפשר להם לחדש. ועדיין – חייבים מדי פעם לעצור ולבדוק מה מצב הפרויקט, ואם מצבו לא טוב – צריך גם לבטל. יש גם התפתחות של מוצרים ווריאציות על מוצרים. יש דברים מהקוד של גוגל באזז (שנסגר) שמוטמעים כיום בקונטקסט של גוגל פלוס".

כאשר ארורה נשאל לגבי העתיד, הוא מעריך שצפוי שינוי מהותי בתחום הטלוויזיה – שינוי אותו גוגל עצמה מנסה לקדם בעזרת ה-Google TV שלה, שממשיך להשתנות ולהתפתח. "צריך להבין איך התוכן הטלוויזיוני יוצג בעתיד. כבר היום יש אפשרויות וממשקים שונים. זה קצת מזכיר את תעשיית הסלולר בשלב בו כל חברה שמייצרת מכשירים גם ייצרה תוכנה עבורם. בגוגל TV אנחנו מנסים למצוא דרך לעשות סטנדרטיזציה".

- מה הסטטוס של פרויקטים כגון מערכת ההפעלה כרום והארנק האלקטרוני של גוגל?

ארורה: "הפידבק על כרום OS היה טוב, ואנחנו עובדים על שיפורה. ה-Google Wallet נמצא בתקופת ניסיון ובינתיים עובד יפה. מערכת תשלומים בסלולר היא דבר מסובך. כשנראה הצלחה – נרחיב את השימוש שלה בעולם".


עוד בנושא:

- חדש בגוגל פלוס: עמודים רשמיים לעסקים
- יו”ר גוגל אריק שמידט: ”גוגל אינה דומיננטית בשוק החיפוש”
- מהנדס בגוגל: ”אנחנו לא מבינים בפלטפורמות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully