וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר גוגל אריק שמידט: "גוגל אינה דומיננטית בשוק החיפוש"

6.11.2011 / 12:02

בדיון בסנאט טען יו"ר גוגל שמנוע החיפוש של החברה ניצב בפני תחרות קשה, שלל טענות לקידום לא ראוי והחמיא לאפל

"גוגל אינה דומיננטית בשוק החיפוש", כך הצהיר יושב ראש דירקטוריון החברה אריק שמידט בדיון שנערך בסנאט האמריקאי בספטמבר, ושתוכנו מתפרסם כעת. שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל, הכחיש בדיון כי מוצרי החברה בנויים בצורה אנטי-תחרותית ושגוגל מקדמת אותם על חשבון מתחריה בתוצאות החיפוש של המנוע שלה.

בתשובה לשאלה של אחד הסנטורים, שתהה מדוע אין להגדיר את גוגל כמונופול בתחום החיפוש, ענה שמידט שהוא אינו מסכים לקביעה כי היא דומיננטית – מכיוון שהיא אוחזת ב-65% משוק החיפוש האמריקאי ומתחרה במגוון חברות – מעבר למיקרוסופט (מפעילת מנוע החיפוש "בינג") ויאהו. "אין לגוגל את המאפיינים שאני מקשר לחוזקה בשוק. החברה עבדה מאוד מאוד קשה ובורכה במזל טוב", אמר שמידט, וציין כי בשנתיים בלבד הגיע בינג לנתח שוק דומה לזה בו החזיקה גוגל ב-2007. "גוגל לא מאמינה שקנה מידה הוא חסם כניסה לשוק. האינטרנט מספקת מגרש משחקים עבור תחרות, וגודל לא עיכב חברות כמו פייסבוק, טוויטר ולינקדין מלהתחיל, למצוא קהל ולהגיע להכרה והצלחה", אמר.

שמידט אף ציין את חוסר הדומיננטיות של גוגל בשוק הסלולרי. "לגוגל אין עמדה דומיננטית בשוק הסמארטפונים. אנדרואיד עובדת על 34.1% מהמכשירים, בזמן שמערכת ההפעלה של אפל עובדת על 43.1%, והתחרות בשוק קשה", אמר.

עוד שלל שמידט את הטענה שגוגל נותנת העדפה לשירותיה בתוצאות החיפוש שמספק מנועה, וטען שמעשה כזה כלל אינו אפשרי טכנית. "תוצאות החיפוש האוניברסליות הן שירות החיפוש שלנו – ולא 'תוכן גוגל' נפרד שאפשר לייצר בו העדפות", קבע. היו"ר אף חלק שבחים לשירות הקולי סירי מבית אפל וקרא לו "פיתוח משמעותי". "לגוגל יש מתחרים חזקים רבים, ולפעמים אנו כושלים לחזות את האיום הניצב משיטות חדשות לגישה למידע", הודע.


עוד בנושא:

- שינויי כוחות בצמרת גוגל - אריק שמידט עובר תפקיד
- ”לא צריך יותר את אריק שמידט כמבוגר אחראי”
- יו"ר גוגל אריק שמידט מרוצה ממספר המשתמשים בגוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully