וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטורים דורשים לחסום חשבונות הטאליבן בטוויטר

26.12.2011 / 11:50

הטאליבן משתמש בטוויטר לפרסום מסריו. כעת דורשים פוליטיקאים אמריקאים לחסום עבורו את השימוש בשירות

"טוויטר, הסירו חשבונות של אסלאמיסטיים קיצונים". זו הדרישה שמפנים לשירות המיקרו-בלוגינג סנטורים אמריקאים בימים אלה. לטענת הסנטור ג'ו ליברמן ושותפיו, פיד הטוויטר של חשבונות אלה מסייע להתקפות על כוחות נטו באפגניסטן, ומחיקתם תהיה חלק ממהלך רחב של חיסול תעמולה אסלאמית קיצונית ברשת בכלל ובמדיה החברתית בפרט. ב-2008 הצליח הסנטור ליברמן לגרום לגוגל להסיר חשבונות של אל-קעידה משירות יוטיוב.

ארגון הטאליבן משתמש מזה זמן במדיה החברתית ומצייץ באופן קבוע בטוויטר, שם הוא מקשר להצהרותיו. אלו נוגעות ללחימה בשטח וכוללות מידע על קרבות והתקפות שאירעו. הטלגרף הבריטי מדווח ששני חשבונות בולטים הם @ABalkhi ו-@alemarahweb, כאשר לראשון יש 4,100 עוקבים ולשני 6,200. חשובונות אלו מצייצים טוויטים כגון "פולשים פחדנים" ו"ממשלת בובות אפגנית". לטענת ליברמן, הפעילות מפירה את תנאי השימוש הרשמיים של טוויטר, המצהירים כי על המשתמש להיות אדם שאינו מוקצה על ידי ארצות הברית מקבלת שירותים – קריטריון בו הטאליבן אינו עומד, מטבע הדברים.

מנגד, יש הטוענים שמחיקת החשבונות תהיה פגיעה בחופש הדיבור, ושהחשבונות ייסגרו בגלל מי שמפעיל אותם ולא בגלל מה שנאמר בהם – פעולה של סתימת פיות. "חסימת דיעות הנוגדות את אלו של ארצות הברית היא כיוון מסוכן. איפה זה נעצר? איפה נמתח הקו? מה אם אמריקאי יפרסם טוויט המתנגד למדינה? האם זה יהיה לא חוקי?", שואל ג'יי.די. ראקר במאמר באתר techi.com.

טוויטר סירבה להתייחס לנושא ואפילו לא הודתה שהתבקשה למחוק את החשבונות המדוברים.


עוד בנושא:

- הטוויטר החדש: ממשק מעודכן לשירות המיקרו-בלוגינג

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully