וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוויטר החדש: ממשק מעודכן לשירות המיקרו-בלוגינג

12.12.2011 / 9:40

טוויטר משיקה בהדרגתיות ממשק חדש השונה מהותית מקודמו. המטרה: שימוש פשוט יותר, אישי יותר ו'פייסבוקי' יותר

טוויטר מציגה ממשק חדש. בימים האחרונים שירות המיקרו-בלוגינג מכניס בהדרגתיות ממשק משתמש שונה מהותית מקודמו – שיופיע הן באתר האינטרנט והן באפליקציות הסלולריות השונות. גם תוכנת המחשב TweetDeck, אותה רכשה טוויטר, עודכנה בהתאם לשינויים ובהתאם לשאיפת החברה לאחד את חוויית השימוש בשירות בפלטפורמות השונות. לדברי החברה, מטרת השינוי היא לפשט את השימוש במוצר ולהדגיש את אלמנט גילוי התוכן החדש והמעניין דרכו. "עכשיו קל יותר ומהיר יותר לראות את התוכן שמשנה לך", מבטיח עמוד ההיכרות עם גרסת השירות החדשה, שיש האומרים שיותר ממזכירה את פייסבוק – הן במראה הטורי והן בצורה בה היא מרכזת כעת תוכן.

העיצוב החדש של טוויטר מארגן את השירות מסביב לארבעה חלקים עיקריים: עמוד הבית (Home), "התחבר" (Connect), "גלה" (Discover) ו"אתה" (You). כלים אלו אמורים לספק חוויית שימוש אישית יותר, לצד מתן אפשרות לחברות מסחריות לייצר נוכחות רשת משמעותית יותר בטוויטר. לחברה ציפייה רבה מהגרסה החדשה, ומנכ"ל החברה דיק קוסטולו אמר בהצהרה מרחיקת לכת כי "יש לנו המחויבות להגיע לכל אדם בפלנטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה חלקים עיקריים. הטוויטר החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוויטר יאבחן את התוכן שמעניין

בעמוד הבית שבממשק החדש ניתן למצוא סרגל ניווט מצד שמאל, כאשר זרם הציוצים מופיע מימינו. תמונות וקטעי וידאו הנכללים בציוצים מוטמעים כעת ב-Feed וניתן לצפות בהם מבלי הצורך לפתוח חלונות נוספים. "הבנו שציוצים הם לא רק ציוצים – הם תמונות, וידאו, מאמרים.. ואנו יודעים שהמשתמשים שלנו רוצים לראות את כל זה במקום אחד ולא כלינק", הסביר את השינוי נציג החברה.

עמוד "התחבר" מציג תגובות שצויצו למשתמש, עדכונים על צייצנים שעשו פעולת "ריטוויט" לציוציו, עדכוני עוקבים חדשים שהוסיפו אותו לרשימתם ועדכונים על עוקבים שעשו "פייבוריט" לציוץ שלו (פעולה מקבילה ל'לייק' של פייסבוק). ניתן לומר שעמוד זה הוא מעין "News Feed".

עמוד "גלה" מציג נושאי שיחה פופולריים בטוויטר ואת הציוצים שפורסמו לגביהם. בחירת הנושאים אמורה להתבסס על מיקומו של המשתמש ועל תחומי העניין שלו – אותם השירות אמור לאבחן בהתאם לאופן שימושו בטוויטר. "ככל שתשמש בטוויטר יותר, 'גלה' ישתפר בהגשת התוכן המיועד לך", מבטיחה טוויטר. העמוד גם מציע למשתמש נעקבים חדשים, בהתבסס על רשימת הנעקבים של חבריו.

את עמוד "אני" מגדירה טוויטר כ"ההזדמנות שלך להציג את עצמך לעולם", והוא מרכז את פרטי המשתמש: מספר העוקבים/נעקבים, מספר ציוציו, גישה לתיבת ההודעות שלו וכניסה לעמוד ההגדרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונות והסרטונים: מעכשיו בגוף הציוצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד חידשה טוויטר בכך שהציגה עמודי מותגים חדשים, בהם יוכלו להשתמש שותפיה המסחריים - בדומה לנעשה בפייסבוק ובגוגל פלוס. חברות יוכלו ליצור עמודים אישיים יותר: בין השאר תהיה להם היכולת לתייג ציוץ ולהעבירו לראש ה-Feed שלהם, וכך לקדם ציוצים פרסומיים שחשובים לתצוגה במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמודים אישיים יותר למותגים. קוקה-קולה בטוויטר החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשתמשים: תגובות מעורבות

למרות שאתר טוויטר עדיין מופיע בגרסת השירות הישנה (ככל הנראה, העדכון יחול בהדרגה בשבועות הקרובים) – החברה מיהרה לעדכן את אפליקציות האייפון והאנדרואיד שלה, וכעת ניתן להשתמש בהן בממשק החדש. התגובות לשינוי בקרב משתמשים היו מעורבות, והיו מי שהתלוננו על נושאים שונים, למשל העלמת כפתור החיפוש מהאפליקציה. רבים אף שיתפו פוסט שכתב בלוגר הטכנולוגיה ג'ון גרובר, בו מתח ביקורת על הגרסה החדשה. "גרסה 4 של טוויטר לאייפון חסרה את ההפתעה, העונג ותשומת הלב לפרטים. היא מציעה את המכנה המשותף הנמוך ביותר, שלא מגיע לאף אחד", כתב גרובר, וציין את דאגתו מכך שהחברה תגביל עוד יותר את גישתם של שירותי צד-שלישי המעוניינים להתממשק אליה, זאת לאחר שהחברה קנתה מספר שירותים תואמים במטרה לייצר חוויית שימוש דומה עד זהה למשתמשים בפלטפורמות השונות. "ישנן כל מיני בעיות קטנות", הוסיף, וציין שורה של הבדלים בין הגרסה החדשה לאפליקציה התואמת "טוויטי", האהודה עליו.

קייסי צ'ן בבלוג הטכנולוגי "גיזמודו" כתב כי "הרושם הראשוני קצת צורם. זה לא יפה במיוחד, לפחות לא במערכת ההפעלה iOS (הפועלת על מוצרי אפל: אייפוד, אייפון, אייפד – א.ל.) והצורך לחפור כדי למצוא את ההודעות הפרטיות שקיבלת אינו נראה פרקטי".

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully