וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיק App: אפליקציית Google Search הפכה ממיותרת לחיונית

26.12.2011 / 18:17

שינוי מהותי שהפך את Google Search מאפליקציית חיפוש לאפליקציה המרכזת את שירותי גוגל - הפך אותה למצרך חובה

אפליקציית החיפוש של גוגל זמינה לסמארטפונים ולטאבלטים כבר זמן רב. עם זאת, עד לגרסתה האחרונה, שיצאה בשבוע שעבר, לא היה ברור למה בעצם צריך אותה. כל סמארטפון או טאבלט מגיע עם דפדפן מובנה. בכל דפדפן כזה ניתן להקליד חיפוש ישירות משורת הכתובת או מחלונית חיפוש שצמודה אליה – ולקבל בדיוק את אתן התוצאות שמספקת האפליקציה. למעשה – ניתן לקבל כך שירות טוב יותר, שכן אפליקציית החיפוש אמנם לוקחת את המשתמש לאתר שבחר מהתוצאות – אך במצב בו לאחר מכן הוא מעוניין להקליד כתובת של אתר אחר – אינו יכול לעשות זאת, מכיוון שבסופו של דבר לא מדובר באמת בדפדפן, ואין כאן שורת כתובת.

ייתכן שהעובדות הפשוטות הללו פגעו באפליקציית גוגל. מן הסתם רבים הורידו אותה, אבל לא באמת השתמשו בה, מהסיבות שצוינו (כך לפחות אנחנו נהגנו). אולי לכן השיקה עכשיו גוגל גרסה חדשה ושונה מהותית מהקודמת – כזו שסוף סוף עונה על השאלה "מי צריך אותך בכלל?".

בדקנו את האפליקציה על מכשיר אייפון ומכשיר אייפד, כאשר השינוי המהותי ניכר בעיקר על האחרון. Google Search לאייפד היא למעשה הרבה יותר מאפליקציית חיפוש: היא מעין "מרכזת גוגל" שמחברת את המשתמש לשירותים השכיחים של החברה במקום אחד.

טיפול יעיל בחיפוש

אבל עוד לפני שמגיעים לשירותים הנלווים – נתחיל מהחיפוש עצמו. בדומה למה שקורה כאשר מחפשים בגוגל בדפדפן רגיל ומחשב רגיל – הקלדת אותיות החיפוש הראשונות מאפשר לאפליקציה "לנחש" מה אתם מתכוננים להקליד, להציע מיד כמה אפשרויות ולהציג במקביל תוצאות חיפוש, עוד לפני שלחצתם על כפתור החיפוש. לאחר שהתוצאות מופיעות, ניתן לא רק לבחור באחת מהן אלא לנווט בקלות לתוצאות של תמונות, וידאו או חדשות לחיפוש זה. את האפשרויות הבסיסיות הללו ניתן להרחיב באמצעות לחיצה על כפתור More, שיאפשר גם לבצע את החיפוש על ספרים בנושא, פוסטים בבלוגים ועוד.

כאשר בוחרים באחת מהתוצאות – היא נפתחת בעזרת חלון חדש שגולש למסך ומציג אותה, כאשר עמוד תוצאות החיפוש מקודם עדיין נוכח – מאחור, וניתן לחזור אליו בקלות בעזרת החלקת אצבע. ניתן גם לבצע חיפוש חדש ללא צורך לחזור אחורה – על ידי לחיצה על סימן זכוכית המגדלת שבראש העמוד בו מוצג האתר (שם גם ניתן לסמן "פלוס אחד" לעמוד או לבחור לפתוח אותו בדפדפן של המכשיר/לשלוח את כתובתו במייל.

הטיפול היעיל הזה בחיפוש שאינו מתקיים בדפדפן ייעודי אף משתפר: הזזת אצבע משמאל לימין תיקח אתכם לעמוד בו תוכלו לצפות בהיסטוריית החיפושים האחרונים שלכם ולחזור לכל אחד מאלו או לאלו מהאתרים בהם ביקרתם. עשיתם חיפושים וביקרתם באתרים שהשתיקה יפה להם? לחיצה על כפתור Edit למעלה תאפשר לכם לנקות את תוצאות החיפוש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנחשת את המחפש/מערכת וואלה!, צילום מסך

יופי של משקפת

אך, כאמור, אפליקציית גוגל כבר אינה עוסקת רק בחיפוש. את זה ניתן להבין כבר מעמוד הפתיחה שלה. אמנם סרגל החיפוש הוא הדבר העיקרי בו, אך מתחתיו ניצבים שלושה כפתורים. הכפתור הימני הוא חיבור לשירות Google Goggles – המאפשר לצלם תמונה ולתת לגוגל לנסות ולזהות אותה.

זה יכול להיות, למשל, אתר תיירותי אליו הגעתם ואינכם יודעים מהו, או תמונה שאתם רוצים לדעת את שמה. ניסינו לצלם עם האייפד תמונה שתלויה על הקיר – וה'גוגלס' זיהה אותה תוך מספר שניות, ואף צירף לינקים לאתרים אודותיה. עובד מצוין, כך נראה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

כל האפליקציות כאן

הכפתור השמאלי הוא היסטוריית החיפוש, אותה כבר הזכרנו, והכפתור האמצעי הוא המעניין ביותר: Applications. לחיצה עליו תוביל אתכם לתפריט הכולל 11 משירותי גוגל הבולטים (מלבד החיפוש): בין השאר: ג'ימייל, לוח השנה, גוגל דוקס, גוגל ניוז, גוגל פלוס, קורא ה-RSS ויוטיוב. ממש סופרמרקט של שירותי גוגל החשובים תחת גג אפליקציה אחד.

גם אלו נפתחים בעמוד חדש שלא "דורס" את העמוד הקודם, ומקל על החזרה אליו - למעט שירותים שלא נפתחים באפליקציה עצמה, אלא באפליקציה ייעודית אחרת של גוגל שמותקנת אצלכם במכשיר (זה המקרה עם יוטיוב, למשל). השירותים נראים ומרגישים כפי שהם גם על דפדפן מחשב רגיל, כך שהמשתמש לא צריך ללמוד ממשקים ולהתרגל מחדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירותים בולטים תחת גג אחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום: One Stop Shop למשתמשי גוגל

לגוגל מגיע שאפו גדול על האפליקציה החדשה. היא שילוב מנצח של כלים שימושיים עם ממשק שימוש אינטואיטיבי, זורם וקולח. היא מצליחה להיות One Stop Shop למשתמשי גוגל, שיכולים למצוא בה את כל השירותים החשובים בהם הם כבר משתמשים על פלטפורמות אחרות. וכך, במחי גרסה אחת – הפכה Google Search מאפליקציה מיותרת לאפליקציית חיונית על המכשיר שלכם.

ציון: 5 כוכבים (מתוך 5)
מחיר: חינם
לינק להורדה

וגם: גוגל לא לבד

אפליקציית החיפוש של גוגל אינה לבדה בחנות האפליקציות. גם מתחרותיה שם - אך משום מה אלו חסומות לקהל הישראלי. גם אפליקציית החיפוש של מנוע בינג (לאייפון ולאייפד) וגם זו של יאהו (לאייפון) אינן זמינות להורדה למשתמש הישראלי.

"האפליקציה אינה זמינה בחנות הישראלית", מכריזה ההודעה המופיעה בתוכנת האייטיונס. טוב, לא צריך טובות. רצינו לנסות גם אתכן, אבל זה לא שאנחנו באמת מעדיפים אתכן על גוגל.


עוד בנושא:

- פיק App: האפליקציה של סיעת עצמאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully