וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשתות ולקנות: 50% מהמשתמשים באתרי קניות עשו זאת גם כאשר הם שתויים

28.12.2011 / 13:04

תופעה חדשה: קניות ברשת לאחר שתיית אלכוהול שהובילה לשכרות. זה יכול להגיע גם להוצאות על סך 10,000 דולר

רבות דובר על ה-"Drunk Dialing" – מצב בו אדם מתקשר בשכרותו לאדם אחר וכטוב ליבו בייין (או חומר משכר אחר) אומר שטויות או משאיר בתא הקולי הודעות מביכות עליהן יצטער מאוד ביום שלמחרת. כעת מגלה הניו-יורק טיימס כי הטכנולוגיה המודרנית מספקת צורה אפילו מזיקה יותר לעשיית שטויות תחת השפעת אלכוהול: "קניות שיכורות". בכתבה שפרסם העיתון הוא מספר על תופעה שהולכת ונחשפת: אנשים ששתו, השתכרו ואיבדו את העכבות – נכנסים לאתרי קניות ורוכשים דברים שלא היו קונים במצב פיכח. לפעמים הם אפילו לא זוכרים את הקניה למחרת ליל השכרות, ומופתעים כאשר החבילה מגיעה לביתם.

"הייתי שיכורה וקניתי כיסוי למכשיר הטלפון שלי. חשבון המשתמש שלי באמזון מוזן בסמארטפון, כך שזה ממש קל. שכחתי מזה, וכאשר הכיסוי הגיע בדואר – ממש התלהבתי", סיפרה לניו-יורק טיימס טיפני וויטן מאוהיו. הקניה השיכורה הזאת עלתה לה בסך הכל חמישה דולר, סכום זניח – בוודאי לעומת עשרת אלפים הדולרים שהוציא כריס טנסי מאוסטרליה, שהזמין טיול אופנועים בניו זילנד ברגע של ערפול. "העכבות של הוצאת הכסף נעלמות אחרי בקבוק יין", הסביר, וגילה שהוא לא ממש מצטער על ההזמנה – שכן הטיול היה "מדהים". זוג משקפי שמש שקנה באיביי בשכרותו, לעומת זאת, התברר כאכזבה. "לא רק שהם היו מזויפים, תחת השפעת הבירה, לא ראיתי שעל משקפי ה-3 דולר הללו יש דמי משלוח של 17 דולר", הוא אומר.

"אין את התחושה שקונים יותר מדי"

"אם אנחנו רואים מוצר כאשר אנו מרגישים טוב – נעריך אותו בצורה חיובית יותר", הסבירה לניו-יורק טיימס ננסי פוצ'ינלי, חוקרת מבית הספר לעסקים באוקספורד וכך הבהירה מקרים דוגמת זה של טנסי. "כאשר אתה מעמיס את כל המוצרים מבלי להרגיש אותם פיזית – אין לך את התחושה שאתה באמת קונה את כל זה, קונה יותר מדי. זה מוציא מהמשוואה את ההרגשה של הוצאת כסף", אומרת קריסטין קסאו, פרופסור לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות.

הסוחרים המקוונים, כך מסתבר, מודעים לנושא. סטיב ינקוביץ', סגן נשיא באיביי למכירות דרך מכשירים ניידים, אומר שהוא בטוח ששתיית אלכוהול היא פקטור במכירות. סקר שנערך על ידי אתר קניות בריטי גילה שכמחצית מהלקוחות עשו קניות ברשת כאשר הם שתויים. אתרים מסוימים אפילו מכוונים את מבצעי קידום המכירות שלהם לגולשים מהסוג הזה: אתר קניות הבגדים gilt.com, למשל, הוסיף מבצעים שמובלטים בעמוד הראשי לאחר השעה 21:00, כדי להתמודד עם תנועת קונים שלגמו לפני שהתחברו. דאג רוז, סגן נשיא בערוץ הקניות הטלוויזיוני QVC מספר שמכירות של קוסמטיקה ואקססוריז נמכרות היטב לאחר שעות ארוחת הערב. "אתה יכול להגיע בעצמך למסקנות מה מניע את הקונות הללו", הוא רומז.


עוד בנושא:

- הממשלה אישרה: פטור על יבוא אישי מחו”ל עד 1,200 ש”ח
- הפטור ממכס: מה תוכלו לקנות בזול?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully