וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מאיימת לתבוע חברה המפיצה בובה בדמות סטיב ג'ובס

6.1.2012 / 11:17

במאה דולר סטיב ג'ובס יכול להיות שלכם - כבובה עם אקססוריז. אפל לא אוהבת את זה, ומאיימת לתבוע על הפרת זכויות יוצרים

סטיב ג'ובס אמנם כבר אינו בין החיים, אך רוחו ממשיכה לרחף ולהזכיר את קיומו. חברה סינית בשם in icons החלה לשווק בובה בגודל 12 אינץ' בדמותו של מנכ"ל אפל המיתולוגי, וכעת היא נאלצת להתמודד עם איום תביעה מצד אפל.

הבובה לבושה בתלבושת הקבועה של ג'ובס: מכנסי ג'ינס כחולים, סריג עם צווארון ונעלי ספורט. היא גם מגיעה עם זוג גרביים שחורות, חגורת עור, משקפיים, כיסא בר ושני תפוחים (אחד מהם נגוס – כמו בלוגו אפל). אפילו זוג ידיים "ספייר" יש בחבילה, למי שרוצה לשנות את שפת הגוף של ג'ובס, ובתוספת תשלום יהיה ניתן לקנות לג'ובס הבובתי גם אייפון 4 ומחשב מק. מחירה של הבובה הוא בין 100 ל-130 דולר והיא אמורה לצאת לשוק בחודש הבא, אך ניתן כבר למצוא אותה באתר המכירות הפומביות איביי במחיר של 135 דולר.

אתר האינטרנט הרשמי של הבובה מציג אותה בשורה של מחוות גוף, כאשר לכל אחת מהן מתלווה משפט מעורר השראה: "אם תחיה כל יום כאילו הוא יומך האחרון – יום אחד תהיה צודק בכך", "הישאר רעב, הישאר מטופש", "זמנך מוגבל, אז אל תבזבז אותו בלחיות חיים של מישהו אחר" ועוד.

עבירה פלילית?

כעת מדווח הטלגרף הבריטי שאפל מאיימת לתבוע את החברה על שימוש בסימן מסחרי והפרת זכויות יוצרים, שלטענת אפל שייכים לה כאשר מדובר בדמותו של ג'ובס. במכתב ששלחה אפל ל-in icons היא אף טענה שהשימוש שעושה החברה הסינית בדמות הוא עבירה פלילית.

זו לא הפעם הראשונה בה אפל מתמודדת עם מצב כזה – ב-2010 הצליחה החברה לחסום מכירת בובת סטיב ג'ובס אחרת על ידי חברת MiC Gadget. בתקרית ההיא הצהיר עורך הדין של אפל כי מדובר על עבירה על החוק הנהוג בקליפורניה, שם נאסר שימוש בשמו, תמונתו או דמותו של אדם מבלי הסכמתו.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג התמודד עם בעיה דומה במרץ 2011, כאשר חברת MiC Gadget החלה למכור פסלון בדמותו. משרד עורכי הדין של פייסבוק דרש אז מהחברה להפסיק ולהפיץ את המוצר ולהשמיד את כל עותקיו. החברה הבטיחה לא לחדש את המלאי ולא למכור עוד פסלונים.


עוד בנושא:

- מארק צוקרבג לא בובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully