וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תפעיל בקרוב רשת אינטרנט חליפית לתושביה

8.1.2012 / 14:24

איראן מעוניינת לנתק את תושביה מהאינטרנט ולהחליפה ברשת איראנית-פנימית שתכלול רק אתרים מוסלמים כשרים

איראן תפעיל בקרוב רשת אינטרנט משלה, שתכלול רק אתרים איראניים ולא תוכל לתקשר עם אתרים זרים, כך מדווח הוול-סטריט ז'ורנל. בעזרת רשת זו, שלמעשה תהיה אינטרא-נט גדולה (רשת פנימית) מקווה הממשלה האיראנית לעצור את השפעת התרבות המערבית והאידיאולוגיה הלא-איסלאמית על אזרחיה. בסופו של דבר, כך מתכננים בשלטון, גישה לאינטרט עצמה תהיה רק לאנשי שלטון, בנקים ותעשיות גדולות – ולא ל-23 מיליון האיראנים המחוברים כיום.

איראן הודיעה על כוונתה זו כבר במרץ 2011, לאור המחאה האזרחית שהתארגנה בעזרת האינטרנט לאחר הבחירות ב-2009 במדינה. אנשי השלטון מבטיחים שהרשת החדשה תהיה "חלל" ("כשרה") ושתכוון למוסלמים לא רק במדינה – אלא מחוצה לה.

לפי הדיווח, הרשת צפויה לעלות לאוויר תוך מספר שבועות. משתמשי אינטרנט באיראן דיווחו השבוע על האטה במהירות הגלישה שלהם, וההערכה היא כי מדובר בתוצאה של הניסוי. עוד הם דיווחו על חוסר יכולת לגשת לאתרים פוליטיים, חסימה של שירותי פייסבוק, טוויטר ויוטיוב וחסימת גישה לרשתות VPN. לכך הוסיפו השלטונות דרישות חדשות ממפעילי אינטרנט קפה: התקנת מצלמות אבטחה ותיעוד פרטי המשתמשים. "הם רוצים להוציא לפועל תוכנית בה לאף אחד לא יהיה ביטחון והם יוכלו לאתר כל מי שמעורב במה שנתפס כפעילות אנטי-ממשלתית", אמר מומחה אבטחה איראני לוול-סטריט ז'ורנל.


עוד בנושא:

- היום שבו תמות האינטרנט

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully