וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2012: הקינקט מגיע למחשב האישי

בפעם האחרונה בה היא משתתפת בתערוכת האלקטרוניקה, הכריזה מיקרוסופט על הגעת בקר התנועה למחשב האישי. שאר החברות מציגות ממשקים טבעיים

הקינקט , הבקר מזהה-התנועה של האקס-בוקס, יגיע למחשב האישי ב-1 בפברואר. זו ההכרזה הגדולה ממסיבת העיתונאים של מיקרוסופט בתערוכת CES, המתקיימת בלאס וגאס. לדבריו של מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, שנאם את הנאום המסורתי שלו באירוע, יותר ממאתיים חברות כבר עובדות עם מיקרוסופט על יישומי מחשב לקינקט.

האירוע, בהנחיית ראיין סיקרסט (אמריקן איידול), מגיע כחודש לאחר שמיקרוסופט הודיעה שבשנה הבאה לא תשתתף ב-CES - לא בנאום ולא בתערוכה עצמה, לאחר רצף של 15 שנות השתתפות. ההחלטה הזו מגיעה דווקא כשהתערוכה הופכת לגדולה יותר. בשנה שעברה אירחה CES יותר מ-3,300 מציגים ויותר מ-140,000 מבקרים, כשהשנה היא צפויה להיות גדולה אף יותר.

עם זאת, חשיבותה של CES עבור חברות גדולות דוגמת מיקרוסופט דווקא יורדת. אלה גילו שהן יכולות לתפוס את תשומת הלב של המשתמשים גם מחוץ לתערוכות, ועוברות להשקות של מוצרים במועד שמתאים להן, ולא בתאריך קשיח שנקבע על ידי גורם חיצוני. כל זה הופך את התערוכה לחגיגה של חברות קטנות יחסית, שמנצלות את העובדה שאלפי עיתונאים מרחבי העולם מגיעים לסקר את CES כדי לנסות ולבנות מוניטין, ואת כך שיותר מ-100,000 אנשי תעשיה מרחבי העולם מגיעים לעשות שם עסקים.

המגמה: ממשק טבעי

יוצאות הדופן כאן הן יצרניות מסכי הטלוויזיה, שעדיין מסתמכות על CES האמריקאית ועל תערוכת IFA האירופאית (שנערכת בסוף הקיץ) כדי להציג את החידושים הגדולים. וכך, הוצגו ביום שהוקדש למסיבות עיתונאים בתערוכה סדרות חדשות של מסכים ממרבית היצרניות הגדולות ביותר - מפנסוניק ועד סוני. יחד איתן, הושקו גם חידושים מתקדמים יותר.

פנסוניק (גילוי נאות: כותב שורות אלה הוא אורח שלה בתערוכה) הציגה שיתוף פעולה חדש עם הרשת החברתית מייספייס, שתהפוך לרשת חברתית עבור הטלוויזיות שלה; סמסונג ו-LG הציגו מסכים בטכנולוגיית OLED המתקדמת, וסוני חשפה הרחבת שירותי רשת.

ובתוך ההשקות האלה, ניתן לראות גם את המגמות המתחזקות. אם בשנים האחרונות הדגשים בהשקות מסכים היו על חיבור לרשת האינטרנט ותלת ממד, השנה רואים ניצנים של מגמה חדשה, שאוזכרה לראשונה לפני כשנה, אך השנה הופכת ליישומית: ממשקים טבעיים. גם LG וגם סמסונג חשפו כי בסדרות המתקדמות של מסכיהם תהיה מצלמה ומיקרופון, כשהמטרה היא לאפשר לשלוט בטלוויזיה בלי שלט, תוך שימוש בתנועות גוף ובקול. זו עדיין ההתחלה, וייקח לטכנולוגיה הזו שנה-שנתיים להבשיל.

ומה עם קישוריות רשת ותלת ממד? שתיהן הופכות, לאט לאט, לטכנולוגיות ברירת מחדל - כאלה שנכללות בכל מסך וכמעט לא דורשות הצגה. היצע שירותי הרשת גדל, וכך גם איכות ה-3D, אך שינויים רדיקליים כמו מסך לצפייה בחומרי תלת ממד בלי משקפיים הם עדיין נחלת מעטים (טושיבה, במקרה הזה).

במהלך הימים הקרובים נראה מה העתיד צופן גם לשאר מכשירי האלקטרוניקה הצרכניים - ממחשבים ניידים ועד לטאבלטים ואוזניות. ובינתיים, נראה כאילו CES ממשיכה להיות האירוע החשוב ביותר בתעשייה, גם כשמיקרוסופט עושה קולות שהיא לא צריכה אותו.


עוד בנושא:

CES 2012: אינטל רוצה לעשות סירי

צפו: המקהלה של מיקרוסופט באירוע החברה ב-CES

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully