וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים בשירות הפאניקה? למה דיסקונט והבינלאומי חסמו גישה מחו"ל

בבנקים דיסקונט והבינלאומי מספקים סיבות עמומות לחסימת אתריהם לגלישה מחו"ל, מבטיחים שזהו צעד זמני

פאניקה משתלטת על הבנקים בישראל. שני בנקים מקומיים – דיסקונט והבינלאומי, החלו למנוע גישה של המשתמשים הנמצאים מחוץ לישראל לאתריהם. הצעד נלקח, ככל הנראה, בעקבות השבתת האתרים של אל-על והבורסה על ידי האקרים פרו פלסטיניים הבוקר (ב').

נזכיר, לא מדובר כלל בפריצה אל אתרי הבנקים או בסיכון המערכות הבנקאיות הרגישות, כי אם בניסיון לפגוע בזמינות האתרים, זאת באמצעות מתקפה מבוזרת שמנסה ליצור עומס יתר על שרת האתר. במילים פשוטות: תוכנות מיוחדות שמותקנות על מחשבי אנשים מנסות להיכנס כל הזמן אל האתר כדי לגרום לקריסתו. זה מה שקרה לאחד האתרים של הבנק בינלאומי (לא אתר הלקוחות הראשי, יש לציין), ואילו בדיסקונט כלל לא הייתה תקיפה – שם הוחלט לחסום כתובות לאחר הערכת מצב, כשהוחלט שקיים סיכון גבוה לניסיון פריצה.

מדובר בצעד תקדימי, שמשמעותו כניעה לאיום במתקפה, במחיר פגיעה בשירות של חלק מהלקוחות. בפרקטיקה העולמית קיימות דוגמאות רבות של ניסיונות להפיל אתרי בנקים, חלקם ניסיונות שצלחו, אך לא ידוע על מקרים של התמודדות באמצעות חסימה גורפת של גישה לאתר מחוץ למדינה בה נמצאת פעילותו העיקרית.

זוהי אמנם הדרך היעילה ביותר לעצור את המתקפה, אך גם הפוגענית ביותר. כלל לקוחות הבנקים שנמצאים כעת בחו"ל ייאלצו להתקשר אל הבנק מהמקום בו נמצאים אם ירצו לברר דבר מה או לבצע פעולות.

הן בדיסקונט והן בבינלאומי לא הצליחו להסביר בשיחות עם וואלה! TECH למה מדובר בחסימה גורפת ולא חסימה של הכתובות הספציפיות מהן מתבצעת המתקפה – פעולה אגרסיבית הרבה פחות מחסימת תעבורה כללית מחוץ לישראל. בשני הבנקים טענו כי מדובר בצעד שנלקח לאחר התייעצות עם מומחי אבטחת מידע, אך סירבו למסור פרטים. כמו כן, הודגש כי מדובר בצעד זמני.

עוד בנושא:

בנק ישראל ביקש מהבנקים לחסום גישה מכתובות באירן, ערב הסעודית ואלג'יר

האתרים של הבורסה ושל אל-על הופלו על ידי האקרים

דעה: די להתעסק ב"מלחמת הסייבר", אין בה איום של ממש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully