וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי סגר את Megaupload, אנונימוס נוקמים

משרד המשפטים האמריקאי סגר את אתר שיתוף הקבצים Megaupload ועצר חלק ממפעיליו. הנקמה לא איחרה לבוא

משרד המשפטים האמריקאי סגר את אחד האתרים הפופולריים בעולם, Megaupload, ועצר ארבעה משבעת מפעיליו. בתגובה, מנסים כעת חברתי ארגון ההאקרים המבוזר אנונימוס להפיל אתרים רבים הקשורים לרשויות החוק האמריקאיות - תעבורת האינטרנט נמצאת בזמן כתיבת שורות אלה 10 אחוז מעל הממוצע, ואחוז המתקפות הוירטואליות נמצא 24 אחוז מעל הממוצע.


במהלך הלילה (ו'), ביצע משרד המשפטים את אחת הפשיטות הגדולות ביותר בשנים האחרונות על אתר אינטרנט. האתר Megaupload - אכסניה דיגיטלית לשיתוף קבצים, מהאתרים הגדולים בעולם - נסגר, כתובות הרשת ושרתיו הוחרמו ומשטרת ניו זילנד עצרה ארבעה ממפעיליו כולל המייסד קים דוטקום (שלושת המפעילים האחרים הנם בגדר "מבוקשים). כתבי אישום נגד המפעילים הוגשו בארה"ב, כשהחקירה עצמה, שנערכה על ידי ה-FBI, כללה שיתוף פעולה מצד הונג קונג, בריטניה, הולנד, קנדט, גרמניה, אוסטרליה והפיליפינים.


על פי הכתוב בכתבי האישום, קים דוטקום ושותפיו הרוויחו כ-175 מיליוני דולרים בזכות פעילות שתמכה בהפרת זכויות יוצרים. בין הנכסים שמוזכרים בכתבי האישום יש 14 מכוניות מרצדס, מזרטי אחת, רולס רויס ולמבורגיני. שלושה מסכי סמסונג 83 אינץ', שני מסכי שארפ 108 אינץ', אופנועים ויצירות אמנות. והבעיה, לטענת הממשל הפדרלי של ארה"ב, היא שהכסף לאלה הגיע מפעילות לא חוקית.

לא שמרו על הזכויות

נזכיר כי תחת חוק זכויות היוצרים האמריקאי, לאתר שמבוסס על תוכן גולשים יש דרך להימנע מתביעות. על פי החוק, אם האתר מאפשר לדווח על תוכן שמפר זכויות יוצרים, מוריד אותו כשיש דיווח, ומפעיליו לא תומכים ביודעין בהפרת הזכויות, לא ניתן לתבוע אותם. זה מה ששומר על מפעילי יוטיוב מחוץ לבתי הכלא כבר שנים רבות.

רק שאנשי Megaupload, לטענת רשויות החוק בארה"ב, ידעו טוב מאוד מה הולך באתרם. ולא רק ידעו - חלקם אף העלו תוכן שמפר זכויות, כמו פרק של סדרה דוקומנטרית מבית BBC. מעבר לכך, כלי להסרת תוכן מפר לא באמת מחק את הקבצים המפרים, עמוד "100 ההורדות הפעילות" לא שיקף את המציאות כיוון שנערך כך שהקבצים מפרי הזכויות לא יופיעו בו, ותכתובות פנימיות בין בעלי האתר התייחסו לא פעם לתוכן הפיראטי שיש ב-megaupload. כמו כן, מערכת הסטטיסטיקות הפנימיות של Megaupload הראתה למפעילים מהם הקבצים הפופולריים ביותר, והם לא פעלו להסרת הפיראטיים שבהם.

נקמת האינטרנט לא איחרה להגיע

בתגובה לסגירת MegaUpload, החלו אנשי קבוצת ההאקרים המבוזרת אנונימוס בתקיפה של אתרי הממשל האמריקאי, ביניהם אתר משרד המשפטים, אתר ה-FBI והאתר הרשמי של הבית הלבן. הפעולות הן אנטיתזה לפעולת המחאה הלא-אלימה שערכו גופי אינטרנט גדולים שלשום (ד') במחאה על שני ניסיונות חקיקה אמריקאים שעשויים לגרום לצנזורה באינטרנט בשם שמירה על זכויות יוצרים.

ולטענת כתבת אתר Cnet מולי ווד, התזמון עשוי להיות לא מקרי. ווד, בהסתמכות על מקורותיה, טוענת כי הממשל הפדרלי תקף את Megaupload עכשיו כדי להראות את הצד המכוער יותר של מחאות רשת, ולהרוס את הישגי המחאה של יום רביעי.

עוד בנושא:

המחאה השקטה דווקא הצליחה

כתב האישום המלא נגד Megaupload

  • עוד באותו נושא:
  • megaupload

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully