וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים דוטקום מכחיש קונספירציה, חושף פרטים על הפשיטה

בדיון הערבות הראשון של מקים Megaupload, קים דוטקום, כפר המיליונר האקסנטרי באישומים נגדו, ונחשפו פרטים חדשים על הפשיטה בה נעצר

יומיים לאחר הפשיטה הבינלאומית שהובילה למאסרם של חמישה ממפעילי אתר שיתוף הקבצים Megaupload, הדיונים המשפטיים בעניין מקים האתר, קים דוטקום, החלו בבית משפט בניו זילנד. הדיון, שעסק באפשרות שחרור בערבות של דוטקום, חשף פרטים חדשים על הפשיטה ונתן לדוטקום לראשונה להשמיע את גרסתו.

כאשר הגיעה המשטרה לעצור את דוטקום, נעל המיליונר האקסנטרי את ביתו באמצעות מספר מנעולים אלקטרוניים, ונעל עצמו בחדר מצוקה - כספת שנועדה לשמור עליו במקרה של פשיטה אלימה. במשטרה נאלצו לנסר את סורגי החדר כדי להגיע עליו, וכשהם פרצו לחדר, גילו את דוטקום לצד אקדח. לטענת עורך דינו, האקדח היה טעון בכדורי גומי, אך התובעים גרסו כי אין זה משנה, כיוון שלא לדוטקום ולא למאבטחו יש רישיון לאקדח המדובר.

מעבר לכך, מכחיש דוטקום את החשדות המיוחסים לו, כמו גם "את קיומה של מגה קונספירציה". הטענה שלו היא ש-Megaupload היה בסך הכל אתר אחסון לקבצים. בנוסף, טוען עורך דינו כי מרשו שיתף פעולה עם השוטרים, וכי הפשיטה לקתה בדרמטיות יתר. עורך דינו של קים דוטקום אף גורס שיום לפני הפשיטה, הגיע לבית שוטר עם מצלמה נסתרת בתוך עט.


התביעה התנגדה לשחרורו של דוטקום בערבות, בטענה כי הסיכון לכך שיברח ממדינה גבוה מאוד. עם זאת, השופט החליט לדחות את ההחלטה בעניין דוטקום ושלושת שותפיו להפעלת Megaupload, כשבינתיים נשאר המקים של Megaupload במאסר.


במקביל, נעצרו באירופה שני מנהלים בכירים נוספים באתר שיתוף הקבצים. אזרח גרמניה סוון אכטנרך, בן 39, נעצר בגרמניה לאחר שהגיע לשם מהפיליפינים. אנדרוס נום האסטוני, בן 32, נעצר בהולנד. את אכטנרך לא תוכל ארה"ב לקבל, ככל הנראה, כיוון שהחוק הגרמני לא מאפשר הסגרה של אזרחיה.

אדם שלישי, יוליוס בנקו הסלובקי, עדיין מבוקש, ומיקומו אינו ידוע.

עוד בנושא:

אתר שיתוף הקבצים Megaupload נסגר בעקבות פשיטה בינלאומית

מי אתה, קים דוטקום?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully