וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוסף Don't Be Evil מאפשר חיפוש רלוונטי יותר בגוגל

24.1.2012 / 11:47

מהנדסים מפייסבוק וטוויטר יצרו תוסף שמאפשר את ביטול השינוי שמקדם את גוגל פלוס בתוצאות החיפוש ומחזיר המצב לקדמותו

השינוי בתצוגת תוצאות החיפוש של גוגל ממשיך לעורר התנגדות. לאחר שהפכה גוגל את החיפוש לכזה שנותן עדיפות לתוצאות מהרשת החברתית שלה "גוגל פלוס", התאגדה קבוצת מהנדסים מפייסבוק, טוויטר ומייספייס ויצרה תוסף שמאפשר להחזיר את המצב לקדמותו ולהציג תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר. שמו של התוסף הוא Don't Be Evil – כשם המוטו שהגדירו יזמי גוגל כאשר היא נוסדה.

התוסף החדש, העובד על הדפדפנים כרום, פיירפוקס וספארי, משכתב את תהליך החיפוש האישי בגוגל לאחר ביצועו ומאפשר הכללת תוצאות גם מרשתות חברתיות אחרות, ביניהן פייסבוק, טוויטר, מייספייס, פליקר וטמבלר. הוא עושה זאת על ידי שימוש בחיפוש האורגני של גוגל ובכלי שלה Rich Snippets ושילוב התוצאות על חשבון אלו הקשורות לגוגל פלוס. הכפתור שמתווסף לדפדפן מאפשר לעדכן את התוצאות לאחר ביצוע חיפוש רגיל בגוגל ולהציג את גרסת התוצאות האלטרנטיבית, זאת על ידי לחיצה על הכפתור שמתווסף לדפדפן.

ראש צוות הפיתוח של התוסף הוא המהנדס בלייק רוס מפייסבוק, ולמרות שלא מדובר בכלי רשמי של החברה, היא משבחת אותו על הפיתוח. השקת "חיפוש פלוס העולם שלך" לפני שבועיים גררה ביקורת של מצד חברות מדיה חברתית על כך שגוגל משתמשת בכלי החיפוש שלה לקידום לא הוגן של הרשת החברתית שלה, וטוויטר אף התלוננה רשמית על המהלך. בהצהרה שפרסמה אז נאמר כי "אנשים, מוציאים לאור, ארגוני חדשות ומשתמשי טוויטר יאלצו לסבול מכך שלא יוכלו לראות לראות ציוצים בטוויטר בזריזות בתוצאות החיפוש, למרות שאלו פעמים רבות הם הרלוונטיים ביותר כאשר מדובר באירוע חדשותי".

את התוסף ניתן להוריד מהכתובת הזאת.


עוד בנושא:

- גוגל משנה את החיפוש: מוסיפה תוצאות מגוגל פלוס

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully