וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משנה את החיפוש: מוסיפה תוצאות מגוגל פלוס

11.1.2012 / 12:25

גוגל הכריזה על "חיפוש פלוס העולם שלך" - תוצאות חיפוש שיכללו גם מידע וקישורים מהרשת החברתית שלה

גוגל מעדכנת את יכולות החיפוש שלה וכורכת אותם באינטגרציה חזקה יותר עם הרשת החברתית שלה – גוגל פלוס. החברה הודיעה על עדכון בשם "חיפוש פלוס העולם שלך", שיוסיף לחלק העליון הימני של עמוד תוצאות החיפוש כפתור חדש. לחיצה על כפתור זה תציג מידע רלוונטי לחיפוש מהרשת החברתית, דבר לו קוראת גוגל "תצוגה אישית" (Personal View).

עדכון נוסף הוא שפונקציית ההשלמה אוטומטית (Auto Complete) בחיפוש תציג גם שמות של חברי המשתמש בגוגל פלוס, לצד מידע בסיסי עליהם. הקלדת השם "אריק", למשל, תמשיך להציג אפשרויות השלמה של אנשים מפורסמים שזהו שמם הפרטי, אך תציג גם משתמשים בשם "אריק" מרשימת החברים בגוגל פלוס. שליחת שאילתת חיפוש על אנשים מפורסמים תציג לצד התוצאות גם אפשרות להירשם לפיד שלהם בגוגל פלוס. כך, למשל, חיפוש על בריטני ספירס יציג מלבד תוצאות החיפוש הרגילות גם קישור לעמוד הרשמי שלה בגוגל פלוס.

"אתה צריך שתהיה לך אפשרות למצוא את הדברים שלך ברשת, את האנשים שאתה מכיר ושחולקים איתך דברים, כמו גם האנשים שאתה לא מכיר אבל אולי מעוניין בכך", מסבירה גוגל את השינויים בפוסט שפרסמה בנושא.

"אנו הופכים את גוגל למנוע חיפוש שמבין לא רק תוכן, אלא גם אנשים ומערכות יחסים". החברה מבטיחה למשתמשים שפרטיותם ובטחונם נמצאים בראש מעיניה, ושרק מידע ציבורי ישותף – כאשר גם זאת ניתן למנוע על ידי הגדרת הפיצ'רים החדשים. השינויים הללו נכנסים החל מהיום לגרסת גוגל באנגלית, וצפויים להיטמע בשאר הגרסאות בעולם בימים הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרוטקציה לא הוגנת?

מאז שפרסמה גוגל את הודעתה, נמתחת עליה ביקורת על כך שמדובר בניצול לא הוגן של מעמדה העליון בשוק החיפוש כדי לקדם את גוגל פלוס ובניית מעמדו בדרכים עקיפות. כמובן שהשינוי אינו כולל הצגת מידע מהרשת החברתית המקבילה, שהיא גם הגדולה בעולם – פייסבוק. השינוי נותן לחברות וסלבריטאים מוטיבציה להירשם לגוגל פלוס ולטפח את העמוד שלהם שם, שכן חיפוש על שמם בגוגל יבליט תוצאה זו ואפילו יציג אותה במקום שהיה שמור עד עכשיו לפרסומות בתשלום.

טוויטר התלוננה רשמית על המהלך. בהצהרה שפרסמה נאמר כי "אנשים, מוציאים לאור, ארגוני חדשות ומשתמשי טוויטר יאלצו לסבול מכך שלא יוכלו לראות לראות ציוצים בטוויטר בזריזות בתוצאות החיפוש, למרות שאלו פעמים רבות הם הרלוונטיים ביותר כאשר מדובר באירוע חדשותי". אלכס מגיליווריי מטוויטר אף הרחיק ואמר כי "מדובר ביום רע לאינטרנט".

"יש לנו גישה רק לתוכן שנמצא בגוגל, וכדי לספק גישה בטוחה ועקבית אנו יכולים רק לספק אותו – מכיוון שאנו יודעים מה הגדרות הפרטיות שלו", הסביר את הצעד בן גומז מגוגל. תלונה נוספת היא על כך שהתוצאות מגוגל פלוס יעמדו במקום עליון ובולט בתוצאות החיפוש – מעל לתוצאות מוויקיפדיה, למשל, כאשר זה אינו מקומן מבחינה היררכית מוצדקת. כיצד זה עומד עם המשפט שפותח את הפוסט של גוגל על השינויים, הנפתח במילים "החיפוש של גוגל תמיד היה אודות מציאת התוצאות הטובות ביותר עבורכם"? בגוגל טוענים ש"חיפוש הוא פשוט טוב יותר עם העולם שלכם בתוכו, ואנחנו רק מתחילים עם זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש רק גישה לתוכן של גוגל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully