וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרום לאנדרואיד: הדפדפן הנייד הטוב ביותר

בדקנו את דפדפן הכרום של גוגל למכשירי אנדרואיד. גם על טלפון סלולרי וגם על טאבלט הוא מציב רף חדש לחווית גלישה

אחת התגובות הנפוצות ביותר לידיעה על כך שדפדפן הכרום הגיע למערכת ההפעלה אנדרואיד הייתה "רגע, ומה שהיה שם קודם זה לא כרום?". קל להתבלבל כאן, כרום הוא הדפדפן של גוגל, ואנדרואיד היא מערכת ההפעלה של גוגל למכשירים ניידים. ובכל זאת, הדפדפן שהיה מובנה במערכת ההפעלה עד כה אינו כרום. הוא האח החורג שלו, שמבוססת על חלק מאותם האלמנטים אך לא מתהדר בגימור מבריק וממשק "כרומי".


אבל עכשיו הדפדפן המובנה, ונטול השם, יכול להתחיל ולארוז - כרום כבר כאן. בערך. למעשה, הוא זמין כיום על מעט מאוד מכשירים - רק כאלה שפועלים על הגרסה 4 החדשה של אנדרואיד (Ice Cream Sandwich), ולא ברור האם אי פעם יגיע לטלפונים וטאבלטים ותיקים. מעבר לכך, זמינותו של הדפדפן הזה מוגבלת - באופן רשמי תוכלו להוריד אותו רק במספר בודד של מדינות, וישראל לא ביניהן. זהו תוצר לוואי של מדבקת ה"בטא" שמודבקת על כרום לאנדרואיד כיום - בגוגל אומרים שזהו מוצר לא סופי שנמצא בבדיקה.


כדי להבין אם כרום על אנדרואיד משנה את חווית השימוש בדפדפן האינטרנט בטלפון ובטאבלט. השתמשנו בנקסוס S של גוגל וסמסונג, שלמרות היותו בן שנה כבר זכה לעדכון רשמי ל-Ice Cream Sandwich; ובטאבלט החדש של אסוס, טרנספורמר פריים, שהגיע עם אנדרואיד 4 מיומו הראשון.

מסנכרנים בין הטלפון למחשב

כרום לאנדרואיד נראה, במבט ראשון, כמו עוד דפדפן סלולרי. והסיבה לכך היא שכרום, בסופו של יום, הוא עוד דפדפן סלולרי - המטרה כאן אינה לשנות את חווית הגלישה שלכם באופן רדיקלי, וגם לא להמציא את הגלגל מחדש. בגוגל רצו להביא את חווית השימוש בכרום למחשבים ניידים, וזה בדיוק מה שהדפדפן הזה עושה.


החידוש הכי גדול אליו תקבלו גישה בגרסה הזו של כרום הוא סנכרון הלשוניות בין הדפדפן הסלולרי לזה שנמצא במחשב שלכם. אם קישרתם בין הדפדפנים שלכם לבין החשבון שלכם בגוגל, יתחילו הדפדפנים לסנכרן את הלשוניות הפתוחות עם שרתי החברה.

אם מדובר היה במחשב, אולי ניתן היה לעשות סנכרון ישיר, שפותח וסוגר לשוניות על מחשב אחד בהתאם למה שקורה על מחשב אחר. אך כאן מדובר בטלפון סלולרי, עם משאבים מוגבלים, ואין סיבה להעמיס עליו לשוניות פתוחות. הפתרון שמצאו בגוגל הוא דף "מכשירים אחרים", שמציג לכם את הלשוניות שפתוחות בכל הדפדפנים המקושרים - מחשבים, טלפונים אחרים, טאבלטים - ומאפשר לכם לפתוח בלחיצה אחת על המסך את אלה שאתם רוצים.

זה עובד היטב - הסנכרון מתבצע ברגע בו אתם פותחים או סוגרים לשונית, כך שכבר אחרי כמה שניות תוכלו לראות את הרשימה מתעדכנת. הבעיה היא שכיום מדובר בסנכרון חד צדדי - לא תוכלו לפתוח את דף ה"מכשירים אחרים" במחשב ולשאוב סימניות מהטלפון או הטאבלט. הפתרון שמצאו לזה בגוגל הרבה פחות אלגנטי - מערך סימניות חדש שמאפשר לכם לסמן דפים לקריאה מאוחרת ולגשת אליהם כאל סימניה על המחשב.

לשוניות - הדור הבא

החידוש הויזואלי השני נועד לטלפונים סלולריים ולמסכים הקטנים שלהם. מדובר בממשק חדש לניהול סימניות, ששואב לא מעט השראה מה"כרטיסיות" של מערכת ההפעלה WebOS - ממשק שמצא את דרכו גם לחלקים אחרים של אנדרואיד 4. כשאתם לוחצים על כפרות הלשוניות הייעודי, תקבלו מסך עם כרטיסיות. תוכנו לגלול ביניהן, להעיף אותן מהמסך הצידה כדי לסגור אותן או להשתמש בשתי אצבעות כדי לראות טוב יותר אילו כרטיסיות מתחבאות במסך. גם כאן, מדובר בפתרון הכי טוב שראינו עד כה לניהול לשוניות בדפדפן נייד, במיוחד כיוון שכל זה עובד מהר מאוד וברוב המקרים הגלילה חלקה ונעימה.

על הטאבלט, לעומת זאת, תקבלו את ממשק הלשוניות הרגיל של כרום, שמוכר מגרסת המחשב של הדפדפן, פשוט כי יש הרבה יותר מקום להצגת הלשוניות. למעשה, לפעמים זה דווקא די מצער שלא ניתן לגרום לעמוד הלשוניות הייעודי להופיע גם בטאבלט.

המהירות היא הקובעת

אך השינוי הגדול ביותר הוא כזה שאותו לא רואים, כי אם מרגישים. מדובר בשיפור ניכר של מהירות פעולת הדפדפן, בהשוואה לזה שמגיע עם מערכת ההפעלה. הן בטלפון והן בטאבלט כרום היה מהיר יותר בטעינת דפים, הגלילה הייתה חלקה יותר ורק פעולת הזום נראה כי עדיין דורשת שיפורים, כיוון שמשהו שם איטי יותר משזה צריך להיות. ואם כבר בבעיות עסקינן, בגוגל מספרים כי כשאתם לוחצים על קישור שנמצא במקום צפוף, בין קישורים רבים אחרים, הדפדפן אמור להציג בועת הגדלה כדי שתוכלו ללחוץ על הקישור בקלות רבה יותר. מדי פעם זה בדיוק מה שקורה, אך בכמה מהאתרים הצפופים ביותר בהם גלשנו בועת ההגדלה סירבה לעבוד. אך גם את התקלה הזו אפשר להצדיק על ידי כך שמדובר בגרסת בטא.


אך חרף הבעיות האלה, השימוש בדפדפן הן על טלפון בן שנה והן על טאבלט בן חודש קרוב מאוד למהירות בה אנחנו משתמשים בכרום על המחשב. ולמעשה, על הטאבלט מדובר בחווית הגלישה הטובה ביותר שראינו במכשיר נייד, וזה כולל את האייפד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כפי שכבר נכתב כאן, כרום לאנדרואיד לא ישנה את חווית הגלישה שלכם מהקצה אל הקצה, אבל הוא בהחלט חידוש מרענן בנוף דפדפני הסלולר. והצעד אותו הוא לוקח לכיוון אינטגרציה שבין הגלישה במכשירים השונים שלנו - הביתיים והניידים כאחד - הוא צעד מבורך ביותר.

עוד בנושא:

בגרסת המחשבים של כרום הוכנס אנטיוירוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully