וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תוקפת את הגלקסי נקסוס

אפל רוצה לאסור את מכירתו של הגלקסי נקסוס - סמארטפון הדגל מבית סמסונג וגוגל, בארה"ב; טוענת להפרת פטנטים

אפל תוקפת את הגלקסי נקסוס. חזית חדשה במלחמה של אפל מול סמסונג וגוגל נפתחה ביום חמישי האחרון, כשאפל הגישה בקשה לאסור את המכירה של גלקסי נקסוס בארצות הברית. נזכיר כי מדובר במכשיר הדגל הנוכחי של גוגל, שמיוצר על ידי סמסונג. לטענת אפל, הוא מפר ארבעה פטנטים שלה.

הפטנט הותיק יותר, שאף נוסה כבר על ידי אפל בקרב מול HTC והתקבל על ידי מועצת הסחר הבינלאומי של ארה"ב, הוא על חיפוש מידע רלוונטי בתוך טקסט ומתן האפשרות לעבוד איתו. לדוגמה, אם יש מספר טלפון בתוך מייל ולחיצה על מספר הטלפון מאפשרת לחייג אליו, זה מוגן בפטנט של אפל. HTC הסירה את האפשרות ממכשיריה.

חוץ מהפטנט הזה, משתמשת אפל גם בפטנט שנוגע לעוזרת הוירטואלית סירי וחיפוש מאוחד, פטנט חדש שהחברה הוציאה על ממשק ה"הזז לפתיחה" שפותח נעילה ברוב מכשירי מסך מגע ופטנט על השלמת מילים אוטומטית בזמן ההקשה.

המלחמה האמיתית: אפל נגד גוגל

עם פתיחת החזית הזו, תוקפת אפל את גוגל כמעט-ישירות. בניגוד למכשירי אנדרואיד רבים אחרים, הגלקסי נקסוס לא מצוייד בממשק שהותאם על ידי היצרנית, כי אם בגרסה נקיה לגמרי של אנדרואיד 4 - מערכת ההפעלה הניידת החדשה של גוגל. אם התביעה תתקבל, עשויות להיות לכך השלכות מהותיות על כל שוק מכשירי האנדרואיד בארצות הברית.

נסיון העבר מראה כי בדרך כלל, תביעות שכאלה הן חלק ממערכה שמטרתה הסופית אינה באמת לאסור יבוא של מכשירים מתחרים, כי אם הסכם פשרה שמאפשר לחברה גישה למאגר הפטנטים של היריבה. ונזכיר כי כשתאושר הרכישה של מוטורולה מוביליטי על ידי גוגל, מה שעשוי לקרות כבר השבוע, ליצרנית האנדרואיד יהיה את אחד ממאגרי הפטנטים החשובים ביותר בשוק המכשירים הניידים.

המצב של סמסונג, לעומת זאת, ממשיך להיות בעייתי. אפל תוקפת את המתחרה הגדולה שלה בכל החזיתות, הן בתחום הטלפונים הסלולריים והן בתחום הטאבלטים. וההתקפות אינן מוגבלות רק לשוק האמריקאי, אפל מנהלת את המערכה הזו גם באירופה וגם באסיה. מאז הסתיו האחרון, המכשיר העיקרי שנמצא על הכוונת שלה הוא הגלקסי טאב - מחשב הלוח של החברה, ואפל אף הצליחה לאסור את מכירתו בגרמניה ואוסטרליה כדי לאלץ את סמסונג לשנות את עיצוב המכשיר כדי שיהיה פחות דומה לאייפד.

עוד בנושא:

אפל מול סמסונג - ככה זה התחיל
סמסונג צוחקת על מעריצי אפל
גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully