וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל שולחת צוות לבדיקת תנאי העבודה במפעלים שעובדים איתה, ביניהם פוקסקון

אפל הכריזה שאיגוד זכויות עובדים חיצוני יערוך ביקורת במפעלי הייצור שלה - כולל פוקסקון הסיני בו התרחש גל התאבדויות

לאחר שנים של תאונות וגל התאבדויות במפעל פוקסקון, שמרכיב את המוצרים של אפל – תתקיים בדיקה לעומק של המתרחש בו. אפל הודיעה היום כי איגוד התעסוקה ההוגנת (Fair Labor Association) יערוך ביוזמתה ביקורת במפעלים המייצרים את מכשיריה – ביניהם מפעלי פוקסקון בשנז'ן ובשנגדו שבסין. צוות של מומחי זכויות עובדים יתחילו את הבדיקה בשבוע הבא במפעל הגדול שבשנז'ן.

"אנו מאמינים שלעובדים בכל מקום יש זכות לסביבת עבודה בטוחה והוגנת, זו הסיבה שביקשנו מהאיגוד להעריך באופן עצמאי את תפקודם של ספקינו הגדולים ביותר", מסר מנכ"ל אפל טים קוק. "רוחב היריעה של הבדיקה חסר תקדים בתעשיית האלקטרוניקה", הצהיר. אפל כבר ערכה בעבר ביקורות בעצמה במפעלים אלו וכעת היא מעוניינת בבדיקה חיצונית שלהם.

במסגרת הבדיקה יערוך הארגון אלפי ראיונות עם עובדים בנוגע לתנאי העבודה והמגורים שלהם ויבקש חוות דעת על בריאותם, בטיחותם, תנאי העסקתם ושעות העבודה להן הם נדרשים. צוות הבודקים יסקור גם את מתקני העבודה ואיזורים נוספים במפעלים. מסקנות הבדיקה יפורסמו בחודש מרץ. אפל מסרה שפוקסקון ושאר המפעלים הבטיחו כי ישתפו פעולה בצורה מלאה עם האיגוד ויתנו לו גישה חופשית.

הביקורת של ה-FLA מגיעה לאחר גל התאבדויות עובדים במפעלי פוקסקון שהתרחש ב-2010, לאחר שריפה שפרצה באחד המפעלים ב-2011 ולאחר איומי התאבדות שהשמיעו עובדים במפעל בתחילת 2012.

העובדים התלוננו בפני תייר אמריקאי

לפני כחודש, חשפה תוכנית הרדיו האמריקאית This American Life סיפור של אמריקאי אשר נסע לסין כדי לראות מי מייצר את מוצרי אפל אותם הוא כל כך אוהב. בניגוד למבקרים רשמיים שמתאמים עם הנהלת המפעל, האיש, מייק דייזי, פשוט ניגש לשערי המפעל הגדול של פוקסקון בשנג'ן והחל לשאול את העוברים ושבים אם הם רוצים לדבר על חייהם.

התיעוד אותו מביא דייזי בתוכנית כולל עובדים קטינים, בני 13, שהצליחו להתקבל לעבודה במפעל כיוון שאף אחד לא שאל לגילם; סיפורים על עבודה מונוטונית שהורסת את הידיים והרגליים; היעדר פיצוי לאחר תאונות עבודה; והפחד מפני התאגדות, פן תכניס את המפלגה הקומוניסטית את המתאגדים לרשימה שחורה של אנשים אותם אסור להעסיק במפעלים.

הקשיבו לתוכנית על אפל ופוקסקון

עוד בנושא:

- מנכ”ל פוקסקון: ”ניהול מיליון חיות עושה כאב ראש”
- עשרות עובדי פוקסקון איימו בהתאבדות
- שריפה ללא נפגעים במפעל פוקסקון בסין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully