וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדי פוקסקון איימו בהתאבדות

13.1.2012 / 12:03

התקוממות עובדים נוספת במפעל הסיני המייצר מכשירים של חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם: עובדים איימו לקפוץ מהגג

התקוממות עובדים נוספת במפעל פוקסקון הסיני: עשרות עובדים מפס הייצור של קונסולת משחק האקסבוקס של מיקרוסופט איימו בהתאבדות בשבוע שעבר עקב כוונה להעבירם לעבודה בעיר אחרת. כמאתיים עובדים מחו על הכוונה, עשרות מהם טיפסו על גג המפעל וחלקם איימו לקפוץ משם למותם. נציגי עיריה שיכנעו אותם לבסוף לרדת מהגג ולחזור לעבודה.

פוקסקון הודיעה החודש כי היא מתכוונת לסגור את פס הייצור של האקסבוקס בעיר ווהאן ולהעביר את העובדים בו לתפקידים אחרים, ככל הנראה במפעל אחר שלה. החברה הצהירה כי לכל העובדים הוצע מעבר לפס ייצור אחר עם אותו התשלום, אך 150 מהעובדים דרשו פיצויים. "למיטב הבנתנו כמה מהעובדים איימו לקפוץ מגג הבניין אם לא תתקבל דרישתם", נאמר בהודעת החברה. בסופו של דבר התפטרו 45 מהעובדים. מיקרוסופט מסרה בתגובה שלאחר בדיקתה הגיעה למסקנה שהמחלוקת אכן נסבה על מדיניות החלפת תפקידים ולא על תנאי עבודה.

מפעל פוקסקון בעיר ווהאן מעסיק 32,000 עובדים וכבר בוצעו בו בעבר התאבדויות. החברה ספגה ב-2010 אש רבה לאחר גל התאבדויות של עובדיה ולאחר טענות חוזרות ונשנות על תנאי העסקה דרקוניים, אותם נאלצים לספוג מרכיבי מכשיריה הפופולריים של אפל ושל חברות נוספות. "פוקסקון היא לא סדנת יזע. יש שם מסעדות ובריכות שחיה. עבור מפעל – זה מפעל נחמד למדי", אמר אז סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל המנוח.


עוד בנושא:

- גל התאבדויות במפעל הייצור של אפל
- יום בחייו של פועל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully