וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפינטרסט של הפורנו

13.2.2012 / 15:02

שירות קיטלוג התמונות הפופולרי Pinterest מקבל את ההכרה בחשיבותו: חיקויים שנועדו עבור תכני פורנו

אחד מסימני ההצלחה המובהקים של שירות רשת הוא הופעתם של אתרים ושירותים המקבילים לו – בגרסת הפורנו. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא יוטיוב. שירות הווידאו של גוגל זכה לעשרות שעתוקים קונספטואליים – אתרי וידאו חינמיים המכילים אין ספור סרטונים קצרים, כאשר ההבדל הוא שבהם מדובר בסרטוני פורנו בלבד – תוכן האסור להעלאה ביוטיוב (ואשר נמחק במקרה והוא עולה). אתרים אלו לא רק העתיקו את העיקרון של יוטיוב, אלא גם את הממשק שלו, ולעתים אפילו עשו פרפרזה על שמו (porntube או xtube), למשל.

גם פייסבוק לא נשארה מיותמת, וברחבי הרשת ניתן למצוא גרסאות נועזות של הרשת החברתית, למשל אתר fuckbook.com (שאף מתהדר בלוגו שיותר ממזכיר את המקור), המגדיר את עצמו כ"פלטפורמה קהילתית למבוגרים המיועדת למצוא ולתקשר עם אנשים כמוך" (בהנחה ש'אנשים כמוך' מחפשים סקס באינטרנט, כמובן).

וכעת ניתנת ההוכחה הסופית שהרשת החברתית Pinterest היא אכן להיט. השירות הפך לפופולרי מאוד לאחרונה, ומלבד ללמוד על כך מנתוני הכניסות המטפסים מעלה-מעלה ומהבאזז שכבר קשה להסתתר ממנו - ניתן לראות אינדיקציה לכך בעובדה שקמו כבר שירותים שתפקידם להיות "הפינטרסט של הפורנו".

פינטרסט הוא שירות בו יכולים המשתמשים לאסוף מרחבי הרשת תמונות שמצאו חן בעיניהם ולשמור אותם, על ידי "נעיצה" שלהם בחשבון המשתמש - שם הם זמינים לצפיה חוזרת של המשתמש ושל שאר מנויי האתר. כדי לעשות זאת לוחצים המשתמשים על כפתור נעיצה - Pin It - שמספק להם השירות, המאפשר העברה פשוטה של תמונה מאתר כלשהו לחשבון הפינטרסט שלהם.

Pornterest: נשים ללא בגדים במקום תמונות של בגדים

אחד מתואמי הפורנו של פינטרסט בחר לו שם הולם וקולע גם מבחינת הדמיון למקור וגם מבחינת המשמעות – Pornterest. הנכנסים לאתר זה יגלו ממשק דומה עד זהה למקור, פלוס לוגו שיכול להיות עילה מצוינת לתביעה על זכויות יוצרים מצד פינטרסט. כמו בפינטרסט, גם ב'פורנטרסט' יכול המשתמש להירשם ואז לסמן תמונות שאהב מרחבי הרשת, שירוכזו בחשבון שלו באתר ויוצגו לגולשים אחרים. ההבדל הוא שכאן לא מדובר בתמונות של חתולים או בגדים, אלא בתמונות פורנו נועזות – חלקן הגדול הוא פורנו 'הארדקור' לכל דבר.

בניגוד לשירות המקורי, שמספק את 'כפתור הנעיצה' המתווסף לדפדפן ומאפשר לסמן בקלות תמונה שרוצים לצרף לאוסף - בפורנטרסט כדי להוסיף תמונה יש להזין את כתובת הרשת שלה לעמוד ייעודי בשירות. בדומה לשירות המקורי – ניתן לגלוש בתמונות שהעלו אחרים ולעשות להם פעולת Repin – הוספת התמונה שנמצאה לאוסף של המשתמש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזכיר מאוד את המקור. חוץ מהקטע שכולם ערומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

Snatchly רוצה שתנעצו סרטונים

אתר נוסף שבוחר להציג גרסת פורנו של פינטרסט הוא Snatchly. גם בו ניתן למצוא ולחלוק פורנו מכל הבא ליד (ושאר איברים) – אבל לאו דווקא בתמונות, אלא בקטעי וידאו. בניגוד לפורנטרסט – Snatchly כן מספק כפתור נעיצה שיכול להתווסף לשורת הכתובות בדפדפן שלכם ולאפשר נעיצה מהירה. מצד שני – לא בטוח שתהיו מעוניינים שכפתור של אתר פורנו יופיע במקום בולט בדפדפן שלכם, בו אולי משתמשים עוד אנשים מלבדיכם.

מבדיקה ראשונית נראה כי רוב ההפניות הן לאותו אתר פורנו-וידאו (עוד אחד מאלו הפועלים בסגנון יוטיוב), כך שייתכן שמדובר למעשה באתר שתפקידו העיקרי הוא להעלות את התנועה לאתר אחר (או שמדובר בשירות עם משתמשים עם העדפות גלישה דומות מאוד).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה הוא מפנה כמעט רק לאותו אתר סרטונים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ברור באיזו מידה מפירים שני האתרים הללו זכויות יוצרים או פטנטים של פינטרסט ועד כמה יש כאן 'קייס' , אך יהיה מעניין לראות אם החברה תנקוט בצעדים משפטיים בקרוב – או שתראה את שכפוליה בגרסת ה'למבוגרים בלבד' כסוג של מחמאה.


עוד בנושא:

- פינטרסט: האתר שמדביק את הרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully