וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי ההיכרויות כאן כדי להישאר

גדי להב

14.2.2012 / 9:36

למרות הציפיה שפייסבוק תחסל את אתרי ההיכרויות - אלו דווקא צומחים. הסיבה העיקרית: התמקדות

ולנטיינ'ס דיי הוא הזדמנות מצוין להציץ בתעשיית ההיכרויות באינטרנט. אתרי ההיכרויות היו מהתחומים המצליחים באינטרנט, אבל אז הגיעו הרשתות החברתיות, וגרמו לרבים להעריך שאלו יחסלו סופית את התעשייה. ובכן, המספרים מראים שאתרי ההיכרויות כאן כדי להישאר.

לפי נתונים של חברת המחקר IBIS World מדצמבר האחרון, התעשייה הזאת מעסיקה 17 אלף עובדים, מושכת עשרות מיליוני משתמשים בחודש ומגלגלת 2 מיליארד דולר בשנה בארה"ב לבדה. אבל חשוב מכך - היא צומחת בכ-1% בשנה בשנים האחרונות. זה אולי לא קצב גבוה במיוחד, אבל רחוק מהתחזית שפייסבוק פשוט תחסל את התחום כולו. ההישרדות הזאת אינה עניין טריוויאלי. הרי מי צריך אתרי היכרויות בעולם שבו ל-845 מיליון אנשים יש פרופיל עמוס תמונות, מלא פרטים אישיים, מפוצץ בסטטוסים שמעידים על אישיותם והכי חשוב - דרך קלה ופשוטה ליצור אתם קשר?

למה שרדו אתרי ההיכרויות? משתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא הרשתות החברתיות עצמן, ופייסבוק בראשן, שהשתדלו לברוח מתדמית האתר להיכרויות. אתרי היכרויות הרי מביאים גולשים מסוימים, בגיל מסוים ועם מטרה מסוימת. הגולשים האלה באים לפרק זמן קצוב, ובעקבותיהם מגיעים מטרידים - שגורמים לשאר הקהל לברוח מהר. אין דרך טובה יותר להבריח נשים מאשר לשלוח להן עשר הצעות בדרגות חוצפה שונות מדי יום.

פייסבוק היא משרד השידוכים הגדול בעולם

פייסבוק רצתה, ועדיין רוצה, הרבה יותר: את כל הגולשים, בכל גיל ולכל מטרה. היא רוצה שננהל את חיינו הדיגיטליים דרכה, ושואפת להיות השתקפות של החיים הפיסיים. נכון, יש בה רומנטיקה וסקס, אבל כאלה יש גם באוניברסיטה, בעבודה ובכל רשת חברתית "ממשית". וכפי שבעולם הממשי היה צורך בשירותי שידוך, כך גם בעולם הדיגיטלי.

הסיבה השנייה היא הכיוון שבו בחרו חלק מאתרי ההיכרויות - התמקדות. אתרי היכרויות רבים מתמקדים בקהל מסוים שיש לו עניין לפגוש אנשים דומים. אתרי ההיכרויות האתניים הם כאלה, והדוגמא המוצלחת והמוכרת ביותר היא ג'יי-דייט. וכך, גם כשכולם און-ליין, עדיין יש מספיק אנשים שמעוניינים בשירותי שידוך ומוכנים לשלם על כך. תעשיית אתרי ההיכרויות אמנם יציבה, אבל אם מסתכלים על כל תחום ההיכרויות באינטרנט, פייסבוק היא בלי צל של ספק משרד השידוכים הגדול בעולם.

מספר האנשים שהכירו ברשת עלה פלאים בשנים האחרונות. לפי מחקר של אוניברסיטת רוצ'סטר, בשנים 2007-2009 23% מהזוגות בארה"ב הכירו ברשת. כיום המספר ודאי גבוה בהרבה. זוהי זירת ההיכרויות הפופולרית ביותר מלבד היכרות דרך "הרשת החברתית הממשית" - חברים.


עוד בנושא:

- אתרי היכרויות נישתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully