וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקים של ביטורנט רוצה להרוג את הטלוויזיה

ברם כהן, האיש שפיתח את ביטורנט, רוצה עכשיו להרוג את הטלוויזיה. האמצעי: הפצת וידאו מבוזרת, שתאפשר להזרים תוכן למיליוני אנשים בו זמנית כמעט בחינם

המקים של ביטורנט שם את הטלוויזיה על הכוונת. בראם כהן, מי שפיתח לפני כעשור את כלי שיתוף הקבצים ביטורנט, הדגים טכנולוגיה חדשה פרי פיתוחו בכנס MusicTech בסן פרנסיסקו. הטכנולוגיה, BitTorrent Live, מאפשרת הזרמת וידאו תוך שימוש במחשבים של אנשים פרטיים, ויכולה באופן תיאורטי לאפשר למיליוני אנשים לראות וידאו ללא הצורך בתשתית מרכזית. המטרה של כהן? להרוג את הטלוויזיה.

כהן, שעומד בראש חברת ביטורנט בע"מ, לא אומר עדיין איך הוא מתכנן להפוך את הטכנולוגיה למוצר, אך גורס כי ניתן יהיה להשתמש בה לשידורים חיים של משחקי ספורט, שיחות ועידה בוידאו ואפשרויות רבות אחרות. בחודשים האחרונים, החלה ביטורנט בע"מ לנסות את הטכנולוגיה מדי יום שישי עם סטים של תקליטנים מקומיים שמועברים בשידור ישיר.

לדבריו של כהן, התשתית שקיימת היום לא מאפשרת לתמוך בהזרמה של אירוע למיליוני אנשים בו זמנית דרך האינטרנט דרך קבע, ו"רוב הוידאו אותו אנשים צורכים היום עדיין לא נמצא ברשת". הטכנולוגיה שלו תוכל לשנות זאת, ולאפשר למפיצים להעביר שידורים במחיר זעום.

עם קבצים זה עבד

גישת ההפצה המבוזרת הפכה להצלחה בתחום שיתוף הקבצים – הן זה החוקי והן זה הלא-חוקי. היעדר צורך בתשתית שצריכה לספק למיליוני אנשים בו זמנית את אותו הקובץ, והפיזור הגיאוגרפי הרחב אליו ניתן להגיע כשאלפי אנשים מעלים ומורידים את הקובץ בו זמנית, מאפשרים שיתוף מהיר ואפקטיבי ללא חשש לנפילה של שרת אחד.

לאחרונה נעלם גם הצורך בהורדת קובץ שמראה לתוכנה מאיפה להתחיל להוריד – במקום זה החלו להופיע "קישורי מגנט". וכך, אתר הטורנטים הגדול בעולם, The Pirate Bay, הודיע כי החל מסוף פברואר יתחיל להפסיק הפצה של טורנטים, ויעבור להפצת קישורים בלבד. זה לא צפוי בכלל לפגוע במשתמשים, אך יוריד את רמת האחריות של בעלי האתר להורדת תכנים פיראטיים.

עוד בנושא:
כהן עומד להדגים את הטכנולוגיה מחר, ב-15 בפברואר. בואו להשתתף בניסוי

מפרץ הפיראטים מפסיק להציע קבצים, אבל למקימיו זה לא יעזור, הם צפויים להכנס לכלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully