וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גוגל עקבה אחר משתמשי אייפון?

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי אפל עקפה מנגנוני אבטחה מובנים באייפון כדי להחדיר קובץ מעקב למכשירי המשתמשים

האם גוגל עקבה אחרי משתמשי אייפון תוך התחמקות ממנגוני האבטחה של המכשיר? הוול סטריט ג'ורנל גורס שכן. העיתון האמריקאי פרסם תחקיר בו נטען כי גוגל עקפה מנגנוני אבטחה בגרסה הניידת של דפדפן ספארי כדי להחדיר למכשירי המשתמשים "עוגיית מעקב". גוגל לא הייתה היחידה שהשתמשה בדרך הזו כדי לעקוף את המנגנונים - מספר חברות פרסום, כמו גם הרשת החברתית פייסבוק, השתמשו באותה הדרך.


גוגל ופייסבוק לא משתמשות בטכניקה הזו כדי לקבל גישה למידע שלכם - מטרתן היא לאפשר למנגנונים שלהן, שפועלים באתרי צד-שלישי, לזהות אתכם. הכוונה היא למנגנון ה"+1" של גוגל, למשל. אילולי הייתה גוגל עוקבת ומזהה אתכם באתרי צד-שלישי, הייתם נדרשים להתחבר לרשת החברתית שלה הרבה יותר פעמים במהלך הגלישה.

עם זאת, מדובר בפתרון שאינו מקובל על אפל. דובר החברה אמר לבלוג הטכנולוגיה The Verge כי החברה מנסה לגרום להפסקת השימוש במנגנון. בו בזמן, החברה טרם חסמה אותו בדפדפן שלה, זאת למרות ששיטת המעקף הזו פורסמה לראשונה עוד ב-2010.

גוגל עצמה יצאה למתקפה לאחר פרסום הידיעה. בהודעה אותה פרסמה החברה, היא טוענת כי הוול סטריט ג'ורנל מסלף את אשר התרחש ואת הסיבות לכך. לדבריה, היא "השתמשה בפונקציונליות ידועה של ספארי כדי לאפשר יכולות אותן המשתמשים עצמם אישרו. חשוב לציין כי קבצי המעקב האלה לא אספו מידע פרטי".

עוד בנושא:

גוגל מציעה למשתמשים כסף בתמורה למעקב אחרי הרגלי הגלישה שלהם

גוגל משנה את הגדרות הפרטיות בשירותיה

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully