וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מתפשרת באנטנהגייט

שנה וחצי לאחר השקת אייפון 4: פשרה בתביעה הייצוגית נגד אפל בנושא בעיות הקליטה של הטלפון

אפל מסיימת את פרשת הקליטה הבעייתית של אייפון 4, לאחר שהתביעה הייצוגית נגדה הסתיימה בפשרה. בסוף השבוע האחרון, נתן בית המשפט בארה"ב אישור מקדים להפשרה בתביעה ייצוגית (שהורכבה מ-18 תביעות ייצוגיות שונות), אשר גרסה כי אפל הטעתה צרכנים בחומרים שיווקיים, במכירות ובשירות של אייפון 4, כשהיא לא סיפרה על בעיות האנטנה שלו. על פי ההסכם, יקבלו רוכשי אייפון 4 אמריקאים זיכוי של 15 דולרים במזומן או נרתיק לטלפון, זאת כיוון שהנרתיק מעלים את הבעיה.

מספר שבועות לאחר שהושק אייפון 4, ביוני 2010, החלו להופיע דיווחים כי כשמחזיקים את הטלפון בצורה מסויימת, הקליטה שלו עשויה להיעלם. בתחילת הפרשה, נמנעה אפל מהתייחסות רשמית, ומנכ"ל החברה דאז, סטיב ג'ובס, אף ביטל את הטענות כשענה למייל של אחד המתלוננים במשפט "פשוט תמנע מלהחזיק את הטלפון בצורה הזו". עם זאת, לאחר שהפרשה סירבה לגווע, ערכה אפל ביולי 2010 מסיבת עיתונאים בה הודתה בבעיה אך גרסה כי לכל טלפון יש נקודה בה לא כדאי להחזיק אותו. החברה הציעה גם אז לכל רוכשי המכשיר לקבל במתנה נרתיק שמונע את הבעיה.

בביוגרפיה של סטיב ג'ובס, שפורסמה באוקטובר האחרון, נטען כי ג'ובס חשב שמדובר בקמפיין הכפשה של גוגל ומוטורולה. מי ששינה את דעתו היה טים קוק, המנכ"ל הנוכחי של אפל, שהזהיר כי אפל עשויה להפוך ל"מיקרוסופט החדשה, שאננה ויהירה". יש לזכור גם כי רק 1.7% מרוכשי המכשירים בארה"ב החזירו אותו לאחר הרכישה – כשליש מאחוז הזיכויים על הדור הקודם של האייפון, 3GS.

התגובה של אפל לפשרה, שפורסמה באתר CNET, היא ש"הפשרה תקפה למספר נמוך של צרכנים שדיווחו על בעיות אנטנה או קליטה באייפון 4 שלהם, ולא לקחו מאפל נרתיק בחינם כשזה הוצע ב-2010".

עוד בנושא:
אפל תפצה רוכשי אייפון 4, לא מודה בכשלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully