וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בעמוד החיפוש של גוגל: שיתוף בגוגל פלוס

20.2.2012 / 12:18

גוגל ממשיכה לנסות לקדם את הרשת החברתית שלה: לראשונה בהיסטוריה הוסיפה פיצ'ר לדף החיפוש: תיבת שיתוף

גוגל ממשיכה לנסות לדחוף ולחזק את הרשת החברתית שלה "גוגל פלוס". החברה הוסיפה לאתר של מנוע החיפוש – הנמצא בכתובת google.com – קופסת Share המאפשרת לפרסם ישירות משם תוכן לחשבון של המשתמש ברשת החברתית. מדובר בפעולה ראויה לציון מהסיבה שמאז היווסדה ועד היום מעולם לא הוסיפה גוגל כל פיצ'ר או אפשרות שאינה חיפוש לעמוד זה. לכל היותר היה ניתן למצוא בו קישורים לשירותי גוגל אחרים – אך אלו לקחו את המשתמש לעמודים נפרדים.

הקופסה החדשה, הנמצאת בחלק הימני העליון של העמוד מאפשרת לכתוב שורת סטטוס ולהדביק תמונה, קטע וידאו או קישור לרשת. היא מאפשרת לבחור לאלו מעגלים להפיץ את התוכן ואף למי לשלוח אותו באי-מייל – וכל זאת מבלי לצאת מעמוד החיפוש.

"מדובר בשינוי משמעותי. כאשר ראיתי אותו היום הבנתי עד כמה", כתב דני סאליבן באתר marketingland.com. "אישית, אני מוצא את הפיצ'ר הזה פולשני, ולא מבין למה שאצטרך לחלוק מידע לגוגל פלוס מעמוד הבית בגוגל. אני פשוט אלך לגוגל פלוס כדי לעשות זאת. אך ייתכן שיהיו כאלו שיעדיפו זאת כך, ויימצאו את הפיצ'ר יעיל. הקופסה מופיעה גם בעמודי תוצאות החיפוש, והופתעתי לראות שלפעמים היא אפילו מכסה את המודעות שגוגל מציגה בהן. היא גם מופיעה בשירותי גוגל האחרים: ג'ימייל, מפות, חדשות וכדומה. מאכזב שלקופסה אין אינטיליגנציה משלה. אם אתה נמצא ב'גוגל מפות' ורוצה לחלוק קישור למיקומך – אתה צריך להשתמש באפשרות שיתוף שונה. ב'גוגל חדשות' כדי לחלוק את הדף בו אתה צופה עליך להעתיק ולהדביק את הכתובת. עשית חיפוש ואתה רוצה לחלוק את התוצאות? שוב העתק והדבק".

בינואר נמתחה על גוגל ביקורת על כך ששינתה את מדיניות החיפוש שלה והחלה לשלב בתוצאות החיפוש תוצאות המגיעות מגוגל פלוס. הטענה הייתה שמדובר בניצול לא הוגן של מעמדה העליון בשוק החיפוש ובניית מעמדה של גוגל פלוס בדרכים עקיפות. טוויטר אף התלוננה רשמית על המהלך ופרסמה הצהרה בנושא.


עוד בנושא:

- גוגל משנה את החיפוש: מוסיפה תוצאות מגוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully