וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנזיסטור מאטום אחד יחסל את חוק מור

פיתוח חדש של טרנזיסטור המורכב מאטום אחד של זרחן ומוטמע בלוח סיליקון יכול לשנות את קצב התפתחות מהירות העיבוד

טרנזיסטור שמורכב מאטום אחד עשוי לאפשר ליצרני המעבדים לחמוק מ"חוק מור", הקרוי על שמו של אחד ממקימי אינטל גורדון מור, שחזה באופן מדויק את המהירות בה תעשיית המחשוב מתפתחת. על פי החוק, מספר הטרנזיסטורים במעגל משולב (וכתוצאה מכך גם כוח עיבוד) יכפיל את עצמו מדי 18-24 חודשים, וזה בדיוק מה שקורה, אך הצפי הוא שעם הטכנולוגיה הנוכחית ההתפתחות תגיע לקיצה בשנת 2020.

מאמר שפורסם במגזין Nature Nanotechnology מציע דרך להפוך את חוק מור ללא רלוונטי ואת קצב התפתחות המהירות לזריז יותר, כשהטרנזיסטור אותו הצליחו באוניברסיטת דרום ווילס באוסטרליה ליצור מורכב מאטום אחד בלבד של זרחן, שמוטמע בלוח סיליקון עם "שערים" שקובעים את זרימת החשמל ומגעים מתכתיים.

הטכנולוגיה בה החוקרים השתמשו ניתנת לשחזור, כך שלא מדובר בהדגמה חד פעמית אלא במשהו עם הפוטנציאל לשנות את התעשייה כולה. בסופו של יום, הטכנולוגיה הזו עשויה לאפשר ליצור מחשבים הרבה יותר קטנים ומהירים מאלה הקיימים כיום. הבעיה הגדולה כיום היא שהאטום צריך להישמר בטמפרטורה של מינוס 235 מעלות. בעיה נוספת היא הפרדת האטומים הבודדים בתוך לוח סיליקון.

מישל סימונס, שמנהלת את מרכז המחקר שלפיתח את הטרנזיסטור, גורסת כי הפיתוח שלו ערך עשור. "לפני עשר שנים החלטנו להתחיל את התוכנית הזו כדי לנסות וליצור מכשירי אטום בודד במהירות הגבוהה ביותר שאפשרית, ולנצח את חוק מור" אמרה.

טכנולוגיה נוספת שמטרתה "לברוח" מחוק מור הוצגה על ידי אינטל בשנה שעברה, כשבחברה גורסים כי מדובר באחת ההשקות החשובות שלה בעשור האחרון. הטכנולוגיה, Tri Gate, מאפשרת לייצר טרנזיסטורים "תלת מימדיים", כשהחשמל זורם לא רק על צד אחד של הטרנזיסטור אלא על שלושה.


עוד בנושא:

- אינטל מציגה - טרנזיסטור תלת מימדי

  • עוד באותו נושא:
  • מעבד
  • אטום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully