וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג מפצלת את ה-LCD

סמסונג, מיצרניות המסכים הגדולות בעולם, הודיעה שעסקי ייצור מסכי ה-LCD יעברו לחברת בת חדשה אותה היא תקים

אחת מיצרניות המסכים הגדולות בעולם הודיעה כי עסקי ייצור מסכי ה-LCD יעברו לחברת בת חדשה אותה היא תקים, Samsung Display, כבר ב-1 באפריל השנה. חברת האם תשאיר לעצמה רק את ייצור מסכי ה-OLED, בהם היא משתמשת במכשירי הסלולר ובטאבלטים שלה. הסיבה לפיצול היא שסמסונג לא מצליחה להפוך את עסקי ייצור פאנלי ה-LCD - המשמשים בעיקר לטלוויזיות ולמסכי מחשב, לרווחי. ובמקום לתת לחטיבה הזו לגרור את כל החברה למטה בדו"חות הכספיים, החליטה סמסונג להפוך אותה לעסק נפרד, עם הון התחלתי של 667.3 מיליוני דולרים.

סיבה נוספת לרצון לפצל את עסקי ה-LCD יכולה להיות ההשקה המסחרית המתקרבת של מסכי OLED גדולים, כאלה שיכולים להיכנס גם לתוך מסכי טלוויזיה. בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה בעולם, שנערכה בינואר האחרון בלאס וגאס, הציגה סמסונג אבטיפוס של מסך OLED בגודל 55 אינץ'. גם מתחרתה הגדולה, LG, הציגה מסך דומה.

כיום נשלט עולם מסכי המחשב ומסכי הטלוויזיה על ידי מסכי LCD ומסכי LED. הקבוצה השניה, שאת שמה עשויים הצרכנים לבלבל עם OLED, היא בעיקר שם שיווקי שהומצא כדי להראות שמדובר במסך אחר. הפאנל בו משתמשים במסכי LED הוא אותו הפאנל ממסכי LCD, כשההבדל הוא בתאורה האחורית של המסך. אם בזה הרגיל מדובר בתאורה אחידה בצידי המסך, במסכי LED מדובר בתאורה של נורות LED קטנות המאירות אזור ספציפי במסך. כך ניתן להגיע לצבעים חדים יותר, ולהקטין את זליגת האור מהפאנל, כי רק החלק שצריך להיות מואר זוכה לתאורה.


עוד בנושא:

- סמסונג מציגה שילוב בין טלפון לטאבלט, מוצרי מחשוב חדשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully