וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרום של גוגל ייצר סיסמאות מאובטחות

מיזם חדש של גוגל אמור לייתר את ריבוי הסיסמאות בשירותים השונים, על ידי ייצור סיסמת על שתיזכר על ידי הדפדפן

גוגל רוצה שתפסיקו לזכור את הסיסמאות שלכם. החברה עובדת על מיזם חדש, שישולב בתוך דפדפן ה-Chrome שלה, שמטרתו לייצר סיסמאות מאובטחות ולזכור אותן עבור הגולשים. המטרה היא שאתם לא תזכרו (ובהרבה מקרים גם לא תוכלו לזכור, עקב מורכבות הסיסמה) את הסיסמה, וכך לא תוכלו להכניס אותה לאתרים מזוייפים או לשכוח אותה.

מסמך הפיתוח של האפשרות הזו, שפורסם באתר הפיתוח של כרום, מסביר איך זה ייעשה. כשהדפדפן יזהה שהמשתמש מתבקש ליצור סיסמה, הוא ישאל את המשתמש האם הוא מעדיף שכרום יבחר את הסיסמה במקומו. את הסיסמה הזו הדפדפן יכניס לשירות, וישמור באתר מאובטח, כשהוא מסנכרן אותה עם כל דפדפני ה-Chrome האחרים שלכם, בתנאי והזדהתם בהם מול שרתי גוגל. וכך, לא תצטרכו להכניס את הסיסמה ידנית.

אך נכון לעכשיו, יש לרעיון הזה לא מעט בעיות, גם אם מתעלמים מכך שהוא מצריך מכם שימוש רק בכרום. כך, לא מעט אתרים לא מאפשרים מילוי סיסמה אוטומטי, ובשירותים בהם כבר יש להם סיסמה המנגנון החדש לא יועיל. בעיה גדולה לא פחות היא שהאתר המאובטח בו המשתמש יוכל לראות את הסיסמאות יהיה אתר אחד בו שמורות סיסמאות רבות שלו, מה שיהווה אוצר עבור נוכלי רשת.

וכך, בגוגל אומרים כבר עכשיו שמדובר בפתרון ביניים. "פתרון רחוק טווח לבעיית הסיסמאות הוא זיהוי מול הדפדפן יחד עם שימוש במנגנון OpenID, שמאפשר לכם להיכנס לשירותים השונים כשאתם מזוהים מול המנגנון הזה, והוא מזדהה בשמכם מול השירות. המנגנון פעיל כבר היום, ונתמך על ידי כמה מהחברות הגדולות ברשת: פייסבוק, גוגל, מיקרוסופט, פייפאל, סימנטק ויאהו.


עוד בנושא:

- חדש בעמוד החיפוש של גוגל: שיתוף בגוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully