וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמונה עיוורת: לא תמיד אפשר לסמוך על GPS

בשבוע שעבר הובילה תקלה בתוכנת ניווט לכך שמשתמשים נתקעו בפקקים. אך מה קורה כשה-GPS מוביל אנשים להיתקע בקירות ולהרוס בתים?

מנווטים בדרך אל הפקק

בשבוע שעבר, התלוננו מספר משתמשי תוכנת הניווט הישראלית Waze על כך שהתוכנה, האמינה מאוד בדרך כלל, הובילה אותם לפקקים. בחברה הודו כי מדובר בתקלות, שנובעות ממעבר לחוות שרתים חדשה, והבטיחו כי הטעויות תיכף נגמרות והתוצאה הסופית של המעבר תהיה שיפור השירות.

אך אם GPS שמוביל אתכם לפקקים נראה לכם כמו בעיה גדולה, מה תגידו על GPS שגורם לחברת הריסת בתים להרוס את הבית הלא נכון, או GPS תקול שגורם לבן אדם להיכנס לתוך לקיר של בניין? תגידו, ובמידה רבה של צדק, שיחד עם הסתמכות על GPS צריך להפעיל גם הגיון בריא. וגם זה, לפעמים, לא מספיק. הנה כמה מהמקרים המוזרים ביותר של טעויות GPS.


Waze החליפה שרת, דיווחי הפקקים הושבתו

ה-GPS שהרס בניין

כשצוות הריסת בתים במדינה ג'ורג'יה בארה"ב קיבל את נתוני ה-GPS של בית אותו הם צריכים להרוס, אנשי הצוות פשוט הגיעו לבית, ווידאו כי אין אף אחד בפנים והרסו את כולו. מי שלא אהב את הרעיון הזה הוא בעל הבית, שהגיע למקום וגילה שביתו נמחק מעל פני האדמה.

כששאל את חברת ההריסה למה הרסו לו את הבית, נענה בכך שמדובר בהריסה חוקית לגמרי, ויש להם את כל המסמכים הדרושים. רק שאת הכתובת הם קיבלו מה-GPS, ולא טרחו לוודא כי מדובר באמת בבית הנכון.

לכתבה ב-Consumerist

רצה ירושלים, קיבל רמאללה

אמיר אוחנה מבת-ים בסך הכל רצה להגיע מהיישוב אדם שבצפון ירושלים לרחוב קרן היסוד שבמרכז העיר. זה גם מה שהוא ביקש ממכשיר ה-GPS שלו, שעשה רושם שהוא לגמרי על העניין והתחיל לכוון אותו בפניות "שמאל – ימין". נכון, זה היה נראה לו קצת מוזר שבשלב כלשהו הגיע למחסום צה"לי (החיילים נתנו לו לעבור בלי בעיה), אבל הניח שככה זה בעיר הקודש.

כשהוא מצא את עצמו בכיכר הצפונית של רמאללה הבין שחשדו היה מוצדק. בנס זה לא נגמר בלינץ'. שני אזרחים מקומיים חילצו ברגע האחרון את הבחור מהריסות רכבו.

איך מגיעים לכנסיה הקרובה?

זוג פנסיונרים בריטיים החליט לנפוש בגרמניה, והצטייד ברכב שכור הכולל GPS. בשלב מסוים הורה להם המכשיר לפנות ימינה, והשניים לא ממש שמו לב שאין באמת ימינה. כלומר – יש, אבל מדובר בפניה היישר לתוך קיר של כנסיה.

המכונית והקיר נהרסו, והנזק נגרם ליסודות המבנה הוערך בעשרות אלפי אירו.כך מצאו את עצמם זוג הפנסיונרים בחופשה דווקא בבית החולים גרמני במקום בעיר נופש צרפתית אליה ניסו להגיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הנוף יפה, אבל אין יציאה

ויש גם סיפורי GPS עצובים הרבה יותר, שמתרחשים מדי שנה בארצות הברית. כך, ב-2009, אם ובנה השתמשו במכשיר הניווט בפרק הלאומי עמק המוות. מכשיר הניווט הוביל אותם לכביש צדדי מרוחק בו הרכב נתקע, והילד בן ה-11 מת מהתייבשות.

בשנה שעברה, נתקע זוג שטייל תוך הסתמכות על ה-GPS בצפון מדינת נוודה בארה"ב, בשטח נטוש. הבעל, שיצא לחפש עזרה, מעולם לא נמצא, ואילו אשתו כן נמצאה בחיים, לצד הרכב המשפחתיף שבע וחצי שבועות אחרי שיצאה לדרכה.

  • עוד באותו נושא:
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully