וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: גוגל עקפה גם את מנגנוני האבטחה של אינטרנט אקספלורר

לאחר שגוגל נתפסה עוקפת את מנגנוני האבטחה של ספארי מבית אפל, מיקרוסופט מאשימה אותה בעקיפת מנגנוני האבטחה של אינטרנט אקספלורר

ארבעה ימים לאחר שהוול סטריט ג'ורנל חשף כי גוגל עקפה את הגדרות הפרטיות של דפדפן ספארי מבית אפל כדי להשתיל קבצי זיהוי משתמש במכשירי אייפון, גם מיקרוסופט יוצאת למתקפה נגד גוגל. החברה פרסמה בבלוג הרשמי של דפדפן האינטרנט אקספלורר – הדפדפן הפופולרי בעולם כיום, כי היא זיהתה שגוגל עוקפת גם את הגדרותיו.

בגוגל לא נשארו חייבים. מספר שעות לאחר הפרסום של מיקרוסופט, הגיבה החברה בהצהרה שמתחילה במשפט "מיקרוסופט השמיטה מידע חשוב מהפרסום שלה בבלוג היום". בגוגל מציינים כי הסיבה לכך שהחברה עוקפת את מנגנוני האבטחה של מיקרוסופט, היא ש"אין זה מעשי להיענות לבקשות האבטחה של מיקרוסופט תוך אספקת פונקציונליות רשת סבירה. היינו פתוחים לגבי הגישה שלנו, וכמונו גם אתרים רבים אחרים". בגוגל אף מציינים כי דו"ח מ-2010 מצא שיותר מ-11,000 אתרים עוקפים את המדיניות הזו.

בבסיס המחלוקת נמצא תקן אבטחה של מיקרוסופט מ-2002, ששמו P3P. התקן נועד לאפשר לאתרים "להצהיר" מה הם מתכננים לעשות עם מידע אותו הם אוספים על המשתמש, כדי לראות אם כוונותיהם תואמות להגדרות האבטחה שהמשתמש קבע בדפדפן. אינטרנט אקספלורר הוא הדפדפן הגדול היחיד שתומך ב-P3P, ובגוגל טוענים כי מדובר במדיניות אזוטרית שלא נמצאת בשימוש.

נזכיר כי הסיבה לכך שגוגל, כמו גם פייסבוק וחברות אחרות, נדרשות לעקוף את הגדרות המשתמש, היא הטמעת אלמנטים שלהן באתרי צד שלישי. כדי שלא תצטרכו להזדהות בכל פעם שאתם רוצים ללחוץ על "לייק" או על "+1", גוגל צריכה גישה לקבצי ההזדהות שלכם מולה גם כשאתם נמצאים באתר אחר.

עוד בנושא:

גוגל עקבה אחר משתמשי אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully