וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה בין יצרניות סמארטפונים: יגנו מאפליקציות פולשניות

23.2.2012 / 12:02

מפעילות חנויות האפליקציות הסכימו לחייב הצגת מדיניות פרטיות ברורה של התוכנות עוד לפני הורדתן

הביקורת על אפליקציות פולשניות שפוגעות בפרטיות המשתמשים נותנת אותותיה, והחברות המרכזיות ביותר בתחום הסמארטפונים והטאבלטים מסכמות אג'נדת הגנה על לקוחותיהן. אפל, גוגל, מיקרוסופט, RIM, אמזון ו-HP נותנות ידן להסכם שהוצע על ידי פרקליטת המדינה של קליפורניה, קמלה האריס, שעוסק בהגנת פרטיות במכשירי מובייל. "רוב האפליקציות הנמכרות היום אינן כוללות מדיניות פרטיות. על ידי שינוי עובדה זו אנו יוצרים שקיפות ונותנים למשתמשים יותר ידע ושליטה לגבי הגישה לפרטיהם והשימוש בהם", אמרה עו"ד האריס.

שש החברות יתחייבו לספק למשתמשיהן את מדיניות הפרטיות של כל אפליקציה שהם מורידים האוספת מידע אישי. המידע יוצג עוד לפני הורדת האפליקציה, וכך יאפשר למשתמשים להחליט אם הם אכן מעוניינים להורידה ולהשתמש בה בכפוף לתנאי השימוש שהיא מציגה לפניהם. המשתמשים אף יקבלו כלים לדווח על אפליקציות שלא עמדו בתנאים – דבר שאמנם קיים כבר בחנות האפליקציות של אנדרואיד, אך לא קיים באלו של אפל ומיקרוסופט.

בשבוע שעבר פרסם הוול סטריט ז'ורנל תחקיר הטוען שגוגל עקבה אחרי משתמשי אייפון תוך התחמקות ממנגוני האבטחה של המכשיר. גוגל עקפה מנגנוני אבטחה בגרסה הניידת של דפדפן ספארי כדי להחדיר למכשירי המשתמשים "עוגיית מעקב". בהודעה שפרסמה גוגל היא טענה שהוול סטריט ז'ורנל סילף את אשר התרחש ואת הסיבות לכך. לדברי החברה, היא "השתמשה בפונקציונליות ידועה של ספארי כדי לאפשר יכולות אותן המשתמשים עצמם אישרו, וחשוב לציין כי קבצי המעקב האלה לא אספו מידע פרטי".


עוד בנושא:

- האם גוגל עקבה אחרי משתמשי אייפון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully