וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד שוק הסלולר הישראלי: לא רק אייפון וגלקסי?

אמיתי זיו

26.2.2012 / 14:50

רגע לפני תערוכת הסלולר העולמית, נציגי חברות אלקטרוניקה מסבירים איך תישבר ההגמוניה של האייפון והגלקסי בישראל

תערוכת הסלולר העולמית, שתיפתח מחר בברצלונה, צפויה להביא עמה מבול של מכשירים חדשים. עם זאת, בישראל של תחילת 2012, נראה כאילו כמעט אין צורך בשלל המכשירים - שוק הסמארטפונים הפורח כאן נשלט כמעט לחלוטין על ידי שני דגמים: האייפון והגלקסי S II.

ההערכות הן שבשנה האחרונה כ-50% מהסמארטפונים שנמכרו בישראל הם אייפון, ו-25% הם גלקסי S II. ואכן, ברחוב הישראלי ובבתי הקפה רואים בעיקר אייפון וגלקסי, גלקסי ואייפון. לקראת פתיחתה הרשמית של שנת הסלולר החדשה, היבואניות הגדולות האחרות בישראל מבטיחות כי 2012 תראה מגוונת בהרבה מ-2011.

בשנה האחרונה נמכרו בישראל סמארטפונים כמו לחמניות חמות. אם בשנים קודמות ענף המכשירים גילגל כ-2 מיליארד בשנה, פרטנר לבדה דיווחה שמכרה ב-2011 מכשירים ב-1.7 מיליארד שקל. כנראה שהתעשייה כולה תסיים את השנה עם מכירות מכשירים של 5 מיליארד שקל.

על קו הזינוק לשנה הקרובה ניצבות כעת כמה יבואניות מכשירים שעד כה חדירתן לשוק המקומי נותרה נמוכה - HTC, נוקיה, מוטורולה, אלקטל וסוני. עם מכשירים מעולים, מחירים אטרקטיביים ומוכנות להשקעה בשיווק ופרסום, הן מתכוונות להפוך את 2012 לשנה שבה יצאו מעמדת האנדרדוג.

נוקיה פותחת חלונות

נוקיה היא כנראה אחת השחקניות המעניינות ביותר בזירה העולמית. עד להשקת האייפון היתה נוקיה חביבת השוק המקומי - המאזדה של הסלולריים - עם נתח שוק של 50%. מאז הידרדרה החברה העולמית, ובהתאם נפגע גם מעמד היבואנית בישראל, יורוקום-נוקיה. המנכ"ל, אילן גרינבוים, מבטיח קאמבק: "אין ספק ש-2012 תהיה השנה שבה נוקיה חוזרת לשוק הסמארטפונים, בגדול, עם סדרת הלומיה, סמארטפונים עם מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט ווינדוס-פון 8". לפני שנה בדיוק החליטה נוקיה לנטוש את מערכת ההפעלה שלה סימביאן ולהמר על חלונות.

לדברי גרינבוים, "המכשירים מתחילים להיות מושקים כעת בעולם והתגובות יוצאות מהכלל. לטענת אנליסטים וחובבי גאדג'טים, המכשירים הם ברמה הגבוהה ביותר שיש. יהיה זה אתגר גדול לחזור לשוק הסמארטפונים כשהאייפון התבסס בצורה כה חזקה, אבל אני מאמין שעם יכולות השיווק וההפצה שלנו, הקשר עם המפעילים, הציפייה של הצרכנים וסדרת המכשירים הכי טובה, נצליח". אלא שלוח הזמנים אינו לצד יורוקום, כפי שמסביר גרינבוים: "הסיבה היחידה שאנו לא משיקים מיד היא השפה. השפות השמיות ייכנסו למערכת ההפעלה רק סביב אוגוסט-ספטמבר".

על היתרונות של נוקיה מול מערכות ההפעלה הדומיננטיות בשוק, iOS ואנדרואיד, אומר המנכ"ל: "למכשירים תהיה בשורה ברמת הממשק שמבוסס על מעין אריחים. מדובר בממשק נוח מאוד ואינטואיטיבי. תהיה בשורה גם בעולם הרשתות החברתיות. בכל הנושא של אבטחת מידע, שמעניין גופים עסקיים גדולים, יש לחלונות יתרון מול iOS ואנדרואיד, ולכן נוקיה תאומץ בשלב הראשון על ידי ארגונים. למכשיר יהיו גם יתרונות בתחום המשחקים, עם חיבור ל-Xbox LIVE, ועד ההשקה יהיו כבר כ-100 אלף אפליקציות".

HTC: המובילה בארה"ב רוצה את חלקה

ל-HTC היתה נציגה מקומית בשם ניופאן-טלקום, אך בעלי החברה נקלעו לסכסוך והזיכיון אבד. ובכל זאת, בקרב חובבי הסמארטפונים נשארה קהילת משתמשים אדוקים של המותג הקוריאני. לראייה, ב-2010 שחיפשו הכי הרבה באתר השוואת המחירים זאפ היה הדייזר של HTC, שכלל לא נמכר על ידי המפעילות. כעת יש לה יבואנית חדשה, טאץ' גרופ, והמנכ"ל עומרי כהן מבטיח צמיחה בנוכחות מכשיריה בישראל.

"בעולם HTC היא שחקנית משמעותית, וברבעון השלישי של 2011 היא נהפכה להיות מספר אחד בקטגוריית הסמארטפונים בארה"ב. השוק הישראלי הוא אייפון וגלקסי, אבל זה הולך להשתנות מכל מיני סיבות. קודם כל כי המפעילות הולכות לסבסד פחות מכשירים, ושני הדגמים אלה יקרים - ואף ייהפכו ליקרים עוד יותר. מעבר לזה, ל-HTC יש בקנה מכשירים שהם בחזית הטכנולוגיה.

"אנחנו נבצע יותר מרקטינג ואירועים, כך שהנראות תגדל. החל מהשבוע יעלה קמפיין למכשיר ה-Sensation XL שהשקנו. ל-HTC יש בישראל קהל מעריצים נאמן כי החברה היתה מממציאות הסמארטפון, כך שיש אנשים שהולכים עם החברה שנים אחורה - וזו קהילה שגדלה והולכת".

מוטורולה מתכננת קמבק

בדומה לנוקיה, גם מוטורולה היא חברה שהיתה בעבר כמעט מונופול בשוק המכשירים ואז ירדה מגדולתה - וכעת עושה קמבק. היא הפרידה את חטיבת המובייל שלה לחברה נפרדת, שמאוחר יותר נרכשה על ידי גוגל. לדברי יובל פרידן, מנהל השיווק של מוטורולה מוביליטי, "אנו מטפלים בשלושה סגמנטים: סגמנט הפרימיום שמיוצג כעת על ידי הרייזר (Razr); סגמנט ה-life Proof - מכשירים מוקשחים שמיוצגים על ידי ה-Defy והיורש +Defy; וסגמנט שלישי שהוא הטאבלטים: ה-XOOM, ובקרוב 2 XOOM.

"האימוץ שאנו רואים בישראל מעולה - תלוי במפעילה. ברור כי בישראל ישנם שני מובילים בולטים, ואנו מתמודדים עם זה בעזרת מוצר שהוא עדיף מבחינת המכשיר למשל במסך ובתצוגה, והן מבחינת הפתרון ההיקפי - כמו הענן הפרטי של ה-Razr, ולמרות זאת המחירים שאנו מציעים הם אטרקטיביים יותר. אני מחפש את הצרכן שלא רוצה להיות חלק מהעדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

סוני: לאנשים שרוצים להיות שונים

עד לאחרונה החברה נקראה סוני-אריקסון, אך היצרנית מיפאן החליטה לרכוש את מניות השותפה השוודית אריקסון, ומעתה אימרו: "סוני". אלי מצביץ', המנכ"ל של ברס-אלקטרה היבואנית, חושב שזו התפתחות נהדרת: "זה פנטסטי. זה מאפשר לנו להציג משהו שהוא שלם. היצרניות החזקות, אפל וסמסונג, מציגות משהו שהוא שלם, ובעינינו אין יותר מקום בעולם הדיגיטלי למישהו שמתמחה רק במשהו ספציפי - הכל מתחבר להכל. סוני היא מותג מוביל באלקטרוניקה הבידורית: המחשבים, הטלוויזיה וזרוע בעולם הסלולר.

"אני פונה למי שרוצים להיות שונים. כיום הדבר היחיד שמבדיל מכשירים הוא הצבע. אנו באים עם מוצר, ה-ARC S, שנותן את חוויית המולטימדיה הטובה ביותר: צילום זוכה פרסים ומוסיקה. יש לנו את המעבד המהיר בשוק, עם מחיר טוב יותר".

אלקטל: השקות בפרטנר, סלקום ופלאפון

יצרנית המכשירים הסינית אלקטל מעולם לא היתה שחקנית משמעותית בישראל - מלבד בענף הנטסטיקס, שבו היא מחזיקה כ-80% מהשוק. עד עתה היא שיווקה בעיקר מכשירים פשוטים, בעלות 200-500 שקל, ובעיקר לסגמנט הפרי-פייד (כמו טוקמן של סלקום ואיזי של פלאפון). באחרונה נרכשה היבואנית קלינפון על ידי היבואנית מוצרי התקשורת הוותיקה אקסל טלקום (בעלת זיכיון של יצרנית הראוטרים Link-D בישראל).

מנכ"ל אקסל טלקום, מארק סילנפרוינד, מכוון כעת לשוק הסמארטפונים: "אלקטל היא חברה סינית, אבל העיצוב והגימור נעשה בצרפת, ובניגוד ליצרניות סיניות אחרות שמייצרות עבור סין - שוק היעד של אלקטל הוא אירופה, עם לקוחות כמו קבוצת וודאפון ואורנג'. הבשורה שלנו היא להשיק את המכשירים אצל שלוש המפעילות הגדולות סמארטפונים במחירים נורמליים.

"יש לנו מוצרים עם מסכים בגדלים הנעים בין 3.2 אינצ'ים ועד 4.4 אינצ'ים, מעבד 1.4 ג'יגה-בייט, ואפילו יכולות NFC שהמפעילות המקומיות מתחילות להתעניין בהן. למרות זאת, נהיה זולים ב-30%-50% מהמתחרים. יש סגמנט שלם של מכשירי ביניים שלא מטופל על ידי המפעילות. פעם שיווקו לנתח הזה את סוני-אריקסון ונוקיה, אבל כיום זה חסר. הכניסה שלנו לשוק הסמארטפונים מתוכננת לרבעון השני".

LG פונה לכל הסגמנטים

שחקנית אנדרואיד נוספת בשוק הסמארטפונים היא LG, שגדולה בעולם אך נעדרת כמעט לגמרי מישראל. החברה מיוצגת בישראל על ידי חברת ברימאג, ויש גם נציגות ישראלית של החברה העולמית. "כש-LG חזרה לשוק הישראלי ב-2010, בסמוך להשקת הגלקסי, הוצאנו את האופטימוס 1, שהיה מכשיר פשוט יותר וזול יותר. היינו חברה שפועלת בעיקר בשוק מכשירי הביניים והאמת היא שלפעמים שחקנית מגיעה מאוחר מדי", מסביר טל רוזנברג, נציג LG ישראל.

"ב-2012 נפנה לכל הסגמנטים - מהנמוך ועד לפרימיום - כשהבידול שלנו הוא סביב הטכנולוגיה. מה מפריע לאנשים בסמארטפונים? זמן סוללה ובהירות מסך בשמש. בשני הדברים יש ל-LG את הפתרון הכי טוב. החברה היתה ראשונה עם מכשירי תלת-ממד, ראשונה עם מעבד עם ליבה כפולה, והיא מובילה בתחום ה-LTE (דור 4, א"ז). אנחנו רק מחכים שבישראל יהיה דור 4".


עוד בנושא:

- הסלולרים החדשים של LG נחשפים
- מוטורולה לא מזדרזת לשדרג לאנדרואיד 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully