וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית ialbums - העטיפה והחוברת של הדיסק בעידן הדיגיטלי

מיה אפשטיין

28.2.2012 / 10:33

אפליקצית ialbums מאפשרת לחבר לשירים בספריית המוסיקה מילים, וידיאו קליפים ופרטי ביוגרפיה על האמן

אפליקציית ialbums, נגן מוסיקה המאפשר למשתמש לחבר לשירים בספרית המוסיקה האישית שלו מילים, וידיאו קליפים ופרטי ביוגרפיה על האמן - עלתה אתמול בלילה (ב') לאפ-סטור של אפל לאחר שהיתה בשלב בטא סגורה. האפליקציה החינמית מיועדת להפוך את חוויית ההאזנה מ"שורה אחת בפלייר", לדברי המייסד גלעד וולצוביץ', לחוויה וירטואלית הדומה להאזנה לדיסק או תקליט עם חוברת ועטיפה ולהוסיף לה חוויות מעולם האינטרנט כמו צפיה בקליפים ביו-טיוב וקריאת ערכים על הזמר או הלהקה בוויקיפדיה.

עם הכניסה לאלבום או שיר דרך הנגן של ialbums, מזהה הנגן את פרטי המידע על השיר המנוגן ומשלים אותם. " אני זוכר את עצמי בגיל 16 יושב שעות עם דיסק של ג'נסיס וקורא את המילים. עכשיו הווייב נעלם, כי מישהו הפשיט את חווית ההאזנה. אנחנו מנסים להחזיר את זה לצרכנים", אומר יאיר יונה, סמנכ"ל השיווק של החברה.

האפליקציה כוללת 2.3 מיליארד פיסות מידע על 600 אלף אמנים לועזיים וישראלים, ועל 10 מיליון שירים. את התוכן ניתן לשתף בפייסבוק, בטוויטר ובטאמבלר. בנוסף ניתנת גישה ישירה דרך השירות לאייטיונס לרכישת שירים. המידע שאוב מ-20 מקורות תוכן בתשלום, וכן מקורות פתוחים ברשת. האלגוריתם של ialbums מסנן את התוכן המשלים המתאים בעבור כל שיר. בהמשך מתכוונים ב-ialbums לאפשר לגולשים להעלות בעצמם ביקורות והמלצות.

כרגע רק באייפון. בקרוב גם באנדרואיד

על מנת לקדם את האפליקציה בנו ב-ialbums פיד מותאם לאלבום הבינלאומי של להקת Balkan Beat Box שייצא לאור בעוד שבוע בישראל ארה"ב ואירופה. במסגרת שיתוף הפעולה הותאם לכל שיר באלבום עמוד רלוונטי הכולל את כל המידע הקשור לאלבום, חומרים נדירים, קטעי וידיאו וצילומים שיצרו חברי הלהקה לפרויקט. מאחר והנגן של ialbums מתממשק לשירים שכבר קיימים במכשיר אפל ולא מהווה ספרית האזנה, לחוברת יוכל להיחשף מי שירכוש את האלבום דרך itunes או בחנויות המוסיקה האחרות.

האפליקציה מתאימה כרגע לאייפון ולאייפוד. בהמשך מתכוונים ב-ialbums לפתח אפליקציה לאייפד, וכן למכשירי אנדרואיד ולממשקי טלוויזיה מקוונת דוגמת בוקסי. "בכל מקום שיש בו מוסיקה - אנחנו רוצים להיות", אומר כפיר מויאל, מייד שותף ב-ialbums ועמית בקרן סייהוק המשקיעה בחברה.

ialbums נוסדה לפני שנה על ידי גלעד וולצוביץ' וכפיר מויאל. בחברה הושקעו חצי מיליון דולר מקרן סייהוק. החברה מעסיקה חמישה עובדים במשרדים בתל אביב. בחברה מבקשים להתחבר לחברות הפצת מוסיקה דיגיטלית כמו ספוטיפיי, או חברות תקליטים. ולהשתלב בתהליך הנגשת המוסיקה לאמן. הסטארט-אפ נעזר בחבר יועצים (Advisory Board) שכולל את מנכ"ל 888 לשעבר גיגי לוי, דיוויד רזנר, לשעבר יו"ר Universal Publishing Group, וכריסטין יורק מהמחלקה הדיגיטלית של חברת התקליטים דף ג'ם, שעבד עם ריהאנה וג'יי.זי.


עוד בנושא:

- חמש אפליקציות לאייפון ולאייפד שלכם
- חמש אפליקציות לאנדרואיד שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully