וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל תשיק מתחרה לסירי

4.3.2012 / 11:48

גוגל עובדת כנראה על מתחרה לשירות הקולי "סירי", שבניגוד למוצר של אפל יאפשר למפתחים להתממשק אליו

האם גוגל עומדת להקים מתחרה לשירות הקולי "סירי" של אפל? הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' מדווח שהחברה עומדת להשיק את ה-Google Assistant, שירות חדש שיספק למשתמשיו תשובות במענה קולי, לצד תוצאות חיפוש. לפי הדיווח, גוגל לא תסתפק ביצירת שירות מקביל לסירי: יהיה לו ממשק פיתוח (API) פתוח, וכך יוכלו מפתחים לשלב לתוכו אפליקציות צד שלישי. המשמעות היא ששירותים שונים יוכלו להתאים עצמם ל"אסיסטנט" ולייצר עבורו תמיכה ממוקדת במוצריהם. עם זאת, גוגל תשלוט בכל האלמנטים שיהוו חלק מהשירות החדש – הידע ממנו יינתנו התשובות יגיע ממנוע החיפוש שלה, ותוצאות החיפוש האישיות והניתוחים יגיעו ממידע משירותיה השונים, דוגמת "גוגל פלוס" – שיאפשר לתת תשובות מדויקות יותר, בהתאם לזיהוי המשתמש והידע שצבור אודותיו.

זו אינה התחרות היחידה של סירי – לאחרונה התווספה לחנות האפליקציות של אפל אפליקציה בשם Evi, שמחקה את פעולת סירי, ולמרות שאפל אישרה את הכנסתה לחנות – קיימות שמועות כי החברה מתכננת להסירה משם.

שירות "סירי" של אפל הוכרז באוקטובר 2011, והוא מהווה את ההבדל המרכזי בין האייפון 4S לדגם האייפון הקודם. סירי היא חלק אינטגרלי מהמכשיר - כזה שיכול לגשת לכל התוכנות המובנות בו ולדבר איתן, לצד תקשורת עם ויקיפדיה, ועם וולפרם אלפא - מנוע חיפוש שמטרתו לא למצוא דפים ברשת אלא לחשב תשובות לשאלות באמצעות גישה לכמות מדהימה של מידע סטטיסטי.

לפי דיווחים שונים, מתכננת אפל לשלב את סירי בפיתוח הגדול הבא שלה – Apple TV - טלוויזיה חדשנית שתפעל על ממשק ייחודי. שמועה נוספת טוענת שאפל תציג סירי לפלטפורמות שונות באירוע השקת האייפד 3, שייערך ביום רביעי הקרוב.


עוד בנושא:

- אייפון 4S: רשמים ראשונים
- נפרצה סירי - מערכת השליטה הקולית של אייפון 4S

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully