וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר: עכשיו גם בעברית וערבית

רשת המיקרו-בלוגינג הפופולרית טוויטר כוללת עכשיו גם ממשק בעברית וערבית, כמו גם פרסית ואורדו

טוויטר, עכשיו גם בעברית. מתנדבי רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר סיימו את מלאכת תרגום האתר לארבע שפות חדשות: עברית, ערבית, פרסית ואורדו. הייחוד בארבע השפות האלה הוא שמדובר בשפות הממשק הראשונות של טוויטר אשר נכתבות מימין לשמאל, מה שדרש התאמת ממשק. יש להבהיר כי לא מדובר בהוספת אפשרות לכתיבה מימין לשמאל ותמיכה ביישור לימין - אלה נוספו לטוויטר כבר לפני זמן רב.

פרוייקט התרגום של טוויטר מונע ברובו על ידי מתנדבים. כשתרגום שפה חדשה נפתח, דוברי השפה יכולים להתחיל בהוספת הגרסאות שלהם לתרגום מושגי טוויטר באתר המיועד לכך. גולשים לאתר יכולים לדרג את התרגומים, כך שהתרגום בעל הציון הגבוה ביותר הוא זה שנבחר. מהנדסי טוויטר אחראיים לשילוב המושגים האלה, וליצירת תשתית. כך, למשל, הגרסה העברית של טוויטר הופכת את הממשק, כך שייראה נוח יותר בשילוב עם עברית.

נזכיר כי תרגום מונע-גולשים הוא שיטה בה נקטה גם פייסבוק, ובעיה אחת קריטית היא בזמן הוספת מושגים חדשים לתרגום. כל מושג שכזה הוא הזדמנות לאנשים שרוצים להחדיר תרגומים לא נכונים, כבדיחה או כמסר פוליטי. כך, לפני כשנה וחצי, 56 מושגים בפייסבוק הטורקית "שופרו" באמצעות קללות, וילד צרפתי גילה כי זה שהוא העליב מישהו במסנג'ר הפך לסיבה רשמית לדיווח על משתמש.

בבלוג הרשמי של טוויטר נטען כי בתרגומים הנוכחיים השתתפו 13,000 מתנדבים, "ביניהם גם כאלה שגרים באזורים בהם טוויטר חסום באופן רשמי. מעשיהים מעידים רבות על המאמץ שאנשים מוכנים להשקיע כדי להפוך את טוויטר לנגיש בקהילותיהם". וכך, הרשת זמינה כיום ב-28 שפות שונות.

עוד בנושא:

התרגום לעברית - בזמן שיא של חודש וחצי

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully