וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית פוטושופ טאץ' לאייפד: לא עוברת את הפילטר

7.3.2012 / 11:50

פוטושופ טאץ', גרסת האייפד של מותג עיבוד התמונה הנודע, גדולה מדי בשביל משחקי פילטרים וקטנה מדי בשביל עבודה גרפית רצינית

עבר זמן רב מאז שציירתי בצבעי אצבע. זוכרים איך הגננת הייתה שופכת לכם תלולים של גואש זרחני על הנייר, ואתה הייתם צריכים למרוח אותו באצבעות עד שייווצר לכם ציור יפהפה? מאז כבר הספקנו להתבגר, לעבור לפנדה ואז לעיפרון ואז לעט (על הצד השני של חשבון הארנונה). אבל אפליקציית Photoshop Touch, אותה השיקה לאייפד לאחרונה חברת אדובי – בעלו של מותג תוכנת עיבוד התמונה שהיא שם דבר - החזירה אותי לאותם ימי אצבעות מתסכלים. לפחות הפעם משטח הציור הסמרטוטי לא נקרע מתחת לערימת הקשקוש עליה כתוב "עימא".

חוויית הפוטושופ טאץ' הייתה מייסרת. אפשר אולי לייחס אותה לחוסר בקיאותי בטכניקת הטאץ' (את האייפד גנבתי לעורך טכנולוגיה), אבל באמת שזו לא הייתה הבעיה היחידה. פוטושופ היא תוכנת מחשב בה אני משתמשת על בסיס כמעט יומיומי, לרוב עבור איורים, קומיקס ועיבודי תמונה פשוטים. את אף אחד מפעילויות הפוטושופ היומיומיות שלי לא הצלחתי לבצע על מסך האייפד עם הפוטושופ טאץ'.

אפקטים, פילטרים, אפקטים, פילטרים

לפוטושופ יש לרוב שתי פונקציות עיקריות: עיבוד תמונה ויצירת תמונה. עיבוד תמונה זה בעצם שלל משחקי "יה, תראה, זה כאילו אנחנו מצוירים על זכוכית!": כל מיני תוספות, אפקטים, פילטרים, שיפורי צבע. לא משהו שאין לכם כבר באפליקציות עיבוד תמונה פשוטות בהרבה. בפוטושופ טאץ' השימוש בפונקציות הללו די פשוט: פותחים תמונה, בוחרים תפריט אפקטים וזהו, עכשיו תחליטו אם בא לכם שהתמונה מתאילנד תוצג בגוונים חומים, בזגוגיות ויטראז' או שתיראה כאילו נמלים צבועות התגלגלו עליה בפסטיבל רטוב.

לקחתי תמונה סקסית שמצאתי על האייפד (החתול של סגן עורך וואלה! TECH – אני לא שופטת) והתחרעתי עליה עם אפקטים. יופי, אם הייתי ילדה בת 11 משועממת שיש לה חצי שעה לשרוף באוטובוס - הייתי מאושרת. יש לי תמונה של חתול על ויטראז', חחח תעשו לה לייק עים אהבתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אני יכולה לצבוע את המכונית בכחול!/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה פה השיפט פלוס?

אך כשמיציתי את האפקטים וניסיתי לצייר, לחבר יחד תמונות שונות או ליצור דברים חדשים - זו כבר הייתה פעילות מסורבלת. כחמש שעות לקח לי למצוא היכן מסתתרים המכחולים. סתם מכחולים, בלי אפקט שהופך אותם למכחולי חלל. לאפליקציה אמנם מצורפים לא פחות מ-13 מדריכים ("טוטוריאלס"), אבל כולם עוסקים בעיבוד תמונה מוכנה: איך להוסיף לה אפקט של ציור שמן, איך להחליף לה את הצבע, איך לעשות קופי פייסט לדמויות. מידע מועיל מאוד למי שמעולם לא עשה קרופ לאקסית בתמונה ורוצה להתחיל ללמוד עכשיו, אבל למשתמש פוטושופ ממוצע אין מה לעשות עם מדריכי האפקטים האלה. הוא צריך כבר להתחיל לעבוד, אז איפה פה המחקים ולמה לשרביט הקסם אין שיפט פלוס?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גם אחרי שהשתלטתי פחות או יותר על כל הפונקציות הנ"ל (רמז: הקלמר מסתתר היכן שבפוטושופ רגיל נמצאת ההפניה לאתר הבית. שם ממתין לכם פאקיר הודי עם מעטפה ובה הרמז הבא), שולחן העבודה עדיין היה נגדי: האייקונים הסתמיים לא ברורים ומפוזרים באופן אקראי, המסלול שצריך לעשות כדי להגיע לאייקונים החשובים הוא ארוך ובלתי נגיש (עד היום לא מצאתי את השיפט פלוס של שרביט הקסם), והכי חשוב: כלי הציור הוא די מעפן. נסו אתם לצייר קווי קפל עדינים עם האצבע השמנה שלכם. עד שהצלחתי לצייר עיניים לדמות במקום הנכון (ולא חמישה סנטימטרים מעל הראש) חטפתי התכווצות קמיצות רצינית. האצבע שלכם היא לא עכבר והיא בטח לא וואקום. ומה שהכי מעצבן זה שכל התקף זעם שלי פתח חלון חדש / מקלדת / דברי דואר, כי הטאץ' רגיש כל-כך ולא אוהב שמרביצים לו, הסנוב. כעבור יומיים מתישים התעוררתי מעלפוני וראיתי שציירתי את הבחורה הכי מכוערת בהיסטוריה. אבל הייתה לי חצי שעה פנויה אז הוספתי לה אפקטים מגניבים של טפטופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתה קראת לאצבעות שלי 'שמנות'?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ברור מי קהל היעד

בשורה התחתונה - לא ברור כל כך מי אמור להתלהב מהפוטושופ טאץ'. גרפיקאים ומאיירים בטוח לא יצופפו את עצמם לתוך הסיוט הזעיר הזה כדי לאייר. לצייר ידנית, לסרוק ולעבד במחשב (כפי שעושים בדרך כלל) זה סיפור סבוך, כי האייפד עצמו לא מתחבר ישירות לסורק. משתמשים פשוטים שסתם רוצים לקשט את התמונות שלהם מהטיול באפקטים יכולים לעשות את זה גם באייפון ובשלל אפליקציות קטנות וזולות (ואפילו חינמיות). הם לא ממש צריכים את סרבולי הפוטושופ המפוארים בשביל לתקן קצת צבע ולעשות 'קרופ'.

כך קשה להצביע על קהל יעד אסיר תודה לתוכנה הזאת, שעולה 10 דולר – זול יחסית לפוטושופ, אך יקר לעומת אפליקציה ממוצעת. אבל היי, אם אתם תקועים באוטובוס ורוצים לעשות איזה ציור עבה בצבעי אצבע, בלי יותר מדי פרטים, או להוסיף צלליות פסטל לחתול שלכם (היי, סגן עורך וואלה! TECH), מי אני שאסגור לכם את הקובץ. מה גם שעדיין לא מצאתי איך עושים את זה.

- להורדת האפליקציה


עוד בנושא:

- חמש אפליקציות לאייפון ולאייפד

איור פוטושופ טאץ'. רחלי רוטנר
היא ניסתה, ניסתה - וזה מה שיצא. האיור של רחלי רוטנר בפוטושופ טאץ'/רחלי רוטנר
  • עוד באותו נושא:
  • פוטושופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully